Nogen kloge hoveder, der kan hjælpe?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

SHJuP

Vil lige høre, om nogen af Jer kan hjælpe med den her...

Min datter, Ida, er næsten 6 år, og når hun holder sig for næsen og snakker er der INGEN som helst ænding i hendes stemme... Normalt plejer stemmen jo at vrænge lidt, men der sker bare INTET! Hun er faktisk rigtig ked af det, da de andre i børnehaven jo kan...!

Hun har jo gået til talepædagog i et par år, og efterhånden lært det meste, men har stadig svært ved at udtale ord med "S"... Kan det mon hænge sammen?!? -Nogen der har nogle erfaringer, der véd, hvorfor hendes stemme ikke ændrer sig?!?

Mange hilsner fra Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Michael healer

SHJuP skriver:

Vil lige høre, om nogen af Jer kan hjælpe med den her...

Min datter, Ida, er næsten 6 år, og når hun holder sig for næsen og snakker er der INGEN som helst ænding i hendes stemme... Normalt plejer stemmen jo at vrænge lidt, men der sker bare INTET! Hun er faktisk rigtig ked af det, da de andre i børnehaven jo kan...!

Hun har jo gået til talepædagog i et par år, og efterhånden lært det meste, men har stadig svært ved at udtale ord med "S"... Kan det mon hænge sammen?!? -Nogen der har nogle erfaringer, der véd, hvorfor hendes stemme ikke ændrer sig?!?

Mange hilsner fra Stine

Hej

ja du er faktisk selv inde på svaret, og det er talepædagogen, for hun er jo meget bevidst om hvordan hendes stemme lyder, derfor vil hun helt automatisk prøve at lyde normalt altså hendes underbevidsthed vil overtage , og få hende til at fokusere på at lyde normalt, selv om hun holder sig for næsen.

Faktisk kan du også selv gøre det, hvis du holder dig for næsen og koncentrer dig på at lyde normal, så kan du også komme meget tæt på at lyde normal, så ja det er nok grunden.

Michael

Anmeld

11. februar 2010

SHJuP

Hmmm... Tror bestemt ikke hun prøver på at lyde normal... Hun VIL jo netop gerne sige mærkelige lyde, når hun holder sig for næsen!

Tænkte mere i retning af, om der kunne være en brist et sted, og det er derfor hun har haft svært ved at lære at tale helt rent, og via talepædagogen har fået det trænet op?!?

Hilsen Stine

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

SHJuP skriver:

Hmmm... Tror bestemt ikke hun prøver på at lyde normal... Hun VIL jo netop gerne sige mærkelige lyde, når hun holder sig for næsen!

Tænkte mere i retning af, om der kunne være en brist et sted, og det er derfor hun har haft svært ved at lære at tale helt rent, og via talepædagogen har fået det trænet op?!?

Hilsen Stine

Hun arbejder jo med sin stemme hos talepædagogen, og derfor mener jeg hun ubevidst prøver at lyde normal, ikke bevidst, men ubevidst hvis du forstår ?

Om der er en brist et sted, kan jeg ikke rigtig vide noget om, men det må talepædagogen jo kunne fornemme, ud fra det der nu er fundet ud af til dags dato, har du spurgt talepædagogen om der måske er en brist ?

Men hvis hun har fået det trænet op, så det næsten er helt fint, så tyder der da ikke på nogle brist så vidt jeg kan se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.