Rødt udslæt omkring munden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.337 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Karo

Min søn på 1 1/2 år er begyndt at få et rødt udslæt omkring munden. Det kommer når han spiser visse ting som tomat og jordbær og når han har feber blusser det også op.

Jeg tænker lidt at han nok ikke er de eneste der får dette udslæt og tænkte at jeg ville spørge jer tøser om i kender en god creme der virker mod dette inden jeg kontakter lægen.

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Ranarupta

Hej, 

Det har min søster haft i en periode - hun fik det også med ananas. Fik det da hun var omkring de 12 år og havde det i en periode på to års tid... (Har også en veninde med samme udslæt.)

De kunne simpelthen ikke tåle syren i fx. tomater. De fik at vide, at de skal undgå det. 

Anmeld

10. februar 2010

Ni-ko-li-ne

børnelægen fortalte os at tomater er meget hudirriterende....

jeg ville anbefale A-derma´s vaske bar og deres fede creme....  ellers ved jeg ikke.... på de hormon cremer vi har, står der at det ikke må påføres rundt om munden, så jeg ved ikke lige hvad man gør... ellers undgå appelsin, tomat, melon og ananas en uges tid, så har det da fået lidt ro til at forsvinde...

det er i øvrigt ret typisk at eksem, helt generelt, blusser op hvis man får det varmere eller lige har været i bad...

Anmeld

10. februar 2010

Karo

ka-ri-na skriver:

børnelægen fortalte os at tomater er meget hudirriterende....

jeg ville anbefale A-derma´s vaske bar og deres fede creme....  ellers ved jeg ikke.... på de hormon cremer vi har, står der at det ikke må påføres rundt om munden, så jeg ved ikke lige hvad man gør... ellers undgå appelsin, tomat, melon og ananas en uges tid, så har det da fået lidt ro til at forsvinde...

det er i øvrigt ret typisk at eksem, helt generelt, blusser op hvis man får det varmere eller lige har været i bad...

Mange tak Karina.

Jeg vil helt sikkert prøve A-dermas serie og se om de virker. Jeg er ikke så meget til hormoncreme (vil kun bruge det vist det er højst nødvendigt) så jeg vil heller prøve andre alternativer inden jeg kontakter lægen.

Anmeld

10. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

Mange tak Karina.

Jeg vil helt sikkert prøve A-dermas serie og se om de virker. Jeg er ikke så meget til hormoncreme (vil kun bruge det vist det er højst nødvendigt) så jeg vil heller prøve andre alternativer inden jeg kontakter lægen.

velbekomme ;0)

Anmeld

10. februar 2010

Ina33

Åhhhh ja, min søn Oskar på 4 år, døjer rigtig meget med det. Hans er værst når han spiser appelsin og nogle gange ketchup. Men også det kolde vejr kan få det til at blusse op. Har han feber er det helt slemt, og trækker helt op af kinderne.

Hans bliver først ildrødt, og  løbet af et par dage, bliver det sådan noget skællende udslæt, som ikke er særlig pænt at se på. Det forsvinder oftets i løbet af ca. 14 dage.

Jeg smører med en fed creme (A-DERMA), men først når han sover, for han siger det gør ondt når det bliver smurt på.

Jeg ved ikke om cremen hjælper noget, men ved faktisk heller ikke hvad man ellers kunen gøre...

Louise

Anmeld

10. februar 2010

LISBETH:-)

Min datter har også lidt rigtig meget af udslæt rundt om munden. Vi har i lange perioder forsøgt med forskellige cremer, været til læge flere gange, der har givet nye cremer osv. alt sammen uden held. Til sidst blev vi henvist til en børnelæge med speciale i allergi, og det har så vist sig at hun ikke kan tåle røde og gule farvestoffer. Udslætten viste sig at være nællefeber.

Hun har stort set ingen udslæt i dag, når blot vi undgår alle fødevarer med røde og gule farvestoffer.

Anmeld

10. februar 2010

Ni-ko-li-ne

lisbeth2910 skriver:

Min datter har også lidt rigtig meget af udslæt rundt om munden. Vi har i lange perioder forsøgt med forskellige cremer, været til læge flere gange, der har givet nye cremer osv. alt sammen uden held. Til sidst blev vi henvist til en børnelæge med speciale i allergi, og det har så vist sig at hun ikke kan tåle røde og gule farvestoffer. Udslætten viste sig at være nællefeber.

Hun har stort set ingen udslæt i dag, når blot vi undgår alle fødevarer med røde og gule farvestoffer.

hvilket kan være noget af et puslespil! indtil nu ved vi at vores datter ikke tåler æg og tomat... men hun får stadig eksem, mest på armene...

Anmeld

10. februar 2010

LISBETH:-)

ka-ri-na skriver:

hvilket kan være noget af et puslespil! indtil nu ved vi at vores datter ikke tåler æg og tomat... men hun får stadig eksem, mest på armene...

Ja, det er et puslespil. Især fordi det tit er svært og gennemskue varedeklarationerne  

Min datter har 7-9-13 altid kun fået eksem rundt om munden - aldrig på kroppen. Men hun får så tilgengæld 41 i feber ind imellem når vuggestuen glemmer at hun IKKE skal have farvestoffer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.