Nogle der kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

pusling30

Jeg har taget p.piller i 6 md nu. men i denne pakke jeg tager nu, er jeg begyndt at småbløde midt i perioden:S. Jeg har et aktivt sexliv, og har taget min pille hver dag, og holdt de rigtige pauser. Nogle der ved om det er normalt. Jeg har før taget p.piller men mindes ikke at jeg blødte midt i en pakke. Men det er så også 10 år siden..:S

Ville bare høre andres mening inden jeg kontakter min læge.
Mvh pusling30 (Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2008

MUTT3

Der kan være mange ting i vejen.
Det mest usansynlige er sygdom, men det er ret usansynligt, du blev jo tjækket da du fik recepten, så det skal du ikke frygte.
Det mere sansynlige er at kroppen nu har vennet sig til hormonerne, og hormonerne med tilvænningen virker svagere på din krop, eller sagt med andre ord at pillerne bare ikke er stærke nok.
Med tilvænningen kan også være kommet at de nu skal tages MEGET nøjagtigt, den mindste forskydelse kan give pletblødninger... der er vi jo forskellige, nogle kan glemme deres om morgenen og tage den om aftenen i stedet uden det betyder det mindste, mens andre skal tage dem på sekundtet for at undgå pletblødning.
Det kan også være det du spiser der spilder ind, fordi maveindholdet har betydning for hvordan man optager pillerne, lige som tilvænning til stofferne kan få kroppen til at ændre optagelsels "taktik"
At springe en blødnings periode over vil også kunne fremkalde pletblødning.

Min erfaring (og min søsters) er at lægerne starter med at skifte mærke, ved den slags problemer, for det meste til et stærkere produkt. Men nu fornuftigt at vende det med din læge, det er den eneste som ville kunne løse problemet for dig *ss*

Det skal lige med at problemet også kan være at pillerne er for stærke, men heller ikke det er særlig sansynligt, for så ville du have døjet med pletblødning fra starten af, men man skal jo aldrig sige aldrig, kroppen er en forunderlig størrelse.

Jeg selv er en kombi af at have behov for et usansynligt højt indhold af hormoner, fordi min krop bare ikke optager piller af nogen slags særlig godt gennem maven, så for at få nok skal jeg have meget høj dosis, hvis det indtages oralt, kombineret med at de skal tages på sekundtet, ellers pletbløder jeg (jeg lyver ikke 20 sek forskydelse og jeg pletbløder) Hvad endnu værre er, så er jeg ikke sikker på p-piller, jeg har nu prøvet at blive gravid hele 2 gange mens jeg tog p-piller (men antallet af kvinder som ikke bliver sikret af brugen stiger også støt i de her år, hel hvorfor er man ikke klar over, men man mistænker bla brug af p-piller under amning... men jeg blev ikke ammet så den går jeg ikke under, lige så brugte min mor slet ikike p-preperater, så det kan heller ikke stamme fra brug under uopdaget graviditet, her er det af andre årsager, sikkert genetisk, for min søster og moster er lige så "heldige" som jeg)
Jeg bruger slet ikke den slags lige nu (for jeg ammer, og nægter at tage nogen unødig chance, både i forhold til at gøre min datter mere eller mindre imun over for hormonerne, men også af hensyn til risikoen for at gøre hende sterril, den forhøjede risiko for blodpropper både hos mig og hende, samt risikoen for at hormonerne "går i mælken" dvs rammer amningen) Men mens jeg tog brugte jeg plastre fordi det er et lavhormons produkt (det svarer til minnnipiller) hvilket minsker risikoen for div ting betydligt, men også fordi min krop klart bedre kan optage hormonerne på den måde, end via maven, og jeg der med slipper for bøvlet med at huske hver dag (plastrer er så en dag i ugen) lige så er der til en ekstra dag så skulle jeg glemme at skifte, ja så sker der overhovedet intet ved det, dvs jeg mindsker chancen for uønsket graviditet, betydligt (om end den stadig er der) men jeg slipper også for pletblødninger.
Men der er nu ikke ret mange der kan tåle plastrene, samtidig ikke ret mange der gider dem, for et hudområde der er indelukket i en hel uge af gangen vil reagere med rødmen kløe evt knubber svigen ol, der til er det faktisk ikke særlig sundt for huden 10 min uden ildt til et område vil kunne beskadige området for bestendigt, og her er tale om 7 dage uden ordentligt ildt samt ordentlig mulighed fior at slippe af med affaldsstoffer (de ligger sig inden under plasteret, hvilket naturligvis giver irritation) Men heldigvis findes der andre ikke orale lavhormons p-produkter på markedet, fx ringen ampullen, spiralen ol.

