Hvornår sov jeres barn igennem?Hvor mange måltider om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.133 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Frøken Sørensen

Hvornår sov jeres barn igennem?

Jeg fik at vide på sygehuset at i de første par mdr måtte børn ikke bare pludselig sove 8 timer uden at ha' fået mad 1 gang i hvert fald. Og det synes jeg bare lyder helt hen i vejret, Min dreng på 5 uger sover næste 8 timer om natten. Som jo bare er skønt og har altså ikke lyst til at vække ham!

Og så sagde de også at de SKULLE have 6-8 måltider om dagen... Men der er altså dage hvor min dreng kun spiser 5 gange! Og han spiser altså godt hver gang. Har prøvet for sjov at ligge ham til en ekstra gang, men han brokker sig bare...!

Han er en meget aktiv dreng når han endelig er vågen, så kan ikke se jeg skal ligge ham mere til end han selv beder om eller for den sags skyld vækker ham midt på natten!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Unalisa

Miss G skriver:

Hvornår sov jeres barn igennem?

Jeg fik at vide på sygehuset at i de første par mdr måtte børn ikke bare pludselig sove 8 timer uden at ha' fået mad 1 gang i hvert fald. Og det synes jeg bare lyder helt hen i vejret, Min dreng på 5 uger sover næste 8 timer om natten. Som jo bare er skønt og har altså ikke lyst til at vække ham!

Og så sagde de også at de SKULLE have 6-8 måltider om dagen... Men der er altså dage hvor min dreng kun spiser 5 gange! Og han spiser altså godt hver gang. Har prøvet for sjov at ligge ham til en ekstra gang, men han brokker sig bare...!

Han er en meget aktiv dreng når han endelig er vågen, så kan ikke se jeg skal ligge ham mere til end han selv beder om eller for den sags skyld vækker ham midt på natten!!!

du er bare heldig at din søn sover 8 timer i træk lad ham bare sove,så længe han trives og har det fint

min søn på 8 uger sover ikke mere end 3-4 timer i træk om natten. han får 6-8 måltider i døgnet.....

Anmeld

12. februar 2010

Riwe

På barselsgangen fik jeg at vide hun skulle spise hver 3. time, de "glemte" så bare lige at fortælle det kun var indtil vi kom hjem og mælken var løbet til. Det var ikke den bedste start, vi satte vækkeur konstant og ingen af os fik rigtig noget søvn . Det med antallet af måltider og længden af søvn tror jeg er meget forskelligt fra barn til barn, derfor er det svært at lave regler om det.

Jeg gik med tiden over til aldrig at vække hende når hun endelig sov (søvn har altid været at problem...) Og gør det stadig ikke, medmindre det er absolut nødvendigt. Så længe hun er frisk og tilstede når hun er vågen ser jeg ikke noget problem i en lang lur. Og det med maden, tja tror egntlig også de små pus er rimelig gode til selv at justere, så længe mælkeprodoutionen bliver holdt igang og de tager på i vægt.

Anmeld

12. februar 2010

Lise

Sove igennem - hvad er det???

Ej, kan ikke huske det. Min søn har aldrig været god til at sove, men han stoppede da med at spise om natten på et tidspunkt. Måske da han var 6 mdr. Nu er han 2 år og 7 mdr, og vågner stadig næsten hver nat  Men nu vil han bare ind og putte i smørhullet, og så sover han videre...

Anmeld

12. februar 2010

Lise

Hvis din søn tager på og vokser som han skal og er glad og aktiv når han er vågen, så skal i endelig bare nyde at han sover godt om natten. Det er vel først et problem hvis han ikke får den næring han skal have...

Anmeld

12. februar 2010

Tullemor

Min søn på nu 5 mdr sov også næsten 8 timer om natten fra dagen vi kom hjem fra sygehuset og han spiste heller ikke mere end fem gange i døgnet, han spiste dog meget når han så spiste.

Vækker kun min søn hvis han sover mere end tre timer til middag da han gerne skulle kunne sove om natten hvor han nu sover fra 19.30 til ca 7 morgen.

Børn er bare så forskellige hvad søvn og mad angår og bare de tager på, er aktive når de er vågne og ellers trives så gør det som du synes er bedst.

Tanja

Anmeld

12. februar 2010

stoffermus

Min søn var vist 4-5 måneder inden han sov igennem... han har nu altid været sød til at sove(efter jeg stoppede amning)  har var ekstremt sulten og derfor kunne jeg desværre også kun amme ham meget kort tid inden han kom på flaske som også kun var nok 1 måned ca. så han sov igennem da han kom over på alm. mad hvilket han var nød til ret tidligt.

Men så længe din dreng trives og er glad er det jo super og med at nyde at han sover igennem allerede nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.