mor til Felix skriver:
jeg er 100n % sikkker på det er sult... han vågner hver 2 time og bare skriger og er virkelig vild når han får flaske.. han kan ikke lide vand eller kamille te
han får 175 ml hver 2 time
Børn er ikke ens og nogle spiser mere end andre. Jeg er den lykkelige ejer af førstnævnte...
Jeg gav hende den foreskrevene brøkdel af hendes vægt og hun var altid pylret og ked. Jeg talte så med min SP (samt en sygeplejerske vad min læge der er tidligere SP) og de anbefalede begge at lave rigeligt og lade hende spise til hun blev ordentligt mæt. Hun tog næsten 900 g på i løbet af en uge!
Det jeg reelt havde gjort (i bedste mening, men stadigvæk..
) var at sulte min datter...
I dag er hun en glad pige på 11,15 kg og 82 cm ved 1års undersøgelsen. Hun ligger på øverste længde kurve og næst øverste vægtkurve og udviklingsmæssigt helt alderssvarende.
Sygeplejersken fortalte mig efterfølgende at børn sagtens selv kan regulere deres mælk. Ammebørn gør det helt automatisk - man tager jo ikke et sultent ammebarn fra brystet fordi det nu har spist i de foreskrevne 17,5 minutter. Det er kun fordi vi kan se præcist hvor mange ml flaskebørn spiser at vi tror vi skal regulere det.
Flaskebørn skal spise effektivt når de får flasken. Hvis de begynder at ligge og kigge efter alt muligt andet og slipper flasken eller begynder at lege med sutten, er de færdige. Hvis de spiser effektivt bør det ikke tage halve timer at spise. Min datter spiste 210 ml MME på under 10 minutter inkl. indlagt bøvsepause på 2-3 minutter.
Anmeld