Kørselsfradrag på barsel - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.309 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Mor til L&S

Hej piger.

Jeg har ca 65 km på job hver dag og får kørselsfradag... men går på barsel d. 2 marts 2010... Skal man underette SKAT om det, eller??

Nogen som kender til reglerne - fordi jeg gør ikke

Knus Rollo 33+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

charlottekri

ja, det skal du helt klart, for skat får jo indberettet fra kommunen at du er på barsel (tror jeg), for dine barselsdagpenge skal du jo ikke betale am bidrag af.. og hvis du ike indberetter det, så får du jo et skattesmæk...

Anmeld

9. februar 2010

dorthemus

Rollo skriver:

Hej piger.

Jeg har ca 65 km på job hver dag og får kørselsfradag... men går på barsel d. 2 marts 2010... Skal man underette SKAT om det, eller??

Nogen som kender til reglerne - fordi jeg gør ikke

Knus Rollo 33+0

Jeg står i samme situation og har valgt at underrette SKAT og har fået ændret min forskudsopgørelse fra barselsstart så jeg ikke får et smæk i 2011.

Anmeld

9. februar 2010

Mor til L&S

Ja I har da ret Jeg ringer til SKAT i morgen og oplyser dem om at jeg går på barsel 02.03.10.... meeen ved jo ikke endnu hvor længe barsel jeg tager.... Hvad så? Jeg kan jo ikke oplyse dem hvor længe.... ??!!

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Du får heller ikke beskæftigelsesfradrag, så det skal de også rette:-)

Anmeld

9. februar 2010

charlottekri

Rollo skriver:

Ja I har da ret Jeg ringer til SKAT i morgen og oplyser dem om at jeg går på barsel 02.03.10.... meeen ved jo ikke endnu hvor længe barsel jeg tager.... Hvad så? Jeg kan jo ikke oplyse dem hvor længe.... ??!!

du ringer vel bare til dem når du ved nærmere???

Anmeld

9. februar 2010

dorthemus

Rollo skriver:

Du kan bare ændre den på SKATs hjemmeside hvis du har fået din forskudsopgørelse. Hvis du går på barsel i marts holder du vel barsel ihvertfald året ud..eller? Du skal jo kun ændre det i 2010

Anmeld

9. februar 2010

dorthemus

charlottekri skriver:

du ringer vel bare til dem når du ved nærmere???

Eller ændrer det igen...eller får penge retur  

Anmeld

9. februar 2010

Mor til L&S

dorthemus skriver:

Du kan bare ændre den på SKATs hjemmeside hvis du har fået din forskudsopgørelse. Hvis du går på barsel i marts holder du vel barsel ihvertfald året ud..eller? Du skal jo kun ændre det i 2010

Jo regner da med at holde året ud.. Jeg prøver og ser om jeg kan hitte ud af det på skat´s hjemmeside

Tak for hjælpen.

Anmeld

9. februar 2010

dorthemus

Rollo skriver:

Jo regner da med at holde året ud.. Jeg prøver og ser om jeg kan hitte ud af det på skat´s hjemmeside

Tak for hjælpen.

Det er heller ikke helt nemt  men hellere være på forkant end få ubehagelige overraskelser året efter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.