Total dårlig lægebesøg... Har brug for at lukke ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa piger!

Jeg har været til graviditets undersøgelse ved lægen idag....

Da jeg kommer derop fik jeg målt blodtryk, den var lidt for høj. Men har den jo næsten været hele graviditeten igennem..

Jeg fortæller så at jeg har rigtig meget vand i kroppen, og en frygtelig hovedepine, og hun siger at det er jo meget alm her den sidste del af graviditeten. Men da jeg så har lavet urin prøve, bliver hun lidt mere stille og siger så at der måske er en grund til mine symptomer, for jeg har meget æggehvide i min urin. Hun spørger så om jeg har syndfortryrelser og trykken for brystet, og sjovt hun nævner det, for inden for de sidste 14 dage har jeg faktisk nævnt beggedele overfor min kæreste. Trykken for brystet, blev jeg enig med mig selv om var pga luft i maven, og synsforstyrelser sag ejg at så skulle jeg nok lige få tjekket mit syn, for ku være jeg trængte til nyt glas i brillerne... Men nej, alle tingene er tegn på svangerskabsforgiftning....  Og hun sagde at det her var en begyndende....

Skal på mandag til undersøgelse på Fg, også skal vi høre hvad de så siger deroppe.... Men jeg er typen der fra nu og til han er ude vil være viild nervøs, og meget bange for om han nu har det godt.

Andre der har haft svangerskabsforgiftning, og hvordan foregik resten af jeres graviditet fra i fandt ud af det og til babyen var ude? Fik i planlagt kejsersnit før tid, osv osv??

Har en hel masse tanker.....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Sees

LouiseLarsen skriver:

Hejsa piger!

Da jeg kommer derop fik jeg målt blodtryk, den var lidt for høj. Men har den jo næsten været hele graviditeten igennem..

Jeg fortæller så at jeg har rigtig meget vand i kroppen, og en frygtelig hovedepine, og hun siger at det er jo meget alm her den sidste del af graviditeten. Men da jeg så har lavet urin prøve, bliver hun lidt mere stille og siger så at der måske er en grund til mine symptomer, for jeg har meget æggehvide i min urin. Hun spørger så om jeg har syndfortryrelser og trykken for brystet, og sjovt hun nævner det, for inden for de sidste 14 dage har jeg faktisk nævnt beggedele overfor min kæreste. Trykken for brystet, blev jeg enig med mig selv om var pga luft i maven, og synsforstyrelser sag ejg at så skulle jeg nok lige få tjekket mit syn, for ku være jeg trængte til nyt glas i brillerne... Men nej, alle tingene er tegn på svangerskabsforgiftning....  Og hun sagde at det her var en begyndende....

Skal på mandag til undersøgelse på Fg, også skal vi høre hvad de så siger deroppe.... Men jeg er typen der fra nu og til han er ude vil være viild nervøs, og meget bange for om han nu har det godt.

Andre der har haft svangerskabsforgiftning, og hvordan foregik resten af jeres graviditet fra i fandt ud af det og til babyen var ude? Fik i planlagt kejsersnit før tid, osv osv??

Kram

Jeg har ikke haft svangerskabsforgiftning, jeg vil bare gerne give dig et og krydse fingre for at det hele nok skal gå!

Håber dig og bebs kommer godt igennem det.

Anmeld

9. februar 2010

Halbschön

LouiseLarsen skriver:

Hejsa piger!

Kram

Sådan en besked fik jeg også ved lægen.. havde nøjagtig de samme symptomer osv som dig, men en blodprøve viste at jeg ikke havde svangerskabsforgiftning..

Forstår godt din frustration... Går det helt galt, så ring da til FG og fortæl hvordan du har det.

>:< herfra

Anmeld

9. februar 2010

smokin

Kære Louise,

Min veninde blev indlagt med akut svangerskabsforgiftning og fik kejsersnit i uge 37+6. Hun havde ikke haft så kraftige symptomer og havde som dig bare skudt den hen. Hun fortæller mig at hun var meget glad for sit kejsersnit og overvejer at få et planlagt næste gang hun skal have et barn. 

Anmeld

9. februar 2010

LouiseNielsen

Så mange der har kigget, men så få der svare...

Tak til jer der svare....

Anmeld

9. februar 2010

Pige2009

LouiseLarsen skriver:

Så mange der har kigget, men så få der svare...

Tak til jer der svare....

Jeg har kigget, men kan desværre ikke bidrage med noget, da jeg ikke ar haft svangerskabsforgiftning. Håber alt går vel

K.h. Linda

Anmeld

9. februar 2010

Mumto3

Jeg kender en jordemoder der har arbejdet i udlandet, hvor de IKKE går til graviditets undersøgelser, og de derfor ikke opdager svangerskabsforgiftning, før kvinderne evt. henvender sig når de skal føde.

Hun har derfor født med mange kvinder der havde meget heftig svangsskabsforgiftning, og det har hun faktisk forbløffende gode erfaringer med. Hun kom jo fra Danmark hvor man virkelig råber vagt i gevær, når nogle har tegn på SF, og selvfølgelig er det ikke godt at have det, men altså måske ikke helt så slemt som det nogen gange bliver gjort til.

Tag det med ro, det gør virkelig en forskel!

Jeg har selv haft begyndende SF, og  jeg hørte til på Hvidover. Der har de dem der man skal tisse på stående fremme ude på toilettet. Jeg tog sådan et glas med hjem (det var ikke helt fuldt!) og så kunne jeg teste min urin selv. Der kunne jeg tydelig se forskel på om jeg tog det med ro eller ej. Dage hvor jeg lå ned og ingen ting lavede, der var min urin helt ned til +1 . Dage hvor jeg havde lavet for meget, og min urin var oppe i +3, der hjalp det allerede at ligge ned i et par timer. (Så kom den ned i +2).

Hmm...meget rodet indlæg, men du efterlyste nogle svar,så jeg håber du kan finde lidt hovedet og hale i det.

Anmeld

9. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Har ikke selv nogen erfaring, men vil bare lige sende et knus.

Det skal nok gå det hele.

Anmeld

9. februar 2010

oo

ja, jeg har jo absolut intet klogt at sige til dig, udover at det må ha været rigtig uhyggeligt at få den besked jeg kan godt forstå du kommer til at være bekymret længe, men forhåbentlig er der nogen herinde der kan fortælle lidt!

du får lige et kæmpe herfra!!

Anmeld

10. februar 2010

MorTilGustav

Hey! Mit blodtryk gik ret meget op og ned det sidste stykke tid af graviditeten og havde også for meget protein i urinen til sidst.. Jeg var til jordemoder to dage før termin og da blodtrykket var for højt og der var meget protein valgte de at sætte mig i gang dagen efter for en sikkerheds skyld... Det var ifølge JM tegn på begyndende svangerskabsforgiftning.. Det mystiske er at jeg altså ikke havde andre symptomer.. Ingen trykken for brystet, synsforstyrrelser osv, men de valgte altså at sætte det i gang alligevel nu hvor jeg alligevel var så tæt på termin. Alt gik heldigvis SÅ fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.