Spg til "anden gangs gravide" ang kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.723 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er så heldig at stå med en positiv graviditetstest

Det er mit andet barn, og jeg har et spørgsmål vedrørende kvalme.

Jeg havde MEGET kvalme og opkast ved min første graviditet og var sygemeldt i starten.

Mit spørgsmål er, om nogle af jer havde meget kvalme første gang, men slap mildere anden gang?

Jeg håber meget ikke at skulle igennem det igennem, men lige nu er det vigtigste selvfølgelig, at alt bare går godt, og vi får et sundt og rask barn.

Jeg er anonym, da graviditeten ikke er officiel endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

baby2010

Jeg er ikke andengangsgravid, men jeg ved, at min mor kastede op i 9 måneder, da hun ventede min storebror. Da hun ventede mig, var det slet ikke så slemt! Og heller ikke da hun ventede min lillesøster. Der kan være kæmpe stor forskel på hvordan man har det, så du skal ikke tage sorgerne på forskud 

Anmeld

6. februar 2010

MarleneH

Da jeg var gravid med min søn havde jeg slet ikke kvalme... men det har jeg godt nok denne gang.. så tror alle graviditeter er forskellige  

knus Marlene

Anmeld

6. februar 2010

Smølf

Masser af kvalme sidste gang, og nærmest ingen ting denne gang... Meget dejligt. Håber også du slipper.

KH Neta 10+2

Anmeld

6. februar 2010

kiroo

jeg havde også mega kvalme første gange så meget at jeg blev indlagt..
og det gentog sig desværreogå anden gange...
også med indlæggelsen...
men for at du ikke er så uheldig..

Anmeld

6. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Første graviditet ingen gener overhovedet - ingen kvalme.

Denne graviditet er jeg ramt af ALT - og havde den ondeste kvalme og minus appetit i de første 16-17 uger:0(

Christina

Anmeld

6. februar 2010

NynneKlink

Kære anonyme.

jeg venter barn nr 4 nu, har kun haft kvalme ved pigerne (2. og 4. graviditet) men der er eg så syg som en hund de første 5-6 måneder. :-) med drengene har der stort set ikke været kvalme overhoved. kun med vores ældste havde jeg lidt kvalme de første 2 uger, hvis jeg gik i bad uden at have spist et eller andet først, eller indet!

jeg tror det er meget forskelligt fra person til person, og fra graviditet til graviditet.. :-)

held og lykke med det.

Anmeld

7. februar 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar piger Jeg håber at slippe, men nu må vi se. Lige nu er jeg bare lykkelig over, at jeg er gravid!

Anmeld

7. februar 2010

Anne85

Stort tillykke Jeg tror ikke to graviditeter er ens... Med min søn havde jeg absolut ingen gener... Men i denne graviditet med lillesøster fejler jeg ALT, kvalme, svimmelhed, sygelig træthed, bækkenløsning you name it!!!

Anmeld

7. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Stort tillykke med graviditeten 

Jeg er 2. gangs gravid med lille Frederikke i maven.

Da jeg ventede vores første datter, havde jeg lidt morgenkvalme de første par måneder - men det var ikke værre, end en sodavandsis hver morgen kunne afhjælpe det.  Efterfølgende havde jeg ingen genér i graviditeten overhovedet.

Nu er jeg gravid med nr. 2, og har fra jeg var 2 uger henne været oppustet, og haft VOLDSOM kvalme og opkast de første 4 uger, og min lugtesans denne gang er også gået helt amok. Bare det, at gå rundt i et indkøbscenter, hvor der er mange mennesker med mange forskellige lugte, kunne gøre mig rigtig utilpas og dårlig - ja, for ikke at nævne cigaretlugt/røg - føj da!

Men det korte og det lange er, at jeg ikke tror 2 graviditeter er ens - heller ikke hvis man venter det samme køn endnu engang. Det kan jeg ihvert fald skrive under på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.