Nu skal der prøves noget andet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Mira0911

Min kæreste har migræne... Til tider en slem migræne...

Idag har han været hos min neurolog til samtale om det.. De er nået frem til, udover migræne pillerne han tager, skal han have en yderligere pille, til at forbygge migrænen... Hans læge havde sagt at migræne pillerne, var farligt for hjertet, neurologen sagde at det var det ikke, så dem kunne han roligt fortsætte med uden problemer..

Udover forbyggende/migræne pillerne, skal til akupunktur 4 gange, som sygesikringen betaler... Og han sagde at det hjalp ikke på ham...

Nu skal han prøve det, og så ser vi derefter hvordan det virker.. Første akupunktur behandling er på Mandag...

Midt i Marts måned skal han til samtale med neurologen, om hvordan det fungere.. De forbyggende piller, kan tage op til 6 uger før de virker...

Neurologen konstaterede at han havde du slags migræne halløj...

Den ene er Spændingshovedpine og den anden var migræne.. Jeg var ikke med til samtalen, som jeg rigtig gerne ville for at støtte ham hele vejen igen...

Han har fået skemaer med hjem, hvor han skal skrive, hvor migrænen er osv... Så der kan findes præcis ud af, hvad det er for en migræne...

Jeg håber virkelig det hjælper på ham... :)

Måtte lige ud med det... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

JustAnotherName

Sådan skemaer fik jeg også engang, hvor man skulle udfylde, hver gang jeg fik et migræne-anfald.

Det er virkelig ikke sjovt at døje med migræne! Det er som hovedepine x 10. Heldigvis lider jeg ikke af det mere.

Da jeg var 13-14 år havde jeg migræne. I snit havde jeg et anfald én gang om ugen, hvor jeg blev så dårlig, at jeg næsten altid kastede op af det.
Jeg kunne ikke tåle skarpt lys (f.eks. sol ind gennem vinduet) og kunne ikke klare berøring - så blev jeg utilpas og kastede op.
Jeg måtte bare ligge inde i min seng med gardinerne trukket for, en kold klud på panden og en bræk-spand ved siden af mig.
EN GANG OM UGEN I ET ÅR HAVDE JEG DET SÅDAN! Ikke fedt for en teenager.

Heldigvis "voksede jeg fra det" igen.
Min mor havde det lige sådan i hendes ungdomsår. Og hendes migræne forsvandt også igen, så jeg tænker at det kan have været arveligt!?!

Men jeg føler altid med andre der har migræne, for når man selv har prøvet det, så ved man hvor hæsligt det er, at have det sådan.

Jeg håber din kæreste kan kureres, og at det vil komme til at hjælpe ham.

De bedste ønsker om bedring herfra
/ Katrine.

Anmeld

11. februar 2010

Mira0911

JustAnotherName skriver:

Sådan skemaer fik jeg også engang, hvor man skulle udfylde, hver gang jeg fik et migræne-anfald.

Det er virkelig ikke sjovt at døje med migræne! Det er som hovedepine x 10. Heldigvis lider jeg ikke af det mere.

Da jeg var 13-14 år havde jeg migræne. I snit havde jeg et anfald én gang om ugen, hvor jeg blev så dårlig, at jeg næsten altid kastede op af det. jeg kunne ikke tåle skarpt lys (f.eks. sol ind gennem vinduet) og kunne ikke klare berøring - så blv jeg dårlig.
Jeg måtte bare ligge i min seng med mørke og en kold klud på panden og en spand ved siden af mig. EN GANG OM UGEN I ET ÅR!

Heldigvis "voksede jeg fra det" igen. Min mor havde det lige sådan i hendes ungdomsår. Og hendes migræne forsvandt også igen, så jeg tænker at det kan have været arveligt!?!

Men jeg føler altid med andre der har migræne, for når man selv har prøvet det, så ved man hvor hæsligt det er, at have det sådan.

Jeg håber din kæreste kan kureres og at det vil komme til at hjælpe ....og ændre hans liv til det bedre - for det er det o, når man ikke længere skal have smerter.

De bedste ønsker om bedring herfra
/ Katrine.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan en migræne er, og føler virkelig med mennesker der har migræne, det er jo det rene h....... at leve i...

Skønt du er vokset fra det... Vi har også været ved at snakke om det måske er arveligt... En i hans familie, siger hver gang h*n får hovedpine, at det er et migræne anfald... H*n får ikke medicin for det... Jeg synes det er underligt at sige det...

Hans far har haft migræne - Men ikke længere...

Min kæreste har stort set 1 migræne anfald pr. dag... tit får han også 2 migræne anfald på 1 døgn...

Det er synd for ham... Håber det bedste....

Anmeld

11. februar 2010

Sujan

Jeg har lidt meget af Migræne.. Men lider ikke så meget af det mere. Jeg har også været til neurolog og fået akupunktur og skemaer og alt det. Til sidst fik jeg migræne medicin, men disse må ikke tages sammen med p-piller... Så fik mini-piller i stedet. Der stoppede min migræne. JEg kunne åbenbart ikke tåle p-piller. Altså den er ikke helt væk men kommer 2-3 gange om året. Jeg er dog gået bort fra migræne medicin da jeg fik det skidt af dem. Så nu får jeg mirfin når jeg får et anfald. Men føler med dig.. Er ikke nemt at leve med. Hverken for den der har migræne eller for kæresten. min kæreste prøvede at hjælpe når jeg havde min anfald, men der er intet man kan gøre og man har det ad helvede til. Så han synes også det var rigtig svært. Håber i finder en løsning som jeg heldigvis gjorde. (selvom jeg har anfald engang imellem er det bare så rart at slippe for dem så tit. De 2-3 gange om året må jeg så bare melde mig helt ud af hverdagen)

Anmeld

12. februar 2010

Mira0911

Jeg fik et nærmere indblik på hvad min kæreste skal have af migræne medicin...

Han skal have noget forbyggende som hedder Migea - Men stadig være på medicin han plejer at tage...

Og så akupunktur ved siden af... Så håber det hjælper... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.