Opdatering på "bløder mere og mere"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.710 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Bavianis

Hej piger

Jeg var til en samtale igår inde på sygehuset. Jeg har smed med Gregers forberedt en beskrivelse af mine symptomer samt en masse spørgsmål. Jeg kommer til at tale med en rigtig sød und mandlig læge, og han giver sig virkelig tid til at snakke, som det vigtigste element i undersøgelsen, hvilket bare var det jeg havde brug for!

Han svarer på alle mine spørgsmål, og underøsger mig derfor (GU). Der efter scanner han mig, og han tilkalder overlægen, som er en rigtig sød svnesk kvinde. Hun scanner mig videre, og finder et hæmatom i min livmoder. Et hæmatom er en blodansamling. Jeg bløder et sted fra livmoderen, og fordi blodet ikke umiddelbart kan løbe ud, bliver det til et hæmatom. Det er her forklaringen på mine smerter ligger, da mit hæmatom er ligeså stort som babyen, og derfor optager plads, der ikke var tiltænkt, i livmoderen. Når jeg nogle gange kramper, så er det fordi livmoderen bliver presset for meget, går i kramper, og så kommer noget af blodet ud. Den RIGTIGT ode nyhed var, at jeg IKKE blødte ifm moderkagen, men altså fra livmodervæggen modsat moderkagen

Lægerne var rigtig søde, og sagde, at barnet (igen) så fint ud - og jeg fik det fineste billede med hjem af en hånd der vinker til mig. Overlægen sagde "Neeej - det her skal du lige se!". Så drejer hun skærmen og viser mig armen og hånden der "vinker". Så siger hun: "Kan du se at den vinker til dig? Ved du hvad den siger? Den siger 'Hej mor - jeg er her og har det godt'". (ej - der måtte jeg ligge snøfte!). Jeg lægger det ind engang sammen med mavebilleder.

De sagde også, at chancerne for at vi stod med en baby til august var større end 50/50.

Selvom man kan sige at beskederne og og den information jeg fik derinde, ikke er fuldstændigt lyserøde, så har jeg det bare så meget bedre med nu at vide hvad der er galt. Også det at der er blevet talt med mig - og at min krop ikke bare er blevet undersøgt, det er bare så dejligt.

Endvidere har jeg det sidste alvandet døgn bare haft det SÅ godt! Jeg har næsten ikke haft smerter, har sover 5 timer i streg om natten, og solen har skinnet! Jeg krydser så inderligt fingre for at det begynder at gå den "gode" vej fra nu af.

Tak fordi I har læst med - Jeres krydsede fingre har altså hjulpet!

Mange kærlige hilsner, Susanne

PS: Lige et efterspil: Jeg har haft skrevet en besked på min læges hjemmeside, hvor jeg spurgte om der var nogen jeg kunne tale med ang alt det her,om han vidste hvem jeg evt kunne kontakte? Han svarede at jeg skulle ringe til sygeplejerskene der er tilknyttet klinikken, for at få en aftale om en ny blodprøve!!! OH MY GOD!!! Det var altså døds-stødet!!! HAn fatter jo OVERHOVEDET ikke at jeg er et menneske!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Vial

Hvor er det bare godt, at du fik undersøgt sagen til bunds - og du nu har en forklaring på, hvorfor du har ondt og du bløder.

Ufatteligt at man selv skal kæmpe så meget for at få en fair behandling.

Jeg fik jo en mindre styrtblødning i tirsdags. Kom på hospitalet. Dagen efter opsøgte jeg fertilitetskliniken, hvor tvillingerne blev undfanget.

Jeg fik lov at komme lige med det samme. Og en sød sød læge fik scannet mig grundigt og forklarede mig alt omkring det. Det hjalp så meget (selvom der ikke var en klar forklaring på blødning - havde ingen hæmatom i livmoder). Blødning er stoppet igen. Det var en engangsforestilling

Derudover målte hun de små og fortalte mig, at deres nakkefolde var så fine. Skal først til NF d. 23. feb. Så det var bare en total bonusoplevelse.

Det betyder bare ALT at blive taget alvorligt og undersøgt grundigt. Din læge fatter hat, og burde gå på pension!

Anmeld

11. februar 2010

MTS

Hvor er det bare dejligt at den lille bitte har det godt Og skønt at der endelig var nogen der kunne lytte til dig.