Måske du skal overveje at undersøge hvad der er at mulige alternativer du kan have glæde af, og så vende det med din læge.

Anmeld

15. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det problem havde jeg også for nogle år tilbage, og min læge forklarede (på et sprog jeg forstod) at jeg skulle se piller som en slags magneter, som holder blodet på plads, men at de ikke var helt stærke nok :P Gav det mening?
(H)

Anmeld

15. maj 2008

Doktor Doolittle

Pusling30 skriver:

Jeg har taget p.piller i 6 md nu. men i denne pakke jeg tager nu, er jeg begyndt at småbløde midt i perioden:S. Jeg har et aktivt sexliv, og har taget min pille hver dag, og holdt de rigtige pauser. Nogle der ved om det er normalt. Jeg har før taget p.piller men mindes ikke at jeg blødte midt i en pakke. Men det er så også 10 år siden..:S

Mvh pusling30 (Anja

Er det p-piller med samme hormonindhold hele vejen igennem? I så fald vil du have glæde af at skifte til sekvenspiller med stigende hormonindhold i løbet af perioden op til pausen. Ellers kan jeg stærkt anbefale en Levonova-spiral hvor der er lidt hormon i, den er super effektiv og man bløder næsten ikke :)

Anmeld

17. maj 2008

pusling30

Doktor Doolittle skriver:

Pusling30 skriver:

Mvh pusling30 (Anja

Er det p-piller med samme hormonindhold hele vejen igennem? I så fald vil du have glæde af at skifte til sekvenspiller med stigende hormonindhold i løbet af perioden op til pausen. Ellers kan jeg stærkt anbefale en Levonova-spiral hvor der er lidt hormon i, den er super effektiv og man bløder næsten ikke :)

Hejsa. Ja det er p-piller med samme hormonindhold, da jeg ikke kan tåle anderledes, for da jeg for 13 år siden begyndte på p-piller prøvede jeg 2 slags, og dem med skiftende hormonindhold, gjorde mig ustabil.. Så jeg er lidt lost, men har dog tid hos egen læge i næste uge, og så må vi finde en løsning. Jeg har overvejet hormonspiral, da jeg kun har hørt godt om den, også flere af mine veninder som har problemer med p-piller, har kun sagt godt om den, så måske det er en mulighed for mig. Tak for rådet.
Mvh Anja

Anmeld

17. maj 2008

H+S Skjolgborg.

er det som en mens eller bare nået plætblødningen???.
hvis det bare er sådan nået plæt i nogle dage så kan det være det bare er en lille prop deroppe eller du nu har satslimhinde..ejg blever af og til efter sex i et døgn små plæt... på min p-sprøjte her er jeg lige med et også begynde af bløde så første i 4 dage og nu har jeg lige blødt i 2 døgn og nu til morgen ingen ting igen..
starte på den efter pause.Fik den så igen den 19 dec.. 4 dag op til den udløbe der i marts..fik jeg mens men og havde det i 5½ dag..
den her gang ligner jeg et ? for den udløber første ca den 19 juni. og det er ikke rigtigt mens..

kan også ske du nu ikke kan tåle dem..eller måske der slet ikke er en oversag til hvorfor...

mvh henriette

Anmeld

17. maj 2008

H+S Skjolgborg.

det ejg...... der skulle havde stået jeg bløder
:$ undskyld stavefejlen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.