har jeg taget for lidt på!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, det er et vildt underligt spørgsmål, I know...

Jeg er 38+0 og har taget 13,5 kg på. Prinsessen ligger i den høje ende af gennemsnittet og vejer nok omkring 3500 nu!

Jeg er 169 høj, vejede 55 kg inden jeg blev gravid og vejer jo så altså nu 68,5 kg.

Jeg har faktisk været smadder stolt og glad over ikke at have taget mere på men så var der pludselig en der i går sagde til mig: "er det ikke meget lidt når du var undervægtig i forvejen? Får du ikke problemer med at holde vægt og energiniveau når du har født?"

Gør jeg det? Altså jeg ved godt man jo typisk taber sig en del ved at amme (hvilket jeg jo håber at jeg kan), men kan det virkelig blive et problem at jeg ikke vejer mere? Jeg fik også en kommentar første gang jeg var til læge om at jeg skulle tage MINDST 15-20 kg på hvis jeg ville amme, men fik det manet i jorden igen, for det kan da ikke passe.

Nu er tvivlen så kommet tilbage...

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Honningblomst

Næ---det er da pænt meget du har taget på, hvis du regner ud hvad dit barn vejer og moderkage, væske osv, så har du da et overskud af fedt.

Knus Eva

Anmeld

12. februar 2010

Sees

Caroline86 skriver:

Jeg er 38+0 og har taget 13,5 kg på. Prinsessen ligger i den høje ende af gennemsnittet og vejer nok omkring 3500 nu!

Jeg er 169 høj, vejede 55 kg inden jeg blev gravid og vejer jo så altså nu 68,5 kg.

Jeg har faktisk været smadder stolt og glad over ikke at have taget mere på men så var der pludselig en der i går sagde til mig: "er det ikke meget lidt når du var undervægtig i forvejen? Får du ikke problemer med at holde vægt og energiniveau når du har født?"

Gør jeg det? Altså jeg ved godt man jo typisk taber sig en del ved at amme (hvilket jeg jo håber at jeg kan), men kan det virkelig blive et problem at jeg ikke vejer mere? Jeg fik også en kommentar første gang jeg var til læge om at jeg skulle tage MINDST 15-20 kg på hvis jeg ville amme, men fik det manet i jorden igen, for det kan da ikke passe.

Knus Caroline

Jeg synes du har taget fint på.
Jeg vejede 49kg. inden jeg blev gravid (er 163 høj) og vejede 62,6 kg. dagen før jeg fødte så jeg tog også ca. de der 13 kg. på, og det fik jeg af vide var super fint.
Så jeg tror altså ikke du har noget at bekymre dig over

Anmeld

12. februar 2010

steph0804

Som dig er jeg 169 høj og vægt på 56 kg ved start, jeg tog 11,5 kg på, fødte så godt nok også en måned for tidligt, jeg mistede meget hurtigt mine kg. igen og energi niveauet er selvfølgelig anderledes når man har sådan en lille en man skal tage sig af hele tiden, men jeg synes ikke det var noget problem, så det tror jeg ikke du skal bekymre dig om, vær du bare glad for at du ikke har taget mere på

Anmeld

12. februar 2010

kiroo

Caroline86 skriver:

Knus Caroline

jeg er 1.67 høj og vejet ca. 53kg inden og lige inden jeg fødte var vægten på 69kg. og lige her i dag er jeg kommet ned i mine gl. cowboybukser i str. 34 juhu.. 4 mdr. efter og jeg vejer 55kg nu..
så jeg tror det passer helt fint.. min hun vejde 3460g da hun kom ud..

skal vi snart se maven..

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Det var sørme ikke pænt sagt..

Du har taget det på, en graviditet vejer, og det er jo alletiders...

Luk ørerne for den slags.

Du er smuk som du er, og smuk gravid, glæd du dig over ikke at skulle holde dig under en max forøgning

Anmeld

12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså altså Jeg vejede ca hvad du gjorde før, da jeg blev gravid med Idun. Jeg tog 12 kilo på.

Så tabte jeg 10 da jeg fødte hende også tog jeg faktisk lidt på igen, mens jeg ammede Jeg fik bare mere appetit, mens jeg ammede, end jeg havde haft før, så det regulerede sig fint...

NO PROBLEMO altså det meste af det man tager på, mens man er gravid er jo alligevel mest væske og sådan noget, men ikke fedt og babyen spiser jo ikke væske Eller altså - jo, men det er der jo ikke nogen nærring i. Du skal bare spise godt bagefter Så får babyen det godt...

Anmeld

12. februar 2010

Ansemusen

Du skal bare minimum tage 6 kilo på, så det skulle være smadder fint

Anmeld

12. februar 2010

LineD

Synes jo at vægtstigningen lyder helt normal, men igen, når du var en lille petit person før, så tror jeg nemt de rasler af, og skulle du få det lidt ligesom mig (Havde meget svært ved at få tid til at spise den første måned) - Ja så ryger der yderligere kg, og DET kunne mærkes på energien og overskuddet.

Men alle er jo forskellige, børn er forskellige og forløb er forskellige

Det endelige svar får du jo i tiden efter fødslen, men jeg synes ikke du skal være videre bekymret Kvinder er nogle hårdføre nogen, ja vi er, og der er ikke den forhindring der ikke kan overkommes

Jeg var jo, som lægen sagde det "rigeligt fed i forvejen" med mine 170 cm og 75 kg.- Jeg tog så kun 2½ kg på og endte på 77½ kg

En måned efter fødslen var jeg allerede nede på 70 kg, og jeg tror den var fortsat ned af, hvis ikke Liam var kommet på flasken :)

UHA glæder mig sådan til den smukke prinsesse kommer!!!!

Det bliver da bare spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.