Optur og nedture

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Lilletrold

Jeg starter altså lige på det positive først - holder ikke ud at jeg altid er hende den negative herinde, men puha tingene trækker tænder ud.....

Men først og fremmest så fik jeg godkendt af jobcenteret at jeg kunne søge en voksenelevplads med støtte fra dem - jeg har sendt en ansøgning til Fredericia sygehus  som lægesekretærelev, og skal til samtale d. 23. februar. Jeg glæder mig helt vildt !!!!

Og så til lille August. Han er nu igang med 3. kur/behandling for mellemørebetændelse på 3 uger. Igår gik jeg helt i sort og brød sammen. Igen fordi jeg også skal bruge energi på Martin som overhovedet ikke støtter mig. gider slet ikke skrive om ham

Jeg kan jo nærmest tegnene i søvne, når August er ved at blive syg, men kan tydeligt mærke at Martin syntes jeg er for pylret, men det hjælper jo ikke noget når August er syg. vi brugte hele morgenen igår på om han skulle i vuggestue eller ej, og jeg sagde det løber fra hans øre, vi kan ikke bare lade som ingenting. (August var ikke påvirket af det med øret, hverken sløj, feber eller noget, han legede bar rundt) så endte med at være en snot forvirret mor der både ringede til min egen mor, til vuggestuen fordi det er så frusterende at August aldrig får en hel sammenhængende uge i vuggestuen. Og ørelægen åbnede selvfølgelig først kl. 11.00 !! August fik lov til at komme derop i to timer og så afsted til lægen. Og jo der var betændelse igen. Meget endda. Vi var lige stoppet med behandling i søndags efter to gange betændelse. Og lige nu panikker jeg fuldstændig over alt det medicin at det æder hans indre organer op

Men fik en rigtig god snak med ørelægen, og han syntes vi skulle sende August til en børnelæge på Kolding sygehus som kunne tjekke ham i hovede og numse, om der evt. var noget galt med hans immun forsvar. Han var overbevist om der intet var galt med August, men så var vi sikker. Han sagde der desværre fandtes børn ,der bare var syge med ørerne hele tiden, selvom han har dræn. Han bliver heldigvis ikke så hårdt ramt som han gjorde før i tiden, men hader hader hader det medicin. Er også typen der tyr´til alternativ behandling og hælder nogen mere til det end til læger og alt deres medicin, men det virker bare heller ikke.

Det eneste der virker er noget pulver fra Helsekosten, som holder hans tarmflora igang og som ikke fjerner hans sult, som det normalt gør når han er på medicin.

Puha tøser en lang smøre der bare skulle ud sorry

håber i alle har det godt - knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Ni-ko-li-ne

hej søde

længe siden! :0)

sikke noget rod altså. Jeg er heller ikke meget for alt det medicin... har du overvejet bio strath? jeg ved at flere "ørebørn" har glæde af at undvære ko mælk.... men det er et drastisk indgreb i kosten jo... jeg går ud fra at August ligger med hovedet hævet? og har hue på og og og..... ja man kan gøre mange ting, men der er ingen garanti for at de virker!

jeg krydser fingre for at lægen i Kolding rent faktisk finder ud af hvad der er galt, eller som minimum har nogle brugbare råd!

det lyder super med din uddannelse! pøj pøj til samtalen!!!

Anmeld

11. februar 2010

JustAnotherName

Først STORT TILLYKKE TIL DIG. Fedt at det blev godkendt,
og du nu skal til samtale. Jeg vil krydse fingre for dig

Men altså, lille August. Det er da godt nok synd for ham, at han skal bøvle så meget med sygdom. Øv!
Jeg håber at han bliver testet for-og-bag UDEN de finder noget, og at vinteren snart er omme, og foråret kan komme, og så vil hans sygdom forhåbentlig forsvinde i takt med, at det bliver lidt varmere og bedre at opholde sig udenfor. Hans ører er måske ekstra sarte, og skal pakkes ekstra godt ind, når han er ude, osv. Men jeg håber for Jer, at det snart helt holder op.

Jeg var selv "øre-barn".......Jeg døjede ALTID med ørerne.
Hver gang jeg fik en forkølelse, så satte det sig på ørerne og blev til MØB. Indtil jeg blev teenager, så flyttede det sig ligesom lidt fra ørerne til halsen. For nogle år siden fik jeg så fjernet mine mandler, fordi jeg igen og igen fik halsbetændelser.
Siden da har jeg været meget mindre syg. Stadig får jeg ondt i hals og ører næsten hver eneste gang jeg er forkølet, men det udvikler sig ikke sådan, som det gjorde på no-time førhen.

Men forhåbentlig har lille August bare været uheldig at rende ind i det igen-og-igen. Og det KAN jo nok have svækket hans imunforsvar lidt. Men forhåbentligt er det ikke noget permenent, men bare en periode, som går over ...snart!
GIV OS NOGET MERE SOL OG VARME - FORÅR!    

