2 årig med sår på hænderne!!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.856 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Mutti2

Hejsa

Min 2 årige datter og jeg sad i sofaen og hyggede!! Pludseligt opdager jeg at hun har nogle rifter i hænderne!! Faktisk 11 af slagsen

Hun har ikke rigtigt slået sig. Og ærligt talt ligner det rifter på huden der kommer af at huden ikke er blevet behandlet rigtigt!!

Nogen forslag til hvad der kan have forårsaget det?? Og hvad jeg kan gøre?? Revnerne sidder i bøjninger af fingre og i huden imellem fingrene!! Foruden revnerne, som faktisk har blødt en smule, har hun rødme på store flader af huden!!?

Heldigvis gør det kun ondt når hun rør ved det!!!

(som min moderlig mening) synes jeg egentlligt det er ret slemt  Og har SUPER dårlig samvittighed over at jeg ikke har opdaget det før nu!!

Jeg tænker lidt at det kan være fordi, at hun efter at have smidt sutten er begyndt at rende med fingrene inde i munden!! Hvis hun så ikke får tørret fingrene, vil de jo være våde, og skabe problemer for huden!! Men jeg ved ikke om det er sagen!!

Nogen forslag??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

TbCp

Min datter døjer rigtig meget med tørre hænder.... fuldstændig ligesom jeg selv gør.
Jeg sørger bare for at smøre dem nogle gange om dagen.... så det er vist mit eneste råd. 

Anmeld

13. februar 2010

dorthemus

Jeg tænker umiddelbart også på kulderifter..dem ser jeg en del af i børnehaven.

Anmeld

13. februar 2010

Mutti2

TbCp skriver:

Min datter døjer rigtig meget med tørre hænder.... fuldstændig ligesom jeg selv gør.
Jeg sørger bare for at smøre dem nogle gange om dagen.... så det er vist mit eneste råd. 

Det kan være at jeg skal prøve det  Jeg synes bare ikke at hendes hænder virker så tørre!! Faktisk tværtimod!! De virker meget fugtige!

Men det kan da være det kan hjælpe alligevel  Tak for rådet!!

Anmeld

13. februar 2010

Mutti2

dorthemus skriver:

Åhh det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over!!

Men igen, så synes jeg ikke hendes hænder virker tørre, hvilket de vel ville være hvis det var pga kulden!?? Eller....!???

Tak for dit indlæg

Knus

Anmeld

13. februar 2010

LineD

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Min 2 årige datter og jeg sad i sofaen og hyggede!! Pludseligt opdager jeg at hun har nogle rifter i hænderne!! Faktisk 11 af slagsen

Hun har ikke rigtigt slået sig. Og ærligt talt ligner det rifter på huden der kommer af at huden ikke er blevet behandlet rigtigt!!

Nogen forslag til hvad der kan have forårsaget det?? Og hvad jeg kan gøre?? Revnerne sidder i bøjninger af fingre og i huden imellem fingrene!! Foruden revnerne, som faktisk har blødt en smule, har hun rødme på store flader af huden!!?

Heldigvis gør det kun ondt når hun rør ved det!!!

(som min moderlig mening) synes jeg egentlligt det er ret slemt  Og har SUPER dårlig samvittighed over at jeg ikke har opdaget det før nu!!

Jeg tænker lidt at det kan være fordi, at hun efter at have smidt sutten er begyndt at rende med fingrene inde i munden!! Hvis hun så ikke får tørret fingrene, vil de jo være våde, og skabe problemer for huden!! Men jeg ved ikke om det er sagen!!

Nogen forslag??

Knus

Det lyder nok lidt ulækkert, men måske hun kan have en lille svampe infektion i hænderne? Specielt hvis hun har dem i munden og de så er fugtuge meget af tiden.

Jeg fik det selv en overgang fordi jeg aldrig fik tørret hænderne når jeg vaske op m.m. Så bliver huden nemlig rød, irriteret og revner, og langt fra tør, nærmest lidt fugtig agtig.

Anmeld

13. februar 2010

LotteGabriella

dorthemus skriver:

Enig 

Jeg har selv en tommelfinger som altid revner i højre side af blommen om vinteren

Anmeld

13. februar 2010

dorthemus

LotteGabriella skriver:

Enig 

Jeg har selv en tommelfinger som altid revner i højre side af blommen om vinteren

Det er smadder smertefuldt...oven på denne vinter er jeg også helt ødelagt..æv

Anmeld

13. februar 2010

dorthemus

Milla-Victoria's mor skriver:

Åhh det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over!!

Men igen, så synes jeg ikke hendes hænder virker tørre, hvilket de vel ville være hvis det var pga kulden!?? Eller....!???

Tak for dit indlæg

Knus

Jeg tænker også på, at den skiften mellem kulden og så at hun putter fingrene i munden hele tiden...dårlig kombination, men nok svært at regulere i øjeblikket når vejret bare er så

Anmeld

13. februar 2010

LotteGabriella

dorthemus skriver:

Det er smadder smertefuldt...oven på denne vinter er jeg også helt ødelagt..æv

Ja det gør virkelig ondt...ligesom om nogen kommer salt og peber i et sår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.