regler for sove ud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

A.

i mathinuse´ vs er alle kryber flytte indenfor på en af stue når det er 0 grader så har jeg spurgt en pædagog hvorfor så siger hun at regler for sove ud er lavet om til minus4 når det er -4 så må børnene ikke sove ud før var det -10 det er blevet lavet om efter en dreng i odense død pga kulden hans lunger kun ikke klare det..

hvor mange af jer vidste at det er blevet lavet om til -4 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Vingummien

Det har jeg aldrig hørt om.

Der hvor EMil er står de i et skur hvor de kan tænde varme hvis det er nædvendigt, og så er skuret i forbindelse med huset så får varme fra væggen.

Anmeld

4. februar 2010

Diana...

Nej det vidste jeg ikke, men har heller ikke hørt om den dreng i odense.

Men her i engesvang sover alle børn stadig ude.

Anmeld

4. februar 2010

A.

suanne85 skriver:

Det har jeg aldrig hørt om.

Der hvor EMil er står de i et skur hvor de kan tænde varme hvis det er nædvendigt, og så er skuret i forbindelse med huset så får varme fra væggen.

det er det ogsa der gvor mathinus går dg tro ikke at der er varme men de skal flytte børnene alligevel..har heller aldrig hørt om det først da jeg spurgt pædagog har hun sagt at det er blever lavet om

Anmeld

4. februar 2010

Vingummien

A. skriver:

det er det ogsa der gvor mathinus går dg tro ikke at der er varme men de skal flytte børnene alligevel..har heller aldrig hørt om det først da jeg spurgt pædagog har hun sagt at det er blever lavet om

Oki, tror det vil være meget i medierne hvis det var

Anmeld

4. februar 2010

A.

suanne85 skriver:

Oki, tror det vil være meget i medierne hvis det var

hun har sagt at det er sket for lang tid siden så det var også sikkert i tv osv. prøver lige høre hende ad imorgen hvornår det var

Anmeld

4. februar 2010

N&J

Alle steder jeg har læst om det er anbefalingerne -10 og ved tåge, Nikita sover altid ude.. 

Det her er taget fra sundhedsstyrelsens hjemmeside:

Spædbørn er særligt sårbare over for kulde. Kun sunde og raske børn bør sove ud i koldt vejr. For tidligt fødte børn og børn, der lider af astmatisk bronkitis, kronisk mellemørebetændelse eller hjertesygdom, er særligt udsatte og bør ikke sove ude i koldt, tåget vejr. Børn under 1 år - og specielt spædbørn under 1/2 år - er særligt udsatte for kuldepåvirkning. Barnets hud kan beskyttes med en vandfri creme. Herved beskyttes huden mod udtørring, men en sådan creme yder ikke beskyttelse mod kuldepåvirkning.

Udendørstemperaturen
Børn må ikke sove ude, når temperaturen er under 10 minusgrader. Ved højere temperaturer bør afgørelsen afhænge af følgende forhold:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Boernesundhed/Sunde%20boern/Smaa_boern_i_kulden.aspx

Anmeld

4. februar 2010

A.

NikitasMoar skriver:

Alle steder jeg har læst om det er anbefalingerne -10 og ved tåge, Nikita sover altid ude.. 

Det her er taget fra sundhedsstyrelsens hjemmeside:

Spædbørn er særligt sårbare over for kulde. Kun sunde og raske børn bør sove ud i koldt vejr. For tidligt fødte børn og børn, der lider af astmatisk bronkitis, kronisk mellemørebetændelse eller hjertesygdom, er særligt udsatte og bør ikke sove ude i koldt, tåget vejr. Børn under 1 år - og specielt spædbørn under 1/2 år - er særligt udsatte for kuldepåvirkning. Barnets hud kan beskyttes med en vandfri creme. Herved beskyttes huden mod udtørring, men en sådan creme yder ikke beskyttelse mod kuldepåvirkning.

Udendørstemperaturen
Børn må ikke sove ude, når temperaturen er under 10 minusgrader. Ved højere temperaturer bør afgørelsen afhænge af følgende forhold:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Boernesundhed/Sunde%20boern/Smaa_boern_i_kulden.aspx

ja det er også det jeg har atid hørt også fra min sp derfor spørger jeg hvor mange har hørt at det er lavet om..for det er det jeg har fået af vide i vs at børnene må ikke sove udenfor når det er minus 4 om.. om det er kun i institutioner eller bare altid ved jeg ikke det er bare det de har sagt til mig at er grunden til de flytter børene på stue når de skal sove

Anmeld

4. februar 2010

BellaT

Nej, det vidste jeg godt nok ikke.

Men synes det er en helt ok regel faktisk. Synes også -10 er aaaalt for koldt at ligge små børn ud i. '

Hos mig sover dagplejebørnene i udestue om vinteren hvor temperaturen aldrig vil komme ned på -10. Brrrrrrr!

Helle...

Anmeld

4. februar 2010

N&J

A. skriver:

ja det er også det jeg har atid hørt også fra min sp derfor spørger jeg hvor mange har hørt at det er lavet om..for det er det jeg har fået af vide i vs at børnene må ikke sove udenfor når det er minus 4 om.. om det er kun i institutioner eller bare altid ved jeg ikke det er bare det de har sagt til mig at er grunden til de flytter børene på stue når de skal sove

Man får jo nærmest dårlig samvittighed over at lade dem sove ude, kan dog godt forstå du undrer dig, men kan det måske være vedtaget kommunalt eller lign.??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.