Kejsersnit på mors ønske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.675 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

lillemy_84

Hej. Jeg er jordemoderstuderende og er i gang med at undersøge, hvilke årsager, tanker og begrundelser der ligger bag, når kvinder vælger et planlagt kejsersnit, uden der er en medicinsk grund til det (altså ikke pga. underkropspræsentation, foranliggende moderkage, svangerskabsforgiftning osv).

Hvis Du har fået foretaget eller skal have lavet planlagt kejsersnit på eget ønske, vil det hjælpe mig meget, hvis Du vil dele din historie med mig.

Jeg er især interesseret i at høre om:

- Har du født før? Hvis ja, hvordan gik det?

- Hvilke overvejelser der ligger / lå bag din beslutning om et planlagt kejsersnit?

- Hvilke tanker du gjorde dig og en vaginal fødsel vs. planlagt kejsersnit?

- Hvordan er dit ønske om planlagt kejsersnit blevet modtaget af sundhedspersonerne?

Jeg ser frem til dine svar. De vil naturligvis blive behandlet anonymt.

Hvis du ikke har lyst til at fortælle din historie her, kan jeg kontaktes på mail: lillemy_84@hotmail.com

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Jordemoderstuderende Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Hej Lisbeth.

Jeg fik kejsersnit for 9 mdr. siden,men min situation er lidt speciel,så jeg ved ikke om du kan bruge mig

Jeg startede med kejsersnit på mors ønske,var igennem samtaler og fik "lov".

Så blev det til planlagt fordi jeg havde foranliggende moderkage,men til sidst blev det til akut da jeg begyndte at bløde.

Men jeg fortæller gerne min historie hvis du er interesseret.

Pernille.

Anmeld

9. februar 2010

lillemy_84

Hej Pernille