Halvvejs! Pludselig oppustethed og kvalme efter hvert måltid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.170 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Endelig er jeg efter snart 19 fulde uger blevet fri for den hæslige kvalme og opkast, der fulgte med hver evig eneste dag

Dog er jeg istedet begyndt at føle mig enormt MÆT, efter små (læs: små) måltider. Jeg får det virkelig fysisk dårligt - får kvalme, føler mit oppustet og føler i det hele taget bare at jeg MÅ ned at ligge!

Er der nogle der ved hvad dette kan skyldes, eller hvad det er for noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

Slet ingen der har oplevet noget lignede?

Måske det bare er mig der er lidt unormal

Anmeld

5. februar 2010

LRJ

Mathildesmor skriver:

Endelig er jeg efter snart 19 fulde uger blevet fri for den hæslige kvalme og opkast, der fulgte med hver evig eneste dag

Dog er jeg istedet begyndt at føle mig enormt MÆT, efter små (læs: små) måltider. Jeg får det virkelig fysisk dårligt - får kvalme, føler mit oppustet og føler i det hele taget bare at jeg MÅ ned at ligge!

Er der nogle der ved hvad dette kan skyldes, eller hvad det er for noget?

Det er fordi din livmoder presser ind på dine indre organer, og især på mavesækken, Det gør at du får kvalmen, Og føler dig hurtigere mæt Og du får sikekrt os en gang imellem sure opstød, og svimmel ?

Anmeld

6. februar 2010

Jeg synes jo bare det er lidt tidligt, hvis det er de indre organer der allerede presser sådan på indvendigt..... jeg er jo ikke mere end godt og vel halvvejs.

Men tak for indputtet - tror alligevel jeg vil prøve at tale med min læge om det næste gang

Anmeld

7. februar 2010

Mette-Marie

Hejsa

Jeg har det på præcis samme måde. Jeg har faktisk haft kvalme konstant siden jeg testede positivt og troede jeg slap efter uge 12. Men det blev faktisk meget værre for mig efter uge 16-17. Jeg har meget svært ved at spise aftensmad. Men generelt er måltiderne en belastning pt. fordi jeg sidder og nipper til maden og appetitten er = nul.

Jeg er nu lige gået ind i 24'uge og jeg synes ikke det er tæt på at blive bedre, desværre

Mette-Marie 23+0, som slet ikke oplevede det samme i første graviditet

Anmeld

7. februar 2010

Mette-Marie skriver:

Hejsa

Jeg har det på præcis samme måde. Jeg har faktisk haft kvalme konstant siden jeg testede positivt og troede jeg slap efter uge 12. Men det blev faktisk meget værre for mig efter uge 16-17. Jeg har meget svært ved at spise aftensmad. Men generelt er måltiderne en belastning pt. fordi jeg sidder og nipper til maden og appetitten er = nul.

Jeg er nu lige gået ind i 24'uge og jeg synes ikke det er tæt på at blive bedre, desværre

Mette-Marie 23+0, som slet ikke oplevede det samme i første graviditet

Årh altså, jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg håber snart for dig, at kvalmen forsvinder, og at appetitten vender tilbage

Jeg har også lidt rigtig meget af kvalme og opkast de første 4 måneder, men nu er det begyndt at vende - heldigvis! Og mht. apetitten, så fejler den absolut intet længere det eneste irriterende er bare, at jeg bliver enormt hurtigt mæt, og får kvalme af maden. Men det er ikke kvalme på samme måde som i starten. Der kunne jeg slet ikke holde madlugten ud.

Anmeld

7. februar 2010

Mette-Marie

Jeg har stadigvæk store problemer med madlugt, og det er et "helvede" når vi skal lave de ugentlige madplaner - for stod det til mig, så sprang vi bare måltiderne over Men det undrer mig meget, at jeg også har denne fornemmelse af at blive hurtig mæt, for maven er jo slet, slet ikke på sit højeste endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.