nældefeber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

SaNiNa

Er der nogen som kender lidt til nældefeber?:'( jeg er helt sat til at det og skal nu have lavet en prik test (glæder mig ikke da det er med nåle) er der noget jeg kan gøre udover at smører med det cream og tag de piller jeg hr fået af lægen har fået det under fødderne osse så kan næsten ikke gå:'( Håber virkelig i kan komme med nogle gode råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Doktor Doolittle

Hvad er det for piller?

Du kan tage antihistaminer i stride mængder og evt. supplere med steroid i tabletform en kortere periode for at slå det ned. Det er svært at smøre med hormoncreme (gætter jeg på det er du har fået) når der er så meget nældefeber som du beskriver. Priktest kan man først lave når huden er i ro, og du må ikke have taget antihistaminer 3 døgn op til testen og ikke have taget steroid tabletter nogle uger op til testen, de præcise tider kan de oplyse dig der hvor testen skal laves.

De laver priktesten for at se om allergi er årsagen til din nældefeber. Der kan være mange andre årsager såsom infektion, farvestoffer, stress, kulde, varme og mange andre. Omkring 20% af ALLE mennesker får før eller siden et udbrud af nældefeber hvor det forsvinder igen, uden man finder en årsag, men så kommer det aldrig igen. Så fat mod selvom det er forfærdeligt mens det står på.

Stort knus (H) fra mig til dig

Anmeld

15. maj 2008

Heidi.

Hej.

Som du så for lidt tid siden så fik jeg også det vildeste udbrud af nældefeber... som så blev til eksem..
Jeg kan ikke tåle nogen form for sæbe og lign. med parfume i.. Det kom efter at jeg startede på mit arbejde, hvor vores tøj bliver kemisk renset. Jeg fandt selv frem til kilden, men jeg skal også testes på et tidspunkt. For jeg spekulerer om jeg har en krydsallergi?? Tina, er der ikke en pollen form der krydser med parfume??

Kh Heidi

Anmeld

15. maj 2008

SaNiNa

jeg får de der pinyrbakomol (staves) og det der hormoncreme og ja det er svært at smørre med da det kun må smøres der hvor udslettet er...

jeg ved jeg ikke kan tåle rosiner men har ikke spist rosiner i flere måneder år...

Min læge tror at det kommer af stress da jeg lige er starte på nyt arbejde hvor der på ingen måder er styr på noget som helst (skal til en anden jobsamtale i morgen)

Heidi-Godsk kan heller ikke tåle sæbe i tøj, vi bruger kun neutral men på arbejdsplandsen får vi arbejdstøj som vi ikke selv vasker (kan jo måske stammer der fra)

Rigtig mange tak for jeres svar

"det klør helt vild under min fødder"

Anmeld

15. maj 2008

Heidi.

Du er også sshér ikke??

Jeg har fået tilladelse til selv at vaske mit arbejdstøj, da de ikke kan tving en til at gå i noget man ikke kan tåle..

Hilsen Heidi

Anmeld

17. maj 2008

SaNiNa

Heidi-Godsk skriver:

Du er også sshér ikke??

Jeg har fået tilladelse til selv at vaske mit arbejdstøj, da de ikke kan tving en til at gå i noget man ikke kan tåle..

Hilsen Heidi

Ja det har jeg lige læst om du kan osse få vaskepenge lige som man kan få tøj penge

Sanne "som lige har sagt op og starter på nyt mandag"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.