Indbrud....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Honningblomst

Er det noget I tænker på?? er det noget I prøver at forebygge...? har i oplevet det selv...?

Jeg har egentlig aldrig spekuleret på det, jeg ejer intet af værdi og med en blomsterbil i indkørslen er jeg nok ikke den der oser af penge..

Jeg har så lige talt med en bekendt der bor her i byen og hende og to andre familier har haft indbrud i sidste uge, imens de lå og sov, hende og hendes børn. De kom ned om morgenen og så var der en masse ting væk, endvidere havde tyvene lagt knive frem, hvis nu....Det gjorde mig sgu lidt dårlig, så nu tænder jeg sådan en alarm som sidder ved begge mine døre og så larmer virkelig højt hvis døren åbnes...og ja, jeg glemmer da lige om morgenen de er sat til, men de virker da.. Er bare glad ved at mine drenge sover inde ved mig og at døren er låst ud til gangen.

Synes bare det er pisse træls at man nu skal tænke på sådan noget...øv..

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Mutti2

Eva skriver:

Er det noget I tænker på?? er det noget I prøver at forebygge...? har i oplevet det selv...?

Jeg har egentlig aldrig spekuleret på det, jeg ejer intet af værdi og med en blomsterbil i indkørslen er jeg nok ikke den der oser af penge..

Jeg har så lige talt med en bekendt der bor her i byen og hende og to andre familier har haft indbrud i sidste uge, imens de lå og sov, hende og hendes børn. De kom ned om morgenen og så var der en masse ting væk, endvidere havde tyvene lagt knive frem, hvis nu....Det gjorde mig sgu lidt dårlig, så nu tænder jeg sådan en alarm som sidder ved begge mine døre og så larmer virkelig højt hvis døren åbnes...og ja, jeg glemmer da lige om morgenen de er sat til, men de virker da.. Er bare glad ved at mine drenge sover inde ved mig og at døren er låst ud til gangen.

Knus Eva...

Puha søde... 

Det lyder da godt nok ikke sjovt

Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke tænker over det!! Men det kan da godt være at jeg skulle til at tænke over det! Jeg tjekker dog altid døren inden jeg går i seng!

Heldigvis bor jeg i en lejlighed på 1. sal hvor jeg kender samtlige mennesker omkring mig!! Plus at min overbo er politimand

Forresten så ville jeg da klart snuppe blomster-dytten hvis jeg var tyv  Den er da for cool

Knus

Anmeld

9. februar 2010

charlottekri

vi prøvede det så sent som mellem jul og nytår...

jeg var kommet hjem fra arbejde til manden og maja om formiddagen, og så skulle han lige ud og rode i havetraktoren et par timer før vi kørte ud og handlede 5 mi hjemmefra... det tog ca et kvarter at være i butikken inden vi opdagede at vi havde glemt penge derhjemme, hvorefter manden så kørte hjem for at hente nogle penge...

da han kommer hjem, ser han en bil drøne væk omme bagfra (boede på en nedlagt landbrugsejendom) og de havde heldigvis kun nået at smadre ruden i bagdøren..

vi havde maks været væk i 20 - 25 min, så er helt sikker på at de har holdt øje med huset og bare ventet på at vi skulle køre hjemmefra..

Anmeld

9. februar 2010

TbCp

Det må simpelthen være SÅ væmmeligt at vide at der har gået fremmede mennesker rundt i ens hus.

Vi har alarm på.... med direkte kontakt til en alarmcentral. Det er betryggende at kunne tage fra huset og vide at hvis der sker noget får vi en sms og ved at der er folk på vej derud.... Ikke at vi kan gøre en skid i forhold til hvad de snupper, men i det mindste ved vi at der er nogle der tager sig af det, hvis vi f.eks. sidder i et sommerhus et andet sted i Danmark.
Samtidig er det trygt for mig at være alene hjemme. I hus med både stor kælder og 1. sal synes jeg ind imellem huset er alt for stort at være alene hjemme i.  Men så kan jeg enten slå alarmen til i kælderen eller gå op i soveværelset og slå alarm til i hele huset.

Anmeld

9. februar 2010

Sees

Eva skriver:

Knus Eva...

Jeg havde indbrud mellem jul og nytår.
Jeg forlod mit hjem med lyset tændt og fjersynet kørte, i håb om at det skulle se ud som om at der var nogle hjemme.
Jeg tog hjemme fra den 23. december - Kom hjem den 30. og sjovt nok var min hoveddør ikke låst, og det synes jeg bare virkelig vildt underligt, men tænkte at varmemesteren måske havde været der, og så glemt at låse.
Jeg tømte postkasse og da jeg så kommer inden for vil jeg lige ringe og snakke lidt med min far, og tage noget at drikke, men da jeg skal tænke for vandhanen opdager jeg at den er total bøjet.
Jeg kigger op på vinduet over køkkenbordet, og bum, det er ikke lukket.
Det skal lige siges at det vindue har jeg ALDRIG åben, fordi jeg har svært ved selv at nå det.

Jeg skynder mig at afbryde samtalen med min far, og farer huset rundt mens jeg ringer til min papfar, så kan han komme og kigge på det.
Jeg har ikke fået stjålet noget, udover 2 øl - Heldigvis. Jeg bor lige ud til en sti, så jeg tænker at der er kommet nogle forbi derude, som har forstyrret dem, og så er de stormet ud af døren.

Men får så af vide dagen efter, at to huse længere væk, har de fået ryddet hele huset, juleaften - På samme indbrudsmetode

Jeg har fået sådan nogle tyverisikret hasper (staves) på de vinduer der kan åbnes fra landjorden af, for at sikre mig lidt mere.

Anmeld

9. februar 2010

Dansker i England

Den måde jeg tænker over indbrud er, at jeg har en kopi af alle mine digitale billeder på et usb stik, som jeg har i tasken, så selvom nogen skulle stjæle alle vores ting, ville jeg stadig have det eneste, der ikke kunne erstattes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.