Anonym skriver:
Hej piger..
Efter utallige skændrerier med min kæreste er jeg desværre bange for at det er ved at være sidste udkald..
Vi har været sammen i 3 år, og har en lille pige på 4 måneder.
Da jeg blev gravid sidste vinter begyndte det at gøre ondt når vi havde samleje, og jeg mistede lysten til sex. Havde håbet at det gik over efter fødsel, men det er langt fra tilfældet. Det gør stadig ondt, og jeg har ikke det mindste lyst, ikke den mindste lille bitte smule. Jeg er så ked af det hver gang jeg afviser ham, men jeg ved bare at hvis jeg begiver mig halvhjertet ud i det så vil jeg bare ligge stiv som er bræt og det vil kun gøre ondt værre. Jeg er rigtig ked af min krop efter fødslen. Han siger athan elsker mig som jeg er, uanset om jeg vejede 50 kg for meget, men jeg føler jo ikke at det er min krop. De syede mi forkert sammen efter fødslen, og det ser helt underligt ud dernede. Og de vil ikke begynde at sy noget om før jeg begynder at menstruere igen. Jeg har altid haft mange problemer med sex. Jeg blev misbrugt fra jeg var 4 til jeg blev 12, og da jeg var 18 var der en der prøvede at voldtage mig. Og selvom jeg har fået masser af hjælp sidder det stadig i min krop. Men da jeg mødte min kæreste nød jeg for første gang sex. Det gjorde ikke ondt på mig, og vi havde intil graviditeten sex hver eller hver anden dag.
Jeg laver strt set alt på hjemmefronten og det er også mig der tar sig af vores datter. Og når det ikke går så godt imellem os så flygter han hen til sin computer hvor han sidder og spiller World of Warcraft. Han kan sidde der i uendeligt lang tid, altså vi snakker hele dagen i mange mange dage.
I dag kommer han så hen til mig efter jeg har været i bad, og begynder at kramme og kysse mig og ta på mig, og jeg ved godt at jeg burde tænke på sex og blive tændt, men der er simpelthen ingenting der rører sig inden i mig. Vi begynder at skændes, han tager sin computer og siger at han ikke kommer hjem og sover og så kører han sin vej. Kommer så alligevel igen efter 3 timer og er endnu mere rasende end da han tog afsted. Siger at fremover så blir tingene gjort på hans måde, og at der skal til at ske en ændring fra min side af, og at jeg har til i morgen til at tænke over om jeg vil være med til det. Jeg spørger ham om han vil være med til at gå til sexolog/parterapi og han siger at det er at smide penge ud af vinduet, når det jo bare er så såre simpelt at det er mig der skal ændre mig.
Er det virkelig det? Jeg er såret og fortvivlet og mine tanker hvirvler rundt og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Til alle andre ville jeg sige, at jeg synes i skulle prøve at springe ud i forsigtig og hensynsfuld sex.
Jeg havde store smerter i ca. 6 måneder efter jeg fik vores første søn. Men gjorde det alligevel. Jeg havde dog lyst til sexen, eller normal lyst i hvert fald, det gjorde bare så ondt. som om han pik var pakket ind i sandpapir... det forsvandt som dug for solen da vores søn var 6 måneder. siden kunne jeg have en fornemmelse af at det trak en smule i det indvendige sting, men ikke så det gjorde ondt...
Jeg lå også stiv som et bræt første gang, og jeg græd som pisket bagefter, mest fordi jeg var virkelig bange for at det ville gøre rigtig ondt, men også fordi det ikke var heeeeeelt rart..... Jeg græd også af lettelse over at det nu var oversået. Lettet over bare at få det gjort, og det ikke var helt så slemt som jeg troede, men også lettet over at "voltægten" var slut. For jeg følte mig faktisk lidt voldtaget - en følelse jeg også kender godt

Jeg ved godt det er rigtig svært, men det aller første du er nødt til at gøre, er enten at acceptere din krop er som den er, eller begynde at gøre noget ved det, hvis du kan.
Men du er også nødt til at sige til dig selv, at din krop virkelig ikke har nogen betydning for om du er elskværdig. For selvfølgelig kan han elske dig, uanset hvordan din krop ser ud.
Og sidst men ikke mindst.... Hvis du tror på at det kan ændres, ved at i får hjælp, så må din kæreste sgu lige feje hjernen sammen og tage med dig i terapi. Jeg synes det lyder som en fantastisk idé. For din kæreste mangler tydeligvis forståelse for, hvad din bagage og erfaring gør ved dig.