Hej piger..
Jeg laver lige denne anonym, da jeg ikke helt er sikker på om personen læser med herinde.
Jeg har en veninde, som blev mor for første gang sidst i dec, til en dejlig lille pige.
Inden hun blev gravid har de forsøgt godt 2 år, og vi har tit talt om, omkring mulighederne for at blive undersøgt, om der var noget galt osv. dette afviste hun blankt hver eneste gang, for som hun sagde, blir jeg gravid er det fedt, gør jeg ikke er det også OK. Det kunne jeg ikke helt sætte mig ind i, men skidt med det, for det drejer sig ikke lige om det.
Men hun blev som sagt mor i dec. Kæresten er ellevild med pigen, men min veninde, virker mere eller mindre ligeglad. Vi har flere gange fortalt om, hvordan jeg snakker og synger, nynner når mit barn blir puslet, og hvordan både mig og kæresten er omkring vores datter. At vi snakker, griner, fjoller osv osv. Dette kan hun slet ikke.. Hun siger det falder hende SÅ forkert at snakke med deres pige når hun blir puslet. Hendes kæreste kan sidde med barnet i flere timer, hvorimod min veninde, ligger hende fra sig, liige så snart hun har fået noget at spise. Selv min far har fået den opfattelse at min veinde virker ret ligeglad som han sagde ordret.
Forleden snakkede jeg med hende, og der sagde hun noget som har chokeret mig ret meget. "ja hvis hende og .... gik fra hiinanden så fik han barnet" Og at det hele tiden har været kæresten der ville det barn og ikke hende.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg blir så ked af at det, at hun slet ikke virker til at have de moderfølelser som langt de fleste kvinde rhar når de har født. Kan hun være på vej ind i en fødselsdepression?
Knus
Anmeld