Deltidssygemeldt og dårlig samvittighed - anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. februar 2010

neddi1

Hej alle..

Jeg er deltidssygemeldt pga. smerter i mit bækken som stråler ned i benene, specielt når jeg har gået eller stået..

Mit problem er at jeg jo har dage hvor jeg har det godt hvor jeg faktisk får dårlig samvittighed over at være sygemeldt. Senere samme dag eller dagen efter kan det så slå over i at jeg har mange smerter og ikke rigtig kan bevæge mig uden at det gør ondt..

Andre der kender til dette dilemma?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Gittemor09

neddi1 skriver:

Hej alle..

Jeg er deltidssygemeldt pga. smerter i mit bækken som stråler ned i benene, specielt når jeg har gået eller stået..

Mit problem er at jeg jo har dage hvor jeg har det godt hvor jeg faktisk får dårlig samvittighed over at være sygemeldt. Senere samme dag eller dagen efter kan det så slå over i at jeg har mange smerter og ikke rigtig kan bevæge mig uden at det gør ondt..

ja, det gør jeg bestemt...

gik også sygemeldt pga. bækkenet..!!

og havde også dage hvor jeg bare kunne alt, og følte mig frisk... og så et par timer efter kunne jeg ingenting... og alligevel fik jeg dårlig samvittighed..

snakkede med min sagsbehandler om det... og hun sagde at det måtte jeg ikke få, for det var en alvorlig ting når det er bækkenet... hun sagde så også at når jeg følte mig frisk og kunne alting, skulle jeg alligevel slappe af... for det kunne hurtigt vende..

håber det hjalp lidt...

Anmeld

7. februar 2010

lisbethita

neddi1 skriver:

Hej alle..

Hejsa :-) Jeg blev deltidssygemeldt 2 måneder før jeg skulle på barsel. Jeg havde ikke dårlig samvittighed - kun overfor mit barn, fordi det stadigt var meget hårdt at gå på arbejde.

Der er KUN dig til at passe på dit barn, og nu er du gennem en udvikling, hvor du skal vænne dig til, at arbejde kun er sekundært. Det tager noget tid... Det kommer dog også an på, hvordan din arbejdsplads tackler det. Hvis de ikke støtter op om dig, så kan jeg godt forstå, hvis du kan få dårlig samvittighed. Så ville jeg nok oveveje en fuldtidssygemelding. Det er ikke meningen, at du skal have det dårligt. Når man er deltidssygemeldt, så gør du stadigt et arbejde for dem - så de bør værdsætte det.

Pas på dig selv :-) HUSK DET!! 

Kærlige tanker fra Lisbeth - der nu ENDELIGT er gået på barsel...

Anmeld

7. februar 2010

neddi1

Tak begge to - dejligt at høre at det ikke bare er mig der er mærkelig..

Min kæreste sagde også den anden aften at det er utroligt at jeg skal få dårlig samvittighed over ikke at have ondt - men sådan er det desværre bare - må jeg arbejde med..

Men tak..

Anmeld

7. februar 2010

Vial

Jeg har også kamp dårlig samvittighed.

Mine ledere har begrænset forståelse for graviditetsgener.

Jeg venter tvillinger og går ind i 11. uge i morgen. Jeg er SÅ plaget at kvalme og udpræget træthed. Har ikke været på arbejde hele sidste uge. Samvittigheden er SORT. Min chef har flere gange udtalt, at graviditet ikke er en sygdom!

Synes, det er så svært, når andre gravide på jobbet har kunne passe deres arbejde og jeg ikke kan.

Så kender det - men en del af mig, tænker også: Fuck dem! Det allervigtigste er mine børn, og min læge siger, at jeg skal lytte til min krop. Og den siger altså: zzz zzz zzz zzz

Anmeld

7. februar 2010

missKat

Uhh den har jeg også været igennem!!

Sort sort samvittighed overfor mine kollegaer, da de jo så skulle løbe det hurtigere!!!!! (står i butik og er opereret for 5 diskusprolapser i nedre ryg)
Men det gik så galt til sidst at jeg blev fuldtidssygemeldt for en måned siden (er i uge 32 nu) og først da jeg havde gået hjemme i 1-2 uger blev samvittigheden god igen, da jeg kunne mærke at det var den rette beslutning.
Jeg blev egentlig sygemeldt med for mange og for kraftige plukveer, men har efterfølgende fået mange problemer med bækkenet og ryggen, så kender dine smerter!!

I går følte jeg at jeg havde fint med kræfter og kørte op i det hus vi har købt, hvor min kæreste og familie går og sætter i stand. Så spiste jeg frokost med dem og kørte så lige ud og handle lidt ind til aftensmad. Inden havde jeg tænkt, at i dag kan jeg da også lige køre ud til min svigerinde og så kunne hun hjælpe mig med nogen af de større ting - så det kørte bare... MEN lige pludselig da jeg var ude og handle, slap AL energi og kræfter op, så måtte bare gå til kassen med det jeg nu havde nået til aftensmaden, og så køre hjem på sofaen.. kunne bare intet!! Så alt kan vende på en time for mig!!

