Gode bøger om infertilitet/barnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger.

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg tror jeg kunne have gavn af at læse andre menneskers beretninger, og evt. lidt om hele processen både rent praktisk men især psykologisk.

Har nogle af jer læst bøger om emnet, og har i nogle gode bud?

På forhånd tak de damer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Pocha

Hejsa,

Jeg købte bogen "spis dig gravid", da jeg havde hørt en masse godt om den. Jeg fik dog aldrig helt taget mig sammen til at læse den

For at gøre en lang historie kort, så havde vi prøvet siden maj 2008 med at blive gravid, og skulle her til januar ha' startet i fertilitetsbehandling. Så skete der det at vores gynækolog blev sygemeldt i hele januar, så jeg skulle bare kontakte dem i februar når jeg fik min mens.

Det var jeg selvfølgelig lidt træt af, så jeg kontaktede en akupunktør. Jeg fik en behandling inden æg-løsning og en efter æg-løsning, og vupti, så var jeg gravid.... Jeg forstår det faktisk stadig ikke helt inde i hovedet, men har været ved lægen, og den er god nok.

Knus Rikke (5+1)

Anmeld

10. februar 2010

oo

"Drømmen om et barn" er 4-5 pars kamp igennem barnløsheden. den er lidt voldsom og det er ikke dem allesammen det lykkedes for, men jeg tror  - set i bagspejlet - at den egentlig beskriver den verden ret godt. jeg kan ikke lige huske forfatteren, men den kan lånes på biblioteket

Der er ikke vildt mange bøger om emnet, slet ikke som taler om menneskerne i behandlingen!, men ellers kan du jo kigge lidt med inde på landsforeningen for ufrivillig barnløsheds hjemmeside (google den)

Anmeld

10. februar 2010

pipi

"Klar til børn - en guide til sundhed og fertilitet" er en ny bog som jeg synes er mest up to date. Den er skrevet af Else Marie Lehman som selv har prøvet kampen om at blive gravid. Jeg kan varmt anbefale bogen :-) Hilsen PIPI

Anmeld

10. februar 2010

pipi

Pocha skriver:

Hejsa,

Jeg købte bogen "spis dig gravid", da jeg havde hørt en masse godt om den. Jeg fik dog aldrig helt taget mig sammen til at læse den

For at gøre en lang historie kort, så havde vi prøvet siden maj 2008 med at blive gravid, og skulle her til januar ha' startet i fertilitetsbehandling. Så skete der det at vores gynækolog blev sygemeldt i hele januar, så jeg skulle bare kontakte dem i februar når jeg fik min mens.

Det var jeg selvfølgelig lidt træt af, så jeg kontaktede en akupunktør. Jeg fik en behandling inden æg-løsning og en efter æg-løsning, og vupti, så var jeg gravid.... Jeg forstår det faktisk stadig ikke helt inde i hovedet, men har været ved lægen, og den er god nok.

Knus Rikke (5+1)

Jeg har overvejet akupunktur. Kan du anbefale mig din hvis altså han/hun er på Sjælland?

Jeg blev rigtig glad for at høre at denne behandlingsform har virket på dig, har selv prøvet zoneterapi, men vil gerne prøve akupunktur.

Held og lykke med det nye liv i maven. Det er et mirakel

Hilsen Pipi

Anmeld

10. februar 2010

Pocha

pipi skriver:

Jeg har overvejet akupunktur. Kan du anbefale mig din hvis altså han/hun er på Sjælland?

Jeg blev rigtig glad for at høre at denne behandlingsform har virket på dig, har selv prøvet zoneterapi, men vil gerne prøve akupunktur.

Held og lykke med det nye liv i maven. Det er et mirakel

Hilsen Pipi

Jeg er fra Odense, så det er her i Odense jeg har gået. Hun hedder Gitte Ebbesen, og det var bare en jeg tilfældigt fandt på nettet.  Mon ikke der er en god i KBH også.

Held og lykke med det.

Rikke

Anmeld

10. februar 2010

MM1987

Pocha skriver:

Jeg er fra Odense, så det er her i Odense jeg har gået. Hun hedder Gitte Ebbesen, og det var bare en jeg tilfældigt fandt på nettet.  Mon ikke der er en god i KBH også.

Held og lykke med det.

Rikke

Hej...

Jeg var lige inde på hendes hjemmeside, men synes ikke lige jeg kunne finde nogen priser...

Hvad gav du for de 2 behandlinger??

MVH Mia Maia

Anmeld

10. februar 2010

Pocha

Mia Maia skriver:

Hej...

Jeg var lige inde på hendes hjemmeside, men synes ikke lige jeg kunne finde nogen priser...

Hvad gav du for de 2 behandlinger??

MVH Mia Maia

Det koster 350 kr. pr. gang

Anmeld

10. februar 2010

MM1987

Pocha skriver:

Det koster 350 kr. pr. gang

Okay, tak....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.