Sort snak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Anne85

Var til MD idag ved noget af en stram jordemoder.... Hun brugte latinske betegnelser for alt... Så min kære mand var slet ikke med og syntes det hele var rent volapyk Da vi bad hende se om hun var enig i at det var en pige svarede hun "ja, her ses labia"... Altså jeg ved jo i kraft af min profession at det betyder skamlæber... Men min mand var jo helt lost! Og det var bare et eksempel ud af mange! Kom I den sammenhæng til at tænke på om I oplever det samme i jeres kontakt med jordemoder, læge osv??? Eller har de været bedre til at "tale dansk"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

LRJ

Anne85 skriver:

Var til MD idag ved noget af en stram jordemoder.... Hun brugte latinske betegnelser for alt... Så min kære mand var slet ikke med og syntes det hele var rent volapyk Da vi bad hende se om hun var enig i at det var en pige svarede hun "ja, her ses labia"... Altså jeg ved jo i kraft af min profession at det betyder skamlæber... Men min mand var jo helt lost! Og det var bare et eksempel ud af mange! Kom I den sammenhæng til at tænke på om I oplever det samme i jeres kontakt med jordemoder, læge osv??? Eller har de været bedre til at "tale dansk"

Det skulle vel aldrig være emma fra kolding sygehus du havde i dag ?

Anmeld

11. februar 2010

Ox.

Lone H. skriver:

Det skulle vel aldrig være emma fra kolding sygehus du havde i dag ?

Jeg havde Emma, og hun snakkede bare som det passede hende også selvom vi spurgte ind til ting .. hun var ikke altid rar at ha' hehe ...

Anmeld

11. februar 2010

Anne85

Aner faktisk ik hvad hun hed... Vi kom kun lige ind ad døren og så sagde hun "ja vi går hurtigt igang, bare lig dig op"!! Så fik ik lige fat i hendes navn. Men det er ikke første gang jeg oplever fagpersonale tale sårn til os... Og min mand kan jo slet ik følge med... :-) så må jeg oversætte lidt :-)

Anmeld

11. februar 2010

LRJ

Sussie&Lilje skriver:

Jeg havde Emma, og hun snakkede bare som det passede hende også selvom vi spurgte ind til ting .. hun var ikke altid rar at ha' hehe ...

nemlig har hende os som fast læge til at scanne, og første gang var hun virkelig strid men derefter var det ganske normalt

men hun har os nogle gange hvor hun bare pludselig begynder at taler "lægesprog" så ligger man bare og tænker Øhh ?? hehe

Anmeld

11. februar 2010

LRJ

Anne85 skriver:

Aner faktisk ik hvad hun hed... Vi kom kun lige ind ad døren og så sagde hun "ja vi går hurtigt igang, bare lig dig op"!! Så fik ik lige fat i hendes navn. Men det er ikke første gang jeg oplever fagpersonale tale sårn til os... Og min mand kan jo slet ik følge med... :-) så må jeg oversætte lidt :-)

hehe okay kunne godt  forstille mig det var hende eller hende med brille

Anmeld

12. februar 2010

Anne85

Lone H. skriver:

hehe okay kunne godt  forstille mig det var hende eller hende med brille

Ja der er ihvertfald nogen af dem hvor man tænker "okay du behøver så ik lige være på vagt når jeg går i fødsel"

Anmeld

12. februar 2010

LRJ

Anne85 skriver:

Ja der er ihvertfald nogen af dem hvor man tænker "okay du behøver så ik lige være på vagt når jeg går i fødsel"

hehe ja

Anmeld

12. februar 2010

Pige2009

Jeg havde en rigtig god jordemoder under min graviditet. Hun var på min egen alder (28 år) og talte så man kunne forstå det. Den jordemoder der var med under Lauras fødsel var også super god

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.