Kommuner vil lukke institutioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Kommunernes Landsforening optrapper konflikten dramatisk og vil sende samtlige 60.000 pædagoger hjem. Det kan ske om fire uger.

Arbejdsgiverne i Kommunernes Landsforening (KL) optrapper konflikten og er nu klar til at varsle lockout mod samtlige 60.000 pædagoger i Bupl.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Rasmine

Sikke noget lort for vi forældre.
Men godt for pædagogerne, HVIS de da får extra i lønningsposen!!!

Bakker fuldt ud op om strejken!

Anmeld

16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Tjaaaaa, så bliver alle forældre ramt og ikke kun "de udvalgte" Det er mere retfærdigt, end at nogle skal rammes 2 gange og andre slet ikke

Anmeld

16. maj 2008

Rasmine

Jeanne skriver:

Tjaaaaa, så bliver alle forældre ramt og ikke kun "de udvalgte" Det er mere retfærdigt, end at nogle skal rammes 2 gange og andre slet ikke

Her er en kiks til dig. :)

Vi er ikke ramt, og har ikke været det...
(for lige at gnide salt i såret)
Men men, det rammer nok også os nu.

Anmeld

16. maj 2008

Mor2008

Mebach skriver:

Jeanne skriver:

Er nu enig med Jeanne. Om 4 uger har vi været uden pasning i ialt 7 uger, dvs så er alt ferie osv brugt, så kan ærligt talt godt forstå hvis nogen har lyst til at tude!

Er sikker på du så anderledes på det hvis du var ramt IGEN.

Anmeld

16. maj 2008

Rasmine

Mor2008 skriver:

Mebach skriver:

Jeanne skriver:

Er nu enig med Jeanne. Om 4 uger har vi været uden pasning i ialt 7 uger, dvs så er alt ferie osv brugt, så kan ærligt talt godt forstå hvis nogen har lyst til at tude!

Er sikker på du så anderledes på det hvis du var ramt IGEN.

HELT sikkert!
Det er røvsurt.
Og jeg forstår helt ærligt heller ikke hvorfor det er de samme kommuner som skal rammes igen.
Er der en grund?

Anmeld

16. maj 2008

Mor2008

[/citat] HELT sikkert! Det er røvsurt. Og jeg forstår helt ærligt heller ikke hvorfor det er de samme kommuner som skal rammes igen. Er der en grund? [/citat] Er ikke sikker, men jeg tænker på at det skaber mere "ballade" ved at lade det gå ud over de samme kommuner igen, altså konflikten får virkelig opmærksomhed på denne måde, og det er vel BUPL's taktik, at jo mere frustreret forældrene bliver, jo hurtigere vil KL indgå forlig?? Ja, jeg ved det ikke - men konflikten får i hvert fald mere opmærksomhed på denne måde. Bortset fra det, så synes jeg at Frederiksberg har klaret det hele til UG, de sørger for at så mange børn som muligt kan komme afsted alligevel, og man for refunderet penge for de dage børnene har været strejkeramt. (Ved jeg godt at andre kommuner også gør) - og så er det forøvrigt første gang jeg oplever at Frederiksberg deltager i en strejke i snart 3 år (ved godt at det er BUPL der har bestemt det) men det er da rart alligevel. Om alt dette kan have noget at gøre med at byens borgmester samtidig er chef-whatever i KL skal jeg ikke kunne svare på.

Anmeld

16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mebach skriver:

Jeanne skriver:

Tak for kiksen..den var rigtig god (og jeg var småsulten) :P
Jeg bliver ikke ramt i denne omgang, for har dp. Så det var nu alle jer andre, som allerede har trukket store veksler på fri- og feriedage, familie og venner. Der er jo nogle som slet ikke har opdaget der er strejke...det er på tide de gør ;)

Anmeld

16. maj 2008

Heidi.

Det ville være mere retfærdigt hvis alle institutioner blev lukket.

Vi kunne ikke få passet pigerne i de 3 uger strejken varede, og fra på mandag strejker de igen, og denne gang er der helt lukket. Jeg syntes sgu det er uretfærdigt at de er vores kommune igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.