Rigtig god bedring med ham!!

Anmeld

11. februar 2010

Lilletrold

ka-ri-na skriver:

hej søde

længe siden! :0)

sikke noget rod altså. Jeg er heller ikke meget for alt det medicin... har du overvejet bio strath? jeg ved at flere "ørebørn" har glæde af at undvære ko mælk.... men det er et drastisk indgreb i kosten jo... jeg går ud fra at August ligger med hovedet hævet? og har hue på og og og..... ja man kan gøre mange ting, men der er ingen garanti for at de virker!

jeg krydser fingre for at lægen i Kolding rent faktisk finder ud af hvad der er galt, eller som minimum har nogle brugbare råd!

det lyder super med din uddannelse! pøj pøj til samtalen!!!

Hej Søde

Jeg håber du er okey overpå operationen, jeg ville så gerne have sendt dig noget, men har været fraværende længe herinde pga August.

Jeg har prøvet bio strath, og det virker ikke på August. Er selv til helse produkter og købte dråberne med glæde men de virker bare ikke. Fik det nemlig anbefalet at mange. Han får også specielle super vitaminer, bader ham i timian fordi de skulle svede baktusserne ud, han sover indenfor i vuggestuen og herhjemme, men får selvfølgelig frisk luft når vi traver en tur men der er han pakket ind gange to, og har været til zoneterapi to gange for at friske ham op og gjorde ham mere modstandsdygtig, men aghhh nothing works

Men ja er også glad for den undersølgelse, for noget må der altså gøres for ham. Put det over i mig i det mindste istedet for ham ellers må vi flytte til de varme lande

Anmeld

11. februar 2010

Lilletrold

JustAnotherName skriver:

Først STORT TILLYKKE TIL DIG. Fedt at det blev godkendt,
og du nu skal til samtale. Jeg vil krydse fingre for dig

Men altså, lille August. Det er da godt nok synd for ham, at han skal bøvle så meget med sygdom. Øv!
Jeg håber at han bliver testet for-og-bag UDEN de finder noget, og at vinteren snart er omme, og foråret kan komme, og så vil hans sygdom forhåbentlig forsvinde i takt med, at det bliver lidt varmere og bedre at opholde sig udenfor. Hans ører er måske ekstra sarte, og skal pakkes ekstra godt ind, når han er ude, osv. Men jeg håber for Jer, at det snart helt holder op.

Jeg var selv "øre-barn".......Jeg døjede ALTID med ørerne.
Hver gang jeg fik en forkølelse, så satte det sig på ørerne og blev til MØB. Indtil jeg blev teenager, så flyttede det sig ligesom lidt fra ørerne til halsen. For nogle år siden fik jeg så fjernet mine mandler, fordi jeg igen og igen fik halsbetændelser.
Siden da har jeg været meget mindre syg. Stadig får jeg ondt i hals og ører næsten hver eneste gang jeg er forkølet, men det udvikler sig ikke sådan, som det gjorde på no-time førhen.

Men forhåbentlig har lille August bare været uheldig at rende ind i det igen-og-igen. Og det KAN jo nok have svækket hans imunforsvar lidt. Men forhåbentligt er det ikke noget permenent, men bare en periode, som går over ...snart!
GIV OS NOGET MERE SOL OG VARME - FORÅR!    

Rigtig god bedring med ham!!

Hvor er det sødt det du skriver og rart at vide at man tiltrods overlever selvom man er ørerbarn både min far og August far har været hårdt ramt med deres ører, så måske han desværre har arvet den. Og ja håber også "bare" at det lige er den hårde vinter der gør det så ekstremt, for når jeg ikke rigtig kan  spørge eller få svar fra ham, så bliver det godt nok hårdere og hårdere ikke at kunne hjælpe ham.

Jeg håber også på sol, sommer og varme så August kan blive frisk

Knus fra mig

Anmeld

12. februar 2010

lion

De kære ører, hvorfor kan man ikk leve uden dem.

Jeg håber at når de undersøger August at han er sund og rask og hvis de finder noget, at det er grundet til hans dumme ører og at der kan gøres noget.

Jeg har selv i mange år brokket mig over min ører, jeg var nemlig også ører barn, det gik først hos mig rigtig væk da jeg var 21 år. Men jeg havde også store huller i mine trommehinder, som gjorde jeg hørte dårligt og næsten havde kronisk møb, men heldigvis gjoprde det ikk så ondt, da hullerne jo fjernede tykket, men så flød ørerne noget mere. Jeg endte med at få opereret min ører 5 gange tilsammen for at lappe min trommehinder og i dag hører jeg næsten normalt. Så nej det er ikk sjovt med dumme ører.

Men jeg håber at August snart bliver rask og kan komme en HEL uge i vuggestue og at Martin hjælper dig.

knuz herfra

Anmeld

12. februar 2010

lion

Glemte lige. Tillykke emd at du er blevet godkendt og held og lykke til samtalen d. 23 feb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.