Nan 1 modermælkerstaning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

mor til Felix

Skouboe skriver:

Han skulle gerne op på lidt længere intervaller, da 2 timer imellem måltiderne godt kan forstyrre hans søvn.

Til gengæld skal du bare lave rigeligt og lade ham spise til han selv afviser flasken, så han bliver ordentligt mæt, og så smide resten af mælken ud.

Da min datter var ca 2½ måned lavede jeg MME af 180 ml vand og 6 skefulde MME, og hun levnede ikke meget.

ja han er nemlig osse MEGET træt når han vågner efter ca 1 og halv times søvn også skriger han osse bare så meget som om han ike har fået madi flere timer.. Hvis jeg ikke føler sp hvad hun siger så bliver hun sur.. men kan ikke ringe til sp så havd ska jeg gøre synes det er så synd for ham og jeg klare ikke natten på den her måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

mor til Felix

- skriver:

Spiser han 6 måltider i døgnet skal han have ca 170 ml, så det passer meget godt.

Spiser han 7 skal han have ca 125 ml. 

Så er du sikker på det sult? 

For spiser han for meget kan han godt overspise og så konstant føle en sult...

Kan du evt prøve at holde ham hen med sukkervand eller bare vand så der går i hvert fald 3 timer?

Børn kan også godt søge hvis de har ondt i maven...

Syntes det er lige det jeg kan komme i tanke om...

Håber det snart blive bedre...

Michelle

jeg er 100n % sikkker på det er sult... han vågner hver 2 time og bare skriger og er virkelig vild når han får flaske.. han kan ikke lide vand eller kamille te han får 175 ml hver 2 time

Anmeld

8. februar 2010

Bubbi

mor til Felix skriver:

Jeg vil helst føle anbefalingerne det sagde sp jeg SKAL.

Altså hvis SP blir sur over sådanne ting og du ikke kan ringe til hende, ja så lover jeg dig for jeg hurtigt havde ringede og fået en ny!!

Anmeld

8. februar 2010

mariamiss6

mor til Felix skriver:

jeg er 100n % sikkker på det er sult... han vågner hver 2 time og bare skriger og er virkelig vild når han får flaske.. han kan ikke lide vand eller kamille te han får 175 ml hver 2 time

hver 2. time.... Tæller du så fra han slutter med at spise til han starter???

for du skal tælle fra han starter med at spise, til han starter igen....

altså at han starter på 1 flaske klokken 12 og igen klokken 15, så er der jo gået 3 timer....

Anmeld

9. februar 2010

Skouboe

mor til Felix skriver:

Børn er ikke ens og nogle spiser mere end andre. Jeg er den lykkelige ejer af førstnævnte...

Jeg gav hende den foreskrevene brøkdel af hendes vægt og hun var altid pylret og ked. Jeg talte så med min SP (samt en sygeplejerske vad min læge der er tidligere SP) og de anbefalede begge at lave rigeligt og lade hende spise til hun blev ordentligt mæt. Hun tog næsten 900 g på i løbet af en uge!

Det jeg reelt havde gjort (i bedste mening, men stadigvæk.. ) var at sulte min datter...

I dag er hun en glad pige på 11,15 kg og 82 cm ved 1års undersøgelsen. Hun ligger på øverste længde kurve og næst øverste vægtkurve og udviklingsmæssigt helt alderssvarende.

Sygeplejersken fortalte mig efterfølgende at børn sagtens selv kan regulere deres mælk. Ammebørn gør det helt automatisk - man tager jo ikke et sultent ammebarn fra brystet fordi det nu har spist i de foreskrevne 17,5 minutter. Det er kun fordi vi kan se præcist hvor mange ml flaskebørn spiser at vi tror vi skal regulere det. 

Flaskebørn skal spise effektivt når de får flasken. Hvis de begynder at ligge og kigge efter alt muligt andet og slipper flasken eller begynder at lege med sutten, er de færdige. Hvis de spiser effektivt bør det ikke tage halve timer at spise. Min datter spiste 210 ml MME på under 10 minutter inkl. indlagt bøvsepause på 2-3 minutter.

Anmeld

9. februar 2010

qp

Det der står på pakken er nok mere beregnet til "de børn der ikke siger fra når de er sultne"... Min søn fik også flaske hver 2 time pga græden/ sult... efter flasken var alt godt igen. Han var 2-3 måneder og kæft det var hårdt arbejde med al den mælk men der var hvad han krævede og selvfølgelig skulle han have det.

Men efter 2 mdrs tid så giver du ham bare flere ml og evt hver 3-4 time, tro mig det finder du ud af... stol på din egen intuition, det er det bedste råd jeg kan give dig (alt er ikke så firkantet men man er så mange for, at gøre noget forkert)

Kh qp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.