Jeg var utilfreds med min tidligere læge, men så igennem fingre med mange ting...
Så fik jeg Bianca - OG SÅ SKIFTEDE JEG LÆGE!!
Nok ønsker jeg selv, at have en læge, som giver én brugbare svar, tager én seriøst og som tager sig den nødvendige tid.
Min læge jappede igennem tingene, svarene var halve, og når jeg gik derfra, var jeg et ligeså uvidende og et stort spørgsmålstegn, som da jeg kom og var i tvivl om noget....
Et eksempel :
Min 8-ugers undersøgelse efter jeg fik Bianca, sprang han let og elegant over:
Jeg behøvede ikke blive tjekket, for han kunne HØRE at alting var fint ....udfra enkelte spørgsmål, f.eks. om jeg kunne holde på vandet.
Jeg ville da selvfølgelig gerne slippe for at blive tjekket forneden - men set i bagspejlet, så er det jo bare ikke sådan, at man kører sin forretning som læge .....En kvinde der skulle skannes, f.eks. ville jo heller ikke være tilfreds med en mundtlig vurdering, som antog at hendes foster var okay! 
Tænk hvis min bækkenbund var slap, eller jeg ikke var "ordentlig dernede" efter jeg var blevet syet. Det var jo hans OPGAVE at tjekke efter.
Til Bianca ville jeg ikke nøjes med en læge, som jappede sig hurtigt igennem.
Når han tjekkede hende, så var det så halv-gjort. Efter 3 minutter stod vi udenfor igen, og jeg var i tvivl, om det blev gjort grundigt nok.
Og hvis jeg havde spørgsmål, så fik jeg sådan nogle ubrugelige svar.
En dag var lægen ude og rejse, og vi fik en anden (i samme bygning) i stedet. Der gik det op for mig, at jeg simpelthen ikke ville byde mine børn at nøjes!
Så jeg skiftede læge derefter. Og det er jeg rigtig glad for, at jeg fik gjort.
Og hvis din læge er sådan en klaphat, både overfor dig, men også i forhold til Emils megen sygdom, og til at kunne få en henvisning til en børnelæge, så vil jeg da foreslå dig, at søge om, at få en anden læge!?
Rigtig god bedring.
Både med dit stress, og Emils sygdom og ømme ører. Den lille stakkel.
Anmeld