Jeg planlægger graviditet. Og jeg planlægger nøje! Jeg har læst ALT! - 2 gange og vigtigst af alt, så har jeg tømt hovedet og følt efter.
Jeg skal have et planlagt kejsersnit! Jeg er ikke bange for noget, men nyder ikke smerte, som nogle andre og slet ikke smerte der har med mit understel at gøre.
Derudover har jeg følt mig forfulgt og mobbet- Allerede inden jeg er gravid rammer det mig når folk skriver ting som "bange", "pivede", "unaturligt" og "spørge om lov", når det planlagte kejsersnit bliver omtalt. For jeg er hverken pivet eller unaturlig- jeg er bare mig og så må de mødre gerne føde som de vil, hvis de vil være så venlige at stoppe med at tale/skrive dårligt om et andet valg. Jeg har også mange grimme ord om den "naturlige fødsel", men så lavt har jeg ikke brug for at gå.
Jeg kommer sikkert også til at opdrage den lille purk anderledes end så mange andre- og det er faktisk et frit valg! ligesom fødslen burde være....
Jeg kommer ikke til at spørge om lov! Jeg går bare det sted hen, hvor de vil støtte mig og give mig den rigtige "behandling" og den fede oplevelse. Det bliver på privathospital og med alt hvad der så kan opdrives af luksus og proffessionel behandling, 24 timers hjælp og alt hvad hjertet kan begære, når man ikke har lyst til at tænke på andet end ens barn.
Når man nu kan læse sig til at flere og flere vælger det planlagte kejsersnit, er det måske fordi at de har læst på lektien og holdt fast i at de selv vil have et valg når det kommer til deres barn og deres krop! Mange læger giver bare ikke lov- hvad er det for et system? Derudover er ordet "naturligt" jo ikke ligefrem en kvalitetssikring;-)
Jeg har prøvet at løbe et maraton- og det var fedt, men jeg var ikke til meget sjov bagefter.... alt i alt- psyken og fysikken taget i batragtning vil jeg ikke lade mig skræmme af lægernes fødekvoter der skal opfyldes og andre mødres erfaringer. Jeg vælger med hjertet og længere er den ikke.
Sabine, 23 år og selv født ved planlagt kejsersnit (har aldrig fejlet noget)
Anmeld