Helvedsild

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.937 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Bom

Hej Piger..

Jeg har lige et spørgsmål ang helveds-ild...

Min svigerfar har lige fået det, og nu er jeg nervøs for om det smitter, for jeg er ikke interesseret i at få det..

Men så læste jeg dette på nettet:

Helvedesild er et smertefuldt udslæt som skyldes Varicella-zoster virus (Herpes varicellae). Varicella-zoster virus forårsager skoldkopper. Helvedesild skyldes reaktivering af skoldkoppevirus, ofte mange år efter den oprindelige infektion. Helvedesild kan smitte og give skoldkopper. Man kan ikke få helvedesild ved at være i kontakt med en person med helvedesild eller skoldkopper .

Hvordan forstår i det?? Kan det smitte eller??

Knus Maria 27+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

krofo

Hey

Svarer lige selvom jeg ik er pige.

Mener det smitter på den måde at du kan få skoldkopper hvis du ikke har haft det men du får ikke det smertefulde helvedsild.

Ib

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Jeg har lige et spørgsmål ang helveds-ild...

Min svigerfar har lige fået det, og nu er jeg nervøs for om det smitter, for jeg er ikke interesseret i at få det..

Men så læste jeg dette på nettet:

Helvedesild er et smertefuldt udslæt som skyldes Varicella-zoster virus (Herpes varicellae). Varicella-zoster virus forårsager skoldkopper. Helvedesild skyldes reaktivering af skoldkoppevirus, ofte mange år efter den oprindelige infektion. Helvedesild kan smitte og give skoldkopper. Man kan ikke få helvedesild ved at være i kontakt med en person med helvedesild eller skoldkopper .

Hvordan forstår i det?? Kan det smitte eller??

Knus Maria 27+2

fandt lige også lidt om det her

Den der har helvedsild, kan ikke smitte andre med helvedsild, men man kan overføre skoldkoppe-virus til børn eller voksne der ikke tidligere har haft skoldkopper. Smittefaren er lille, men hvis man har helvedsild, bør man undgå tæt personkontakt med børn og voksne, ikke mindst gravide, der ikke har haft skoldkopper.

mvh Michael

Anmeld

11. februar 2010

krofo

Den der har helvedsild, kan ikke smitte andre med helvedsild, men man kan overføre skoldkoppe-virus til børn eller voksne, der ikke tidligere har haft skoldkopper. Smittefaren er lille, men hvis man har helvedesild, bør man undgå tæt personkontakt med børn og voksne, ikke mindst gravide, der ikke har haft skoldkopper.

Fandt lige denne tekst på nettet

Anmeld

11. februar 2010

krofo

Michael healer skriver:

fandt lige også lidt om det her

Den der har helvedsild, kan ikke smitte andre med helvedsild, men man kan overføre skoldkoppe-virus til børn eller voksne der ikke tidligere har haft skoldkopper. Smittefaren er lille, men hvis man har helvedsild, bør man undgå tæt personkontakt med børn og voksne, ikke mindst gravide, der ikke har haft skoldkopper.

mvh Michael

Der var du dæleme hurtig  ha ha

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

krofo skriver:

Der var du dæleme hurtig  ha ha

ha ha , ja men det var du da også med dit svar he he

Ja det ender jo med at vi mænd konkurrer om at svare først he he

Michael

Anmeld

11. februar 2010

Bom

krofo skriver:

Hey

Svarer lige selvom jeg ik er pige.

Mener det smitter på den måde at du kan få skoldkopper hvis du ikke har haft det men du får ikke det smertefulde helvedsild.

Ib

Hehe helt okay, det er vist bare blevet en dårlig vane..

Når jeg nu har haft skoldkopper som barn, kan jeg så sagtens besøge svigerfar, eller skal jeg helst vente med og besøge ham...?

Er lidt nervøs for lille pigen i maven..

Men ellers tak for hjælpen..

Anmeld

11. februar 2010

krofo

Mini-Terp skriver:

Hehe helt okay, det er vist bare blevet en dårlig vane..

Når jeg nu har haft skoldkopper som barn, kan jeg så sagtens besøge svigerfar, eller skal jeg helst vente med og besøge ham...?

Er lidt nervøs for lille pigen i maven..

Men ellers tak for hjælpen..

Der skulle ikke være nogen problemer i at besøge ham men ellers ring lige til din læge og hør hvad han/hun siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.