Jeg har især svært ved at stå for lang tid.. Max 20 minutter, så skal jeg sidde eller ligge..  

Så det eneste råd jeg kan give er PAS PÅ DIG SELV OG LAD VÆRE AT SPILLE HELT, HVIS DIN KROP FORTÆLLER DIG DEN HAR ONDT OG BRUG FOR HVILE!!!!

Anmeld

7. februar 2010

Mor til L&S

neddi1 skriver:

Hej alle..

Hejsa

Jeg blev deltids sygemeldt 2 mdr før jeg skulle gå på barsel (om nu 14 dage)

Og jeg har bestemt IKKE dårlig samvittighed. I mit job står jeg op når jeg er på arb, og nogle dage er det bare hårdere end andre... MEN VED at hvis jeg ikke var deltids sygemeldt ville jeg og baby ikke have det godt... Man skal tænke på sig selv og den lille i maven og sige fra i god tid

Knus Rollo 32+5

Anmeld

7. februar 2010

lisbethita

KaMa skriver:

Jeg har også kamp dårlig samvittighed.

Mine ledere har begrænset forståelse for graviditetsgener.

Jeg venter tvillinger og går ind i 11. uge i morgen. Jeg er SÅ plaget at kvalme og udpræget træthed. Har ikke været på arbejde hele sidste uge. Samvittigheden er SORT. Min chef har flere gange udtalt, at graviditet ikke er en sygdom!

Synes, det er så svært, når andre gravide på jobbet har kunne passe deres arbejde og jeg ikke kan.

Så kender det - men en del af mig, tænker også: Fuck dem! Det allervigtigste er mine børn, og min læge siger, at jeg skal lytte til min krop. Og den siger altså: zzz zzz zzz zzz

Nøj hvor jeg kender det!! Jeg fik godt nok rigtig god støtte fra min arbejdsplads, men fik pludseligt ny chef, som havde en anelse svært ved at forstå, at jeg ikke kunne nå det hele på den halve tid. Jeg sagde fra.... og sagde simpelthen til dem - at de ikke kunne være det bekendt. Jeg havde arbejdet der i 3 1/2 år og var nok den med flest overarbejdstimer. Hvis jeg var deltidssygemeldt og kun kunne arbejde fra  9  -13 hver dag (+ 2 x 1,3 times transport hver dag), ja så var der sgu en grund til det. 

Er man deltidssygemeldt, så skal det være lovligt at gå, når man har fri - og det er arbejdspladsens opgave at sørge for, at opgaverne passer hertil. Ellers er der ikke andet for end en fuldtidssygemelding. Det er de jo heller ikke interesseret i trods alt. 

Min barsel kom som en stor lettelse alligevel. Det var dejligt, at det endeligt var lovligt bare at koncentrere sig om det, som snart skal ske.

Jeg gentager - pas på jer selv og HUSK at sige fra!!!

Kærligst Lisbeth

Anmeld

7. februar 2010

RumlesMor

Jeg er selv deltidssygemeldt med akkurart samme begrundelse. Bækkensmerter...ikke bækkenløsning, men smerter og ømhed der resultere i at jeg ikke kan gå sidst på dagen. Jeg arbejder ca. 5 timer dagligt, og tager det dag for dag.

Min chef er heldigvis sød og forstående, men kan da godt mærke at mine kollegaer mangler en ekstra hånd de timer jeg er væk - og det giver dårlig samvittighed. Jeg elsker mit arbejde, så det er svært at tage hjem midt på dagen - men jeg gør det!

Jeg har i forvejen en datter på 3 år, og jeg gør meget for at mine kvaler ikke skal ramme hende. Så jeg tager tidligt hjem, hviler og samler krafter til hun kommer hjem fra børnehave, og prøver at være på indtil hun skal sove - herefter besvimer jeg gerne af udmattelse.

Nøj, hvor jeg glæder mig til barsel, som jeg starter på sidst i februar. Farvel til dårlig samvittighed, og forhåblig goddag til en lille smule overskud.

Anmeld

16. februar 2010

neddi1

*Øv... Så blev det ikke nemmere..

Har haft så ondt de sidste par uger og smerterne har bevæget sig til skambenet også.. Var til 24 ugers besøg hos lægen igår og der er ikke andre muligheder tilbage end at fuldtidssygemelde mig.. 3 mdr. før tid.. Øv øv øv.. Han sagde at han ku ikke sende mig videre til noget jeg ikke har prøvet. Har været ved kiropraktor, fys, afspændingsmassør, idrætsskademassør, pilates ved fys. og varmvandsbassin i svømmehallen.. Er selv uddannet akupunktør, så har selv stukket mig lidt og fået kolleger til det, men ihhh hvor er det træls..

Har altid meget sværere ved at gå når jeg kommer hjem fra mine f..... 5 timers arbejdsdag. øv..

Er ret splittet omkring det fordi jeg gerne vil yde noget til jobbet og også være der for det sociale... Men samtidig kan jeg jo også godt se at det ikke er godt hvis jeg går rundt og har ondt hele tiden..

Argh.. sorry det blev så langt, men sku lige af med det..

Nogen der har flere gode råd? Den er blevet lidt hårdere at sluge siden sidst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.