chokoladecreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.121 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Halbschön

Ja nu kommer jeg i tvivl, da jeg har læst to forskellige ting.......

Når jeg skal lave en chokolade creme.. Skal jeg så piske fløden stiv for sig selv og smelte chokoladen for sig selv, og så vende det sammen til sidst...

Eller skal fløde og chokolade i en gryde sammen, og når det er smeltet til en ens masse, så piskes stift??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

jillkolsbjerg

Renée88 skriver:

Ja nu kommer jeg i tvivl, da jeg har læst to forskellige ting.......

Når jeg skal lave en chokolade creme.. Skal jeg så piske fløden stiv for sig selv og smelte chokoladen for sig selv, og så vende det sammen til sidst...

Eller skal fløde og chokolade i en gryde sammen, og når det er smeltet til en ens masse, så piskes stift??

jeg har både lavet after eight creme og skildpadde creme.....og jeg smelter chokoladen i gryden med fløden....og køler det HELT ned.....og pisker det så  til det bliver stift til at pytte på kagen;-)

har så sent som idag gjort det;-)

knus jill

Anmeld

12. februar 2010

Halbschön

jillkolsbjerg skriver:

jeg har både lavet after eight creme og skildpadde creme.....og jeg smelter chokoladen i gryden med fløden....og køler det HELT ned.....og pisker det så  til det bliver stift til at pytte på kagen;-)

har så sent som idag gjort det;-)

knus jill

Det prøver jeg så - tak

Sidst jeg lavede en var det med toblerone, og der smeltede jeg chokoladen for sig og piskede fløden for sig... Men noget siger mig det andet er nemmere

Min søn skal døbes på søndag, så jeg skal igang med både en toblerone, en skildpadde og en daimcreme

Anmeld

12. februar 2010

jillkolsbjerg

Renée88 skriver:

Det prøver jeg så - tak

Sidst jeg lavede en var det med toblerone, og der smeltede jeg chokoladen for sig og piskede fløden for sig... Men noget siger mig det andet er nemmere

Min søn skal døbes på søndag, så jeg skal igang med både en toblerone, en skildpadde og en daimcreme

ja det er helt sikkert nemt og det virker hver gang,-) 

lyder lækkert....skal prøve daimcremen engang;-) 

god fornøjelse med kagebagningen og tillykke med sønik på søndag;-) Håber i får en dejlig dag;-)

knus jill

Anmeld

12. februar 2010

Mikkelmusen

Du kan gøre begge dele. Personligt foretrækker jeg at piske fløden for sig selv og så vende det smeltede, let afkølede chokolade i.

Anmeld

12. februar 2010

Anasmor

begge dele fungerer fint men smagen er meget forskellig...

Men når man koger fløden bliver den færdige creme lidt ala det fyld der er i fyldte chokolader..

jeg plejer at koge fløden op mens jeg hakker chokoladen, når det koger smider jeg chokoladen i, lader det stå i 5 min, rører rundt og så på køl med vita wrap direkte på chokofløden... køl mindst 8 timer, gerne 12, pisk det forsigtigt op, og du har den lækreste creme..

Hvis man overpisker vil fløden skille fra chokoladen så derfor skal den piskes forsigtig...

Kh Stinna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.