lysten til mad - spiser alt for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. februar 2010

FruEllingsen

Jeg kan slet ikke styre lysten til mad lige nu.. især de usunde fristelser kan jeg slet ikke stå for Spiser alt for meget i øjeblikket, sådan generalt. og har et stort behov for sukker.

Jeg ved simpelthen hvordan jeg skal gribe det an, for det er jo hverken sundt for mig eller baby. og vil rigtig gerne ind i en god rytme igen

er det nogle der har oplevet noget ligende??? hvad gjorde i? har virkelig brug for nogle gode råd.

Tror bl.a. at noget af det hænger sammen med at jeg måske har tendens til at trøste spise fordi arbejdet påvirker mig så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

CarinaSB

sådan havde jeg det os .. det endte med at kæresten sagde at hvis jeg blev ved gik han fra mig .. for allerede da jeg var 24 uger henne havde jeg taget knap 23 kg på .. så stoppede jeg og gik i motions center ... hård måde at gøre det på men det hjalp .. 

Anmeld

7. februar 2010

LilyMarleen

Jeg kender følelsen.. Jeg ved godt at det ikke er nogen undskyldning at min bror næsten lige er død, at jeg er gravid osv osv. Men hooold da op, jeg er blevet så afhængig af sukker på det sidste. Og det ligner slet ikke mig.. :-( Jeg spiser det ret ofte. Og jeg vil om ikke så mange andre ønske at det ikke var tilfældet..

men jeg prøver om ikke andet, at lade de ligge..

Anmeld

7. februar 2010

FruEllingsen

LadyRanda skriver:

Jeg kender følelsen.. Jeg ved godt at det ikke er nogen undskyldning at min bror næsten lige er død, at jeg er gravid osv osv. Men hooold da op, jeg er blevet så afhængig af sukker på det sidste. Og det ligner slet ikke mig.. :-( Jeg spiser det ret ofte. Og jeg vil om ikke så mange andre ønske at det ikke var tilfældet..

men jeg prøver om ikke andet, at lade de ligge..

det gør mig virkelig ondt med din bror

det ligner heller ikke mig at hungre sådan efter søde ting. og får rigtig dårlig samvittighed hver gang jeg putter noget i munden

Anmeld

7. februar 2010

Phoenix

Jeg har også fået et helt vildt sukkerbehov her på det sidste og appetitten er virkelig taget til. Vægtmæssigt gør det ikke så meget lige nu, da jeg tabte mig meget i starten pga kvalme og madlede. Men ernæringsmæssigt skal man jo helst kunne styre sin sukkerlyster. Overvejer at kaste mig over sundere alternativer, som frugtsalat m. evt mørk chokoladestykker hen over. Det burde da være ok

Anmeld

7. februar 2010

FruEllingsen

CarinaSD skriver:

sådan havde jeg det os .. det endte med at kæresten sagde at hvis jeg blev ved gik han fra mig .. for allerede da jeg var 24 uger henne havde jeg taget knap 23 kg på .. så stoppede jeg og gik i motions center ... hård måde at gøre det på men det hjalp .. 

jeg har heldigvis kun taget 3 kg på indtil videre. men 1 kg på under en uge. frygter virkelig at jeg ender med at tage vildt meget på.

Jeg har bækkenløsning så det hæmmer lidt den fysiske aktivitet.

men ved slet ikke hvordan jeg´skal stoppe trangen til alt det usunde + stoppe med at spise for meget

Anmeld

7. februar 2010

CarinaSB

nej det kan jeg godt se .. :) tror bare du skal gøre som jeg gjorde .. jeg havde en masse frugt + grønsager i køleskabet .. og hvergang jeg fik træng til noget sødt gik jeg ud og spiste et æble .. :)

Anmeld

7. februar 2010

FruEllingsen

CarinaSD skriver:

nej det kan jeg godt se .. tror bare du skal gøre som jeg gjorde .. jeg havde en masse frugt + grønsager i køleskabet .. og hvergang jeg fik træng til noget sødt gik jeg ud og spiste et æble ..

tak for rådet.

må prøve at være stærk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.