Et Guddommeligt Spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Mormilla

Hej alle,

Jeg vil gerne indblande jer i et spørgsmål der har plaget mig og mine kolleger hele dagen.

Som i sikkert alle ved så er der mange historier i biblen, men den del der genere mig allermest, er skabelsen af mennesket. Gud skabte på 6. dag mennesket (jeg vil ikke hænges op på datoen ) Adam blev skabt ud af støvet og han skulle have sig en kammerat. Således skabte gud Eva ud af støv og hans ene ribben eller måske to. De levede lykkeligt i Eden's have, indtil Eva bed i et æble og Gud blev vred, og smed dem ud. Nu levede de udenfor Eden's have, og fik to sønner: Kain og Abel. De to blev bondemænd, hvorfra Kain dyrkede afgrøder, og Abel hyrdede får. De ofrede hver en del af indkomsten til Gud. Gud værdsætte Abels ofring højere, fordi det var mere oprigtigt. Af misundelse for dette, slog Kain, Abel ihjel. Kain blev bortvist nord for Eden's Have. Ud fra Kain, stammede det syndende folkefærd Kainiterne, som senere blev druknet af Gud's syndflod. Abel slægtninger fortsætte som den kristelige del af befolkningen.

Nu kommer spørgsmålet: Hvor kom de kvinder fra? Efter som den eneste mand og kvinde på jorden fik 2 sønner... Delede de om Eva?

Hilsen Mormilla's mand!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der har du lige præcis fat i det ømme punkt for de fundamentalistiske kristne

Med mindre de delte Eva mellem sig (hvilket vist også er forbudt) så har biblen et alvorligt forklaringsproblem

Anmeld

9. februar 2010

Moar'en

Mormilla skriver:

Hej alle,

Jeg vil gerne indblande jer i et spørgsmål der har plaget mig og mine kolleger hele dagen.

Som i sikkert alle ved så er der mange historier i biblen, men den del der genere mig allermest, er skabelsen af mennesket. Gud skabte på 6. dag mennesket (jeg vil ikke hænges op på datoen ) Adam blev skabt ud af støvet og han skulle have sig en kammerat. Således skabte gud Eva ud af støv og hans ene ribben eller måske to. De levede lykkeligt i Eden's have, indtil Eva bed i et æble og Gud blev vred, og smed dem ud. Nu levede de udenfor Eden's have, og fik to sønner: Kain og Abel. De to blev bondemænd, hvorfra Kain dyrkede afgrøder, og Abel hyrdede får. De ofrede hver en del af indkomsten til Gud. Gud værdsætte Abels ofring højere, fordi det var mere oprigtigt. Af misundelse for dette, slog Kain, Abel ihjel. Kain blev bortvist nord for Eden's Have. Ud fra Kain, stammede det syndende folkefærd Kainiterne, som senere blev druknet af Gud's syndflod. Abel slægtninger fortsætte som den kristelige del af befolkningen.

Nu kommer spørgsmålet: Hvor kom de kvinder fra? Efter som den eneste mand og kvinde på jorden fik 2 sønner... Delede de om Eva?

Hilsen Mormilla's mand!

hihi jeg har selv tænkt det samme

Anmeld

9. februar 2010

AnneBJ

:-) Hvor godt!

Troede det var helt seriøst at I gik og diskuterede sådan noget på arbejde, så var nødt til at læse det færdig for at se hvad det gik ud på

Anmeld

9. februar 2010

Mormilla

AnneBJ skriver:

:-) Hvor godt!

Troede det var helt seriøst at I gik og diskuterede sådan noget på arbejde, så var nødt til at læse det færdig for at se hvad det gik ud på

Det gjord vi skam også, fik stort set 3 timer til at gå med det, da vi var nødt til at google os til svar. Men fandt dog ingen. Jeg ville ringe til præsten, men hun dyttede optaget i telefonen, og det er ikke engang søndag...

Anmeld

9. februar 2010

BinaMor

jeg er kristen. men jeg tror ikke på at skabelsesberetningen er som det direkte står på papir. den der med 1 fjer bliver til 5 høns

den symbolisere en historie.. men altså det gamle testamente er ikke min stærke side/tro

Anmeld

9. februar 2010

N&J

Spurgte min præst om det samme da jeg gik til konfirmationsforberedelser , han havde ikke noget svar.. men svarede bare at det skulle jeg ikke tænke over, for hvis Gud havde skabt Eva, så var der åbenbart bare nogle kvinder..  undre mig dpog stadig, dog er det efterhånden de færeste mennesker der tror på skabelsesberetningen som den står skrevet.. 

Anmeld

9. februar 2010

TbCp

Jo nu skal i høre

Jeg vidste at jeg et eller andet sted havde læst om en 3. søn.... Set...

Så jeg googlede og fandt dette

Spørgsmål:
Hvad er der egentlig blevet af Adam og Evas 3. søn, Set? Man hører altid kun om at de fik 2 sønner, Kain og Abel, men der var da også andre børn, var der ikke?

Svar:
Jo, Adam og Eva fik flere børn end de 3 du har nævnt. Det står der fortalt om i 1. Mosebog kap 5 vers 4. Efter at de havde fået Set fik de sønner og døtre. Allerførst måtte menneskene altså gifte sig med sine søskende og på den måde blev der mange mennesker på jorden.

http://jesusnet.dk/index.php?special_id=21&svar_id=117

Anmeld

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Aaaaaltsåååå Det er jo fx derfor at i Asatroen, så har Ask og Embla 'parret' sig med både jætter og aser

Man blir nødt til at blande sig lidt, ellers så dur det jo ikke.

Så der er mange menneske-børn, gude-børn og jætte-børn, der er af blandet slægt

Idun fx... Hun har helt sikkert haft guddommelig indlfydelse det er jeg sikker på I hvertfald på det mentale plan, så skøn min datter er...!!

Men ja - i mit hovede er der mange ting der ikke hænger sammen i kristendommen Men så igen, jeg er jo heller ikke kristen!!

HIL FRIGG - Vores alle sammen kloge mor!

Anmeld

9. februar 2010

Unalisa

Jo nu skal i høre

Jeg vidste at jeg et eller andet sted havde læst om en 3. søn.... Set...

Så jeg googlede og fandt dette

Spørgsmål:
Hvad er der egentlig blevet af Adam og Evas 3. søn, Set? Man hører altid kun om at de fik 2 sønner, Kain og Abel, men der var da også andre børn, var der ikke?

Svar:
Jo, Adam og Eva fik flere børn end de 3 du har nævnt. Det står der fortalt om i 1. Mosebog kap 5 vers 4. Efter at de havde fået Set fik de sønner og døtre. Allerførst måtte menneskene altså gifte sig med sine søskende og på den måde blev der mange mennesker på jorden.

http://jesusnet.dk/index.php?special_id=21&svar_id=117

, lige præcis...Eva og Adam havde også døtre, sønnerne og døtrene måtte gifte sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.