Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej piger.
Jeg har ca 65 km på job hver dag og får kørselsfradag... men går på barsel d. 2 marts 2010... Skal man underette SKAT om det, eller??
Nogen som kender til reglerne - fordi jeg gør ikke
Knus Rollo 33+0
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
ja, det skal du helt klart, for skat får jo indberettet fra kommunen at du er på barsel (tror jeg), for dine barselsdagpenge skal du jo ikke betale am bidrag af.. og hvis du ike indberetter det, så får du jo et skattesmæk...
Rollo skriver: Hej piger. Jeg har ca 65 km på job hver dag og får kørselsfradag... men går på barsel d. 2 marts 2010... Skal man underette SKAT om det, eller?? Nogen som kender til reglerne - fordi jeg gør ikke Knus Rollo 33+0
Jeg står i samme situation og har valgt at underrette SKAT og har fået ændret min forskudsopgørelse fra barselsstart så jeg ikke får et smæk i 2011.
Ja I har da ret Jeg ringer til SKAT i morgen og oplyser dem om at jeg går på barsel 02.03.10.... meeen ved jo ikke endnu hvor længe barsel jeg tager.... Hvad så? Jeg kan jo ikke oplyse dem hvor længe.... ??!!
Du får heller ikke beskæftigelsesfradrag, så det skal de også rette:-)
Rollo skriver: Ja I har da ret Jeg ringer til SKAT i morgen og oplyser dem om at jeg går på barsel 02.03.10.... meeen ved jo ikke endnu hvor længe barsel jeg tager.... Hvad så? Jeg kan jo ikke oplyse dem hvor længe.... ??!!
du ringer vel bare til dem når du ved nærmere???
Du kan bare ændre den på SKATs hjemmeside hvis du har fået din forskudsopgørelse. Hvis du går på barsel i marts holder du vel barsel ihvertfald året ud..eller? Du skal jo kun ændre det i 2010
charlottekri skriver: du ringer vel bare til dem når du ved nærmere???
Eller ændrer det igen...eller får penge retur
dorthemus skriver: Du kan bare ændre den på SKATs hjemmeside hvis du har fået din forskudsopgørelse. Hvis du går på barsel i marts holder du vel barsel ihvertfald året ud..eller? Du skal jo kun ændre det i 2010
Jo regner da med at holde året ud.. Jeg prøver og ser om jeg kan hitte ud af det på skat´s hjemmeside
Tak for hjælpen.
Rollo skriver: Jo regner da med at holde året ud.. Jeg prøver og ser om jeg kan hitte ud af det på skat´s hjemmeside Tak for hjælpen.
Det er heller ikke helt nemt men hellere være på forkant end få ubehagelige overraskelser året efter...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128