Skal man følge sit hjerte eller ens fornuft.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

Anonym trådstarter

Hey..

Det er mit første indlæg, her inde, har været her inde og kigge lidt i et stykke tid. Skal nok lige sige at jeg ikke har nogen børn. 

Mit problem er at min kæreste og jeg, rigtig gerne vil have et barn, men vi er begge under uddannelse, og kommer begge fra hjem, hvor familien sætter meget pris på, at vi får vores uddannelse før vi får barn. 

Vi er ikke enige med vores familier, og vi har faktisk os bestemt os for, at få barn under vores uddannelse. Men ville gerne hører om der er nogen her inde, der har erfaringer med barn under uddannelse.

Skal vi følge vores hjerte eller vores fornuft???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Dictes mor

Anonym skriver:

Hey..

Det er mit første indlæg, her inde, har været her inde og kigge lidt i et stykke tid. Skal nok lige sige at jeg ikke har nogen børn. 

Mit problem er at min kæreste og jeg, rigtig gerne vil have et barn, men vi er begge under uddannelse, og kommer begge fra hjem, hvor familien sætter meget pris på, at vi får vores uddannelse før vi får barn. 

Vi er ikke enige med vores familier, og vi har faktisk os bestemt os for, at få barn under vores uddannelse. Men ville gerne hører om der er nogen her inde, der har erfaringer med barn under uddannelse.

Skal vi følge vores hjerte eller vores fornuft???

Siger jeres hjerter og fornuft ikke det samme egentlig, nemlig at man godt kan få børn under uddannelse. jeg er selv under uddannelse og skal have en lille om halvanden måned, jeg mener, at man sagtens kan det, og det lyder ud fra dit indlæg som om I egentlig allerede har besluttet jer, og du skal jo tænke på, at I jo ikke får børn for familiens skyld, men fordi I gerne vil have dem som par. Derfor mener jeg ikke, at I skal undertrykke jeres eget ønske af frygt for hvad familien mon vil synes.

Anmeld

8. februar 2010

Ranarupta

Hej og velkommen til!

Jeg er ikke selv studerende, men jeg er gravid.
Jeg har fået at vide, af flere forskellige, at det kan være en klar fordel at få barn/børn under uddannelsen. De argumenter, jeg har hørt er bl.a. at man har langt mere tid i hverdagene til barnet.
Dog kan det være svært med den stramme økonomi, hvis man er på SU. Men tager man derimod en praktisk uddannelse, som fx. kontorassistent, så har man en højere indtægt...

Hvis I begge gerne vil have barn under uddannelsen, så synes jeg, at I skal følge jeres hjerte. Men jeg mener også, at det er vigtigt, at man tager højde for alt det praktiske

Karina 21+2

Anmeld

8. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Majastina skriver:

Siger jeres hjerter og fornuft ikke det samme egentlig, nemlig at man godt kan få børn under uddannelse. jeg er selv under uddannelse og skal have en lille om halvanden måned, jeg mener, at man sagtens kan det, og det lyder ud fra dit indlæg som om I egentlig allerede har besluttet jer, og du skal jo tænke på, at I jo ikke får børn for familiens skyld, men fordi I gerne vil have dem som par. Derfor mener jeg ikke, at I skal undertrykke jeres eget ønske af frygt for hvad familien mon vil synes.

enig

Har selv fået barn under udd. Det koster mig så at skal starte forfra, men har ikke fortrudt jeg valgte min skønne pige.
Dog kan ulempen ved at få barn under udd. være at hvis du er på elevløn, er barselsdagepengene ikke på så meget :s

Anmeld

8. februar 2010

Anonym trådstarter

Jeg kan nemlig os kun se positive ting ved at få barn under uddannelse. 

Ja vi har nok taget en beslutning, søgte bare eksempler på at det godt kunne lade sig gøre. 

Det er rart at vide at det kan gå godt for andre, så kan det og så gå godt for os.  

Anmeld

8. februar 2010

Anonym trådstarter

Men er det vigtigste ikke at barnet for meget kærlighed, end at barnet for hvad den vil have?? 

Eller er det kun mig der har den mening?

Anmeld

8. februar 2010

Dictes mor

Anonym skriver:

Jeg kan nemlig os kun se positive ting ved at få barn under uddannelse. 

Ja vi har nok taget en beslutning, søgte bare eksempler på at det godt kunne lade sig gøre. 

Det er rart at vide at det kan gå godt for andre, så kan det og så gå godt for os.  

Der findes en gruppe herinde, som hedder noget i stil med studerende med børn eller lignende, hvor du kan se, hvordan det går for andre studerende.

Anmeld

8. februar 2010

Dictes mor

Anonym skriver:

Men er det vigtigste ikke at barnet for meget kærlighed, end at barnet for hvad den vil have?? 

Eller er det kun mig der har den mening?

Det tror jeg at de fleste vil give dig ret i.

Anmeld

8. februar 2010

Anonym trådstarter

Kan ikke rigtig finde ud af denne side sådan helt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.