Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Majbriteriksen

Hej i dygtige kagekoner. Håber i kan hjælpe mig. Skal forsøge at lave en bryllupskage her i aften. Jeg har set nogen lave mønster i deres, det ser vildt flot ud, men hvordan gør i?

Det jeg mener med mønster er det ligner et tæppe/patch wook (staves) hvor der bliver sat små sukkerkugler feks i sølv i hver samling. Jeg har set det både på bryllupskager og meget på dåbskager. Håber nogen forstår hvad jeg mener.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har ikke slev prøvet at lave det mønster, men jeg vil tro at man tager bagsiden af en kniv og ligesom presser en lille rille i mmf'en også ligger en kugle på samlingerne.

Har du ikke prøvet at lave andre kager, før du roder dig ud i en bryllupskage??

Anmeld

12. februar 2010

Majbriteriksen

Jooo, har prøvet et par gange at arbejde med mmf, men er absolut ikke ekspert Det er heldigvis ikke et "rigtig" bryllup. De ved ikke at jeg laver den, har bare lovet at lave en kage til eftermiddagskaffen, så vil jeg overraske dem. Jeg kan jo altid bage fastelavnsboller hvis det går galt. Men tak for det råd med kniven, det vil jeg prøve.

Anmeld

12. februar 2010

Susan1978

Jeg ved Henriks Tine har lavet en med det mønster og det er vist som Zafir beskriver

Anmeld

12. februar 2010

Anasmor

Det hedder en patchwork cutter... finder et link i aften til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.