Bum bum bum....
Man kan lave mange kager uden gluten....
Vi bager en banankage fra en alm opskriftsbog, bare med glutenfrit mel. Du kan lave lækre lagkager uden gluten og super gode boller. Alt tager bare lidt længere tid fordi der skal røres. 
Lagkagebundeopskriftæg, 1½ dl sukker, 3/4 dl kartoffelmel, 3/4 rismel og 2 tsk bagepulver.
De hele æg piskes til skum sammen med sukker. Kartoffelmel, rismel og bagepulver sigtes i æggemassen og med en dejskraber vendes mele forsigtigt i æggemassen. Dejen hældes i 3 smurte lagkage forme og bages 8 min ved 200 gr. 
(vi har ikke lagkageforme, men bruger en alm rend form og bager det hele, og skære den så igennem bagefter, NÅR DEN ER KOLD.) Og den kan fryses. Alle får den slags lagkager her til fødselsdag, fordi den smager godt.
Vi bruger en alm bolle opskrift men bruger så finaxmel(blå og grøn) istedet for alm mel. Der skal ofte mere mel i. Så vi putter mel i til dejen næsten er som en alm bolle dej. Men vi bager speciele til Mikkel, for så fryser vi resten, og har altid så vi lige kan tage med når vi skal ud og folk laver flute.
De boller vi bager er:
Fine boller(ca15 stk)
50 gr gær, ½ dl lunkent vand, 100 gr smør, 1½dl koldt vand, 2 æg, 1½ tsk salt, evt 1-2 tsk sukker ca 500 gr hvedemel(her bruger vi finax, blanding af den grønne og den blå)
Rør gøren ud i lunkent vand, smelt smørret, hæld koldtvand i og bland gæren i når det er lunkent. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt igennem. Stil dejen til hævning tildækket til den har fordoblet sin størrelse, 30-45 min. Slå dejen ned og del den i 2 kugler. Tril hver kugle til en pølse og den den i 12-15 ensartede stykker. Tril hvert stykke til en bolle. Lad bollerne efterhæve 10-15 min på en bageplade beklædt med bagepapir. Tænd ovnen på 225 fr. Pensl med æg el. mælk. Bag bollerne i ovnen i ca 20 min. Lad bollerne køle af på en bagerist.
Ofte når vi er ude har folk bagt kager uden gluten. Roulader, mandelkager.... Vi fandt ud af at kransekag kan han også spise.
Skriv igen hvis det er ...
Knuz Heidi