Hej alle,
Jeg vil gerne indblande jer i et spørgsmål der har plaget mig og mine kolleger hele dagen.
Som i sikkert alle ved så er der mange historier i biblen, men den del der genere mig allermest, er skabelsen af mennesket. Gud skabte på 6. dag mennesket (jeg vil ikke hænges op på datoen
) Adam blev skabt ud af støvet og han skulle have sig en kammerat. Således skabte gud Eva ud af støv og hans ene ribben eller måske to. De levede lykkeligt i Eden's have, indtil Eva bed i et æble og Gud blev vred, og smed dem ud. Nu levede de udenfor Eden's have, og fik to sønner: Kain og Abel. De to blev bondemænd, hvorfra Kain dyrkede afgrøder, og Abel hyrdede får. De ofrede hver en del af indkomsten til Gud. Gud værdsætte Abels ofring højere, fordi det var mere oprigtigt. Af misundelse for dette, slog Kain, Abel ihjel. Kain blev bortvist nord for Eden's Have. Ud fra Kain, stammede det syndende folkefærd Kainiterne, som senere blev druknet af Gud's syndflod. Abel slægtninger fortsætte som den kristelige del af befolkningen.
Nu kommer spørgsmålet: Hvor kom de kvinder fra? Efter som den eneste mand og kvinde på jorden fik 2 sønner... Delede de om Eva?
Hilsen Mormilla's mand!
Anmeld