Og se nu til at få sparket den læge langt langt væk, for han duer da slet ikke. Inde på www.rn.dk under syghus og sundhed står der noget om hvordan og hvormeget det koster at skifte læge. Var vist kun 160kr hvis jeg huske rigtigt.

Anmeld

11. februar 2010

ChatH

Hvor er det bare dejligt at høre, og hvor var det bare på tide at der var nogen der tog sig tid til at tage sig ordentlig af dig!!!!

Gud hvor er din læge for meget, kan virkelig godt forstå hvis du skifter, tænk at han er sådan, hvad er det for en læge der er sådan, skulle de helst ikke være i stand til at være en smule medfølende?

kæmpe fra mig.

Anmeld

11. februar 2010

Bavianis

Ja altså... den læge... Han er virkelig en klaphat! Jeg bliver mere og mere "ufølsom" overfor ham, hvilket er godt, så jeg ikke sidder og tuder, når jeg skal fortælle ham, at jeg synes hans håndtering har været dårlig.

Jeg skal, hvis alt går vel, ikke se ham før 25. ugers undersøgelsen. Hvad skal man ved sådan en undersøgelse? Skal han lave en GU? Jeg gider ikke have at han skal lave noget, der minder om det, og så bagefter sidde og fortælle ham at jeg skifter læge etc. Ved I hvad undersøgelsen går ud på? 

Anmeld

11. februar 2010

MyBaby

Hvor er jeg glad for at høre, at du har fået lidt afklaring - og dejligt, at den lille stadig er fin og ser sund og rask ud. Forhåbentlig vil det begynde at gå den rigtig vej fra nu af - jeg sender i hvert fald alle de varme tanker til dig, jeg kan...

Hmm, prøver lige at huske tilbage på lægebesøget i 25. uge! Vi talte med hende om, hvordan jeg havde det med graviditeten - hun spurgte, om jeg havde nogle gener, som vand i kroppen eller lignende og om jeg mærkede liv hver dag. Faktisk spurgte hun også Michael, hvordan han havde det, hvilket kom lidt bag på os :0) Men som hun sagde, så var der rigtig mange mænd, der følte sig oversete og havde risiko for at udvikle en fødselsdepression, fordi de ikke på samme måde var forberedte på at babyen kom på samme måde som kvinden er. 

Så blev jeg vejet og fik målt blodtryk. Hun testede også min urin og så mærkede hun udenpå maven og målte udenpå hvor stor livmoderen var. Derudover fandt hun også babys hjerteslag. Så ingen GU hos mig! 

Kram

Anmeld

11. februar 2010

minmau

Ej hvor var det godt at de fandt ud af hvad der var årsagen, og at babyen havde det godt

Men skift dog læge straks, der er da ingen grund til at blive hængende ved ham, når han åbenbart er så dum! Du har vel heller ikke lyst til at gå til undersøgelser med barnet hos ham senere, så det er bare om at skifte nu! Du kan vist endda gøre det på nettet, prøv at gå ind og se på borger.dk der tror jeg de skriver hvordan man gør.

Anmeld

11. februar 2010

LinLin

Godt du kom afsted - og de  kunne finde en årsag!

for at >50/50-chance stiger :-)

Anmeld

12. februar 2010

minmau

Bavianis skriver:

Ja altså... den læge... Han er virkelig en klaphat! Jeg bliver mere og mere "ufølsom" overfor ham, hvilket er godt, så jeg ikke sidder og tuder, når jeg skal fortælle ham, at jeg synes hans håndtering har været dårlig.

Jeg skal, hvis alt går vel, ikke se ham før 25. ugers undersøgelsen. Hvad skal man ved sådan en undersøgelse? Skal han lave en GU? Jeg gider ikke have at han skal lave noget, der minder om det, og så bagefter sidde og fortælle ham at jeg skifter læge etc. Ved I hvad undersøgelsen går ud på? 

Forresten, det med om lægen skal undersøge dig indvendigt ved de 25 uger, det bestemmer du jo selv. Hvis du ikke har lyst til at få det lavet, så siger du bare, at det vil du gerne være fri for. Det er du i din fulde ret til.

Anmeld

12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej Søde.

Jeg har en veninde, der havde det samme i hendes nuværende graviditet. Du skal forlange at blive scannet, så de kan følge med i størrelsen på den der blodansamling. Hendes den forsvandt i uge 16 og hun kunne ånde lettet op.

Jeg sender alt den positive energi jeg kan samle i din retning og håber virkelig på at det går i sig selv!!!

Kæmpe stort kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.