Kan det være D-dråberne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.069 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

SHERO

Min søn på 19 dage virker som om han har ondt i maven og haft det de sidste par dage. Han bliver helt rød i hovedet, presser og trækker benene til sig... Jeg spekulere lidt i om det måske kan være d-dråberne der gør det, for startede dagen efter han begyndte at få dem...

Nogen der har nogen erfaringer med dette