nederen når man tager et mavebillede og...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

oo

det bare ligner man har spændt en flæskesteg på forsiden af sin krop  

så mavebillederne venter vi liiiige lidt med

men ellers er alt godt, jeg har kvalme sådan lidt on/off igennem dagen, det er åbenbart ikke noget der holder sig til enten morgen, eftermiddag eller aften!! men Rosas trick med kold appelsinjuice og ingefær fungerer rimeligt fint. og der var også en der skrev at jeg skulle forsøge at spise lidt hele tiden igennem kvalmen og det hjælper faktisk også, selvom man liiige skal tage en dyb indånding før hver bid mine blødninger er også stoppet, så det er helt vildt rart...så har man en fornemmelse af, at den ligger godt derinde

imorgen er 2. scanning og jeg glæder mig heeeeelt vildt! man skulle gerne kunne se en prik inde i den sorte prik, som vi så sidst og MÅSKE kan man se hjerteblink - det ville være RET vildt!!

Søren sir hele tiden at han tror der er tvillinger, men det er jo også mægtig morsomt for ham at gå rundt og sige når han kun tager 14 dages barselsorlov efter fødslen - den skid !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Vinker

Åååh du dejlige kvalme Den kan være rigtig styg og slet ikke til at holde ud, men godt du har fundet lidt der kan dæmpe den ind imellem. Ellers må du ha fat i de der sea-bånd eller hva de nu hedder. De skulle være rigtig effektive! Jeg holdte min kvalme nede ved at spise lidt hele tiden dengang for hvis jeg først var blevet sulten så fik jeg det bare viiiildt dårligt og kunne intet få ned uden den bare kom op igen. Desværre var det mest de usunde sager jeg kunne få i mig så spiste en del chokolade og kiks og

Uhuuu det er bare super vildt spændende og nervepirende med den skanning i morgen. Men selvfølgelig er der ikke noget at være bekymret for. Det hele ser helt sikkert rigtig fint ud. Det ville være helt fantastisk og mega stort hvis I kunne se hjerte blink - Dét krydser jeg virkelig finger for

Haha kunne da være kanon sjovt med tvillinger (på mange punkter i hvert fald....)

Anmeld

11. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

men ellers er alt godt, jeg har kvalme sådan lidt on/off igennem dagen, det er åbenbart ikke noget der holder sig til enten morgen, eftermiddag eller aften!! men Rosas trick med kold appelsinjuice og ingefær fungerer rimeligt fint. og der var også en der skrev at jeg skulle forsøge at spise lidt hele tiden igennem kvalmen og det hjælper faktisk også, selvom man liiige skal tage en dyb indånding før hver bid mine blødninger er også stoppet, så det er helt vildt rart...så har man en fornemmelse af, at den ligger godt derinde

imorgen er 2. scanning og jeg glæder mig heeeeelt vildt! man skulle gerne kunne se en prik inde i den sorte prik, som vi så sidst og MÅSKE kan man se hjerteblink - det ville være RET vildt!!

Søren sir hele tiden at han tror der er tvillinger, men det er jo også mægtig morsomt for ham at gå rundt og sige når han kun tager 14 dages barselsorlov efter fødslen - den skid !!

ja jeg ved faktisk ikke hvor begrebet "morgenkvalme" kommer fra!! jeg havde "heldøgnskvalme", føj........

det er godt at høre at blødningen er stoppet, selvom den var uden betydning. Så er den med til at gøre en gravid kvinde nervøs... så det er godt du slipper for mere af det!

mht. mavebillederne.... hi hi..... jeg tror først jeg tog et i uge 13 eller noget.... der var intet andet at se end det der plejede at være *g* og der var ikke en baby bule, men en mad bule.....

Anmeld

11. februar 2010

Vinker

ka-ri-na skriver:

ja jeg ved faktisk ikke hvor begrebet "morgenkvalme" kommer fra!! jeg havde "heldøgnskvalme", føj........

mht. mavebillederne.... hi hi..... jeg tror først jeg tog et i uge 13 eller noget.... der var intet andet at se end det der plejede at være *g* og der var ikke en baby bule, men en mad bule.....

Jeg stemmer også for at det skal hedde heldøgnskvalme istedet

Haha min mave voksede vidst også mest i starten pga den usunde æde-kvalme-væk-flippet. Startede først med at tage mavebilleder omkring uge 17!

Anmeld

11. februar 2010

Mettemus

Er overhovedet ikke kvalificeret til at deltage i kvalmedebatten, men grinede af din sammenligning mellem flæskesteg og mavebillede - good one  Det lyder i øvrigt dejligt med det hele

Anmeld

11. februar 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

Oooh det er bare så spændende med i morgen. Jeg glæder mig helt vildt til at høre hvordan det er gået. Min veninde har lige været til nf-scanning og den lille havde vinket til dem. Det er bare så sødt!!!!

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

ka-ri-na skriver:

det er godt at høre at blødningen er stoppet, selvom den var uden betydning. Så er den med til at gøre en gravid kvinde nervøs... så det er godt du slipper for mere af det!

Jeg havde også heldags kvalme og det var hele graviditeten, ikke noget med de der populære 3 mdr. Nej nej jeg skulle straffes fra start til slut

Anmeld

11. februar 2010

MORJESPERSEN

Tjuhl skriver:

Der er bare ikke noget værre end kvalm, havde det selv i stor still... min venninde som er gravid nu i 8 uge har købt nogle armbånd mod kvalm, og hun siger de virker måske det var noget for dig? Jeg kan godt fordtå du/i glæder jer til scanningen i morgen, nu var jeg jo så heldig at blive scannet 14dag pga af tvillinger, men der findes bare ikke noget bedre end at få lov til at kikke ind til babyen og se den har det godt

Glæder mig til at høre om jeres scannig i morgen.

Fie

Anmeld

11. februar 2010

oo

ja scanningen blir vildt spændende...men jeg kan mærke at jeg også er rigtig nervøs...for ikke at sige hunderæd. og jeg har lidt på fornemmelsen at det kommer til at gentage sig før hver eneste scanning, for jeg kommer sådan til at tænke på sidste år da man lå der og der bare var ingenting derinde og man troede man var lykkeligt gravid men altså!! jeg tror da nok at alt er godt

jeg har formået at holde kvalmen et skridt fra livet idag ved at starte dagen med et glas appelsinjuice med presset ingefærsaft og derefter spist cirka hver anden time...bare et eller andet, rugbrød eller appelsiner eller noget. så kan jeg liiiige mærke den kommer snigende op i halsen, men så skynder jeg mig at spise og så lusker den af igen

men jeg tror så til gengæld at jeg har været for meget "Trine" idag! jeg var ude og gå tur, jeg har ordnet vasketøj, skiftet sengetøj osv osv og i eftermiddags fik jeg bare ondt i maven og nu har jeg lige haft en minimal blødning igen. Søren var helt forfærdet da han kom hjem, han vil ikke have jeg laver NOGET. og det er ikke fordi jeg skal brokke mig over det, det er nok bare fordi man skal jo strække benene en gang imellem og så kommer man til at gøre alle de der "småting" som bare ligger og glor.

men nu har jeg siddet i sofaen nogle timer og læst i "De kære børn" og så kom jeg til fødslen og så tænkte jeg bare "nej, det dér! det vil jeg altså ikke!" og så går det op for en at der bare ikke er nogen vej udenom og så blev jeg liiiidt bange det er sgu godt der er 8 måneders forberedelsestid!!! (den anden nat lå jeg vågen og tænkte på alle de ting som jeg skal nå at lære inden babyen kommer og så kunne jeg bare slet ikke overskue det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.