Ingen børnelæge til Emil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Vingummien

Ringede til børnelægen i går men man skal have henvisning fra ens læge og de syntes det var en god ide nu han havde det med astma og fik så en tid ved lægen i dag efter ørelægen. Men han vil ikke henvise ham da han mener at det ikke vil blive værre og så vil det være spild af tid Og det var så det.

Emil har så problem med venstre øre igen nu, med det samme han så ørelægen da hun kaldte os ind begyndte han at græde, stakkels dreng Så har han i hvert fald dårlig erfaringer, så vi har fået medicin til ørene igen.

Og jeg har så stress, men det skal jeg så bekæmpe selv Dejligt at få af vide.

Men nu skal Emil så have medicin til ørene i en uges tid og så må det altså godt stoppe. Og så er der no go med røg omkring Emil, godt jeg ikek kender så mange der ryger, tror egentlig ikke nogen i min familie gør, men det betyder så vi ikke kan besøge Franks familie da de er stor rygere og vil ikke ryge ude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Jules

Altså hvis de vil se Emil så må de sgu da SK*DE ud i kulden og forurene luften! Det er da det mindste de kan gøre....

Det er så skønt med hjælpsomme læger :/

Anmeld

9. februar 2010

Vingummien

Jules skriver:

Altså hvis de vil se Emil så må de sgu da SK*DE ud i kulden og forurene luften! Det er da det mindste de kan gøre....

Det er så skønt med hjælpsomme læger :/

JA han hjalp mig jo så meget

Anmeld

9. februar 2010

anna-jonas

Altså Sus for dælen..............ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Synes fandme i har fået rigtig dårlig hjælp i dag................Har du overvejet at skifte læge?? For hvordan dælen kan han være så arrogant, at forudsige, at Emil's astma ikke bliver værre??? Han har måske en krystalkugle??? Aarrrrgghhhh.............bliver sgu' så pisse arrig.

God bedring med ham...........og tøv ikke med at gå til læge med ham, når han har det skidt. Det kan udvikle sig, sådan noget skidt.

M.h.t dig.............hvad fanden i hele helvede bilder den NAR sig ind, bare at sige, at Ja, ja,...........du har stress, men det må du sgu' selv ligge og rode med. Er det meningen at du skal gå helt ned med flaget, og ligge og ralle, før han synes du skal have hjælp.............Aarrrgggghhhh........Nu bli'r jeg sgu' gal igen.

Sender dig et knus og et kram, og ville ønske at jeg kunne hjælpe.

Mette

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Altså Sus for dælen..............ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Synes fandme i har fået rigtig dårlig hjælp i dag................Har du overvejet at skifte læge?? For hvordan dælen kan han være så arrogant, at forudsige, at Emil's astma ikke bliver værre??? Han har måske en krystalkugle??? Aarrrrgghhhh.............bliver sgu' så pisse arrig.

God bedring med ham...........og tøv ikke med at gå til læge med ham, når han har det skidt. Det kan udvikle sig, sådan noget skidt.

M.h.t dig.............hvad fanden i hele helvede bilder den NAR sig ind, bare at sige, at Ja, ja,...........du har stress, men det må du sgu' selv ligge og rode med. Er det meningen at du skal gå helt ned med flaget, og ligge og ralle, før han synes du skal have hjælp.............Aarrrgggghhhh........Nu bli'r jeg sgu' gal igen.

Sender dig et knus og et kram, og ville ønske at jeg kunne hjælpe.

Mette

Er bare så lost lige pt. Har overvejet at skifte læge, men får det aldrig gjort. For ved ikke hvad for en jeg skal tage for gider ike ende med sådan en igen.

Og ved selv astma kan udvikle sig, men orkede bare ikke at diskutere med ham, er så træls man skal have en henvisning fra lægen for at kan få en børnelæge, øv øv.

Ja jeg skulle lige fikse det selv, for jeg er jo så god ikke, for jeg ve dlige hvordan man kurere stress

Anmeld

11. februar 2010

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Ringede til børnelægen i går men man skal have henvisning fra ens læge og de syntes det var en god ide nu han havde det med astma og fik så en tid ved lægen i dag efter ørelægen. Men han vil ikke henvise ham da han mener at det ikke vil blive værre og så vil det være spild af tid Og det var så det.

Emil har så problem med venstre øre igen nu, med det samme han så ørelægen da hun kaldte os ind begyndte han at græde, stakkels dreng Så har han i hvert fald dårlig erfaringer, så vi har fået medicin til ørene igen.

Og jeg har så stress, men det skal jeg så bekæmpe selv Dejligt at få af vide.

Men nu skal Emil så have medicin til ørene i en uges tid og så må det altså godt stoppe. Og så er der no go med røg omkring Emil, godt jeg ikek kender så mange der ryger, tror egentlig ikke nogen i min familie gør, men det betyder så vi ikke kan besøge Franks familie da de er stor rygere og vil ikke ryge ude.

det lyder ikke rart...

mht. Emil, er der så en børnelæge som kunne hjælpe på hans astma? for så skal du bare vide at du sgu har ret til en henvisning hvis din egen læge ikke kan gøre mere!

mht. dig søde Sus! så er det eneste en læge kan gøre ved stress, at tale med dig.... ellers skaldu henvises til en psykolog, og der er egenbetaling.... Jeg oplever at man nærmest skal stå med kniven på struben af sig selv før man kan blive henvist til en psykolog! men hvis du mener det ville gavne, så tager du ned og slå i bordet!

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

ka-ri-na skriver:

det lyder ikke rart...

mht. Emil, er der så en børnelæge som kunne hjælpe på hans astma? for så skal du bare vide at du sgu har ret til en henvisning hvis din egen læge ikke kan gøre mere!

mht. dig søde Sus! så er det eneste en læge kan gøre ved stress, at tale med dig.... ellers skaldu henvises til en psykolog, og der er egenbetaling.... Jeg oplever at man nærmest skal stå med kniven på struben af sig selv før man kan blive henvist til en psykolog! men hvis du mener det ville gavne, så tager du ned og slå i bordet!

Børnelægen sagde til mig at det vile være rart for os nu han havde det astma der, da de gik mere op i at snakke om det og følge ham. Lægen ser jo kun på Emil hvis jeg selv ringer og beder om det.

Anmeld

12. februar 2010

lion

Har du prøvet at gå til lægen når din læge har ferie, det kan være den læge der er afløser gerne vil henvis Emil til en børnelæge.

Men sikke en røv af en læge. Jeg håber Emil får det bedre og hurtigt.

Jeg håber at du finder ud af noget med dit stress og at du får det behandlet inden det bliver værre.

Anmeld

12. februar 2010

JustAnotherName

Jeg var utilfreds med min tidligere læge, men så igennem fingre med mange ting...

Så fik jeg Bianca - OG SÅ SKIFTEDE JEG LÆGE!!

Nok ønsker jeg selv, at have en læge, som giver én brugbare svar, tager én seriøst og som tager sig den nødvendige tid.
Min læge jappede igennem tingene, svarene var halve, og når jeg gik derfra, var jeg et ligeså uvidende og et stort spørgsmålstegn, som da jeg kom og var i tvivl om noget....

Et eksempel :
Min 8-ugers undersøgelse efter jeg fik Bianca, sprang han let og elegant over:
Jeg behøvede ikke blive tjekket, for han kunne HØRE at alting var fint ....udfra enkelte spørgsmål, f.eks. om jeg kunne holde på vandet.
Jeg ville da selvfølgelig gerne slippe for at blive tjekket forneden - men set i bagspejlet, så er det jo bare ikke sådan, at man kører sin forretning som læge .....En kvinde der skulle skannes, f.eks. ville jo heller ikke være tilfreds med en mundtlig vurdering, som antog at hendes foster var okay!
Tænk hvis min bækkenbund var slap, eller jeg ikke var "ordentlig dernede" efter jeg var blevet syet. Det var jo hans OPGAVE at tjekke efter.

Til Bianca ville jeg ikke nøjes med en læge, som jappede sig hurtigt igennem.
Når han tjekkede hende, så var det så halv-gjort. Efter 3 minutter stod vi udenfor igen, og jeg var i tvivl, om det blev gjort grundigt nok.
Og hvis jeg havde spørgsmål, så fik jeg sådan nogle ubrugelige svar.

En dag var lægen ude og rejse, og vi fik en anden (i samme bygning) i stedet. Der gik det op for mig, at jeg simpelthen ikke ville byde mine børn at nøjes!
Så jeg skiftede læge derefter. Og det er jeg rigtig glad for, at jeg fik gjort.

Og hvis din læge er sådan en klaphat, både overfor dig, men også i forhold til Emils megen sygdom, og til at kunne få en henvisning til en børnelæge, så vil jeg da foreslå dig, at søge om, at få en anden læge!?

Rigtig god bedring.
Både med dit stress, og Emils sygdom og ømme ører. Den lille stakkel.

Anmeld

12. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Jeg var utilfreds med min tidligere læge, men så igennem fingre med mange ting...

Så fik jeg Bianca - OG SÅ SKIFTEDE JEG LÆGE!!

Nok ønsker jeg selv, at have en læge, som giver én brugbare svar, tager én seriøst og som tager sig den nødvendige tid.
Min læge jappede igennem tingene, svarene var halve, og når jeg gik derfra, var jeg et ligeså uvidende og et stort spørgsmålstegn, som da jeg kom og var i tvivl om noget....

Et eksempel :
Min 8-ugers undersøgelse efter jeg fik Bianca, sprang han let og elegant over:
Jeg behøvede ikke blive tjekket, for han kunne HØRE at alting var fint ....udfra enkelte spørgsmål, f.eks. om jeg kunne holde på vandet.
Jeg ville da selvfølgelig gerne slippe for at blive tjekket forneden - men set i bagspejlet, så er det jo bare ikke sådan, at man kører sin forretning som læge .....En kvinde der skulle skannes, f.eks. ville jo heller ikke være tilfreds med en mundtlig vurdering, som antog at hendes foster var okay!
Tænk hvis min bækkenbund var slap, eller jeg ikke var "ordentlig dernede" efter jeg var blevet syet. Det var jo hans OPGAVE at tjekke efter.

Til Bianca ville jeg ikke nøjes med en læge, som jappede sig hurtigt igennem.
Når han tjekkede hende, så var det så halv-gjort. Efter 3 minutter stod vi udenfor igen, og jeg var i tvivl, om det blev gjort grundigt nok.
Og hvis jeg havde spørgsmål, så fik jeg sådan nogle ubrugelige svar.

En dag var lægen ude og rejse, og vi fik en anden (i samme bygning) i stedet. Der gik det op for mig, at jeg simpelthen ikke ville byde mine børn at nøjes!
Så jeg skiftede læge derefter. Og det er jeg rigtig glad for, at jeg fik gjort.

Og hvis din læge er sådan en klaphat, både overfor dig, men også i forhold til Emils megen sygdom, og til at kunne få en henvisning til en børnelæge, så vil jeg da foreslå dig, at søge om, at få en anden læge!?

Rigtig god bedring.
Både med dit stress, og Emils sygdom og ømme ører. Den lille stakkel.

Min undersøgte kun mig da jeg kom og sagde jeg var gravid. Har aldrig fået en rigtig gynækologisk undersøgelse Og han tjekkede heller ikke efter jeg havde født.

Han har altid undersøgt Emil godt og Emil er så glad for ham, derfor det er så svært. Han griner til ham og bare accepteret når han er blevet stukket, og har jeg bedt om en vejning eller lign har han altid gjort det. Men med mig har han altid været sådan som han nu er med børnelægen.

Tror simpelhen det er fordi han er MEGET højt uddannet af en alm læge at være at han VIL vide bedst. Men ja skal have en anden. Syntes bare at mange læger har så lang vente tid og her kan man altid lige få lov at komme hvis det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.