menstruation efter p-pillestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.409 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Dia

Hej alle baby.dk-piger

Jeg er ved at være lidt frustreret og træt af det hele! Jeg stoppede med p-pillerne ca. midt i november, og min første menstruation kom som den skulle ca. 1 uge efter. Den anden menstruation kom på 36. dag i min cyklus. Nu sidder jeg så i min 3. cyklus på 39. dag og kan ikke forstå, hvorfor min menstruation ikke er kommet. Jeg har taget flere graviditetstests, selv nogle ektra følsomme nogle, og jeg er ikke gravid, så nu ønsker jeg bare, at den menstruation vil komme, så vi kan prøve igen i en ny cyklus. Er der andre, der har prøvet det samme efter p-pillestop? Altså, at der var længe mellem menstruationerne? Hvor længe gik der, før jeres menstruationer var regelmæssige?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Dia

Slet ingen?

Anmeld

12. februar 2010

MaleneG

Dia skriver:

Slet ingen?

Man siger kroppen skal bruge ca. 1 år på at normalisere sig efter et p-pille stop da hormon balanceret naturligvis bliver slået ud af kurs.

Anmeld

12. februar 2010

stoffermus

Jeg stoppede med p-piller i juli 09 og det er først her de sidste 3 måneder at den har været regelmæssig på 27 dage.. før det var den på alt fra 27-31 dage.. og ja tak.. jeg ved hvor træt af det man bliver og bare hader sin krop

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde men de fleste har lige en periode hvor kroppen skal finde sig selv efter p-pillestop da ens cyklus skal lære at styre sig selv igen og det kan desværre give nogen forstyrrelser i ens hormoner. Har læst at det kan tage op til et år før der er balance i kroppen igen. Men at det slet ikke er sikkert der går så længe vil jeg skynde mig at sige...

Det er ikke umuligt at blive gravid i den periode det nu tager.. det kan bare være svært at finde ud af hvornår man har ÆL. men så er der jo heldigvis ÆL-test hvis det er.

Jeg var også så uheldig at få både ømme bryster, kvalme humørsvingninger og meget ondt når jeg fik mens.. blev helt forvirret hver gang for jeg troede jo at jeg var gravid... men fandt så ud af at det var fordi jeg ikke længere fik p-piller. øvøvøv og jeg banede og råbte over det... men ikke alle får det sådan og HELDIGVIS.

Håber det var til lidt hjælp og held og lykke med projekt baby

Anmeld

12. februar 2010

-Milla-

Jep min har også været uregelmæssig - og/eller udebleven lige siden p-pillestop. Jeg fik min første mens efter, som normalt og den næste 5 uger efter. Herefter har jeg ikke haft mens dvs. siden slutningen af august. Har så fundet ud af at jeg har pco, har lidt forhøjet mandligt kønshormon, så det er derfor jeg ikke får ægløsning og mens. Har forsøgt at lægge min kost om i håb om at det kan hjælpe.

Anmeld

12. februar 2010

Mka

Vil give de andre ret, det er altså helt normalt. Stoppede med p piller for et år siden og har stadig på ingen måde regelmæssig mens. Den er ikke til at regne med, så det er noget med at lytte efter sin krop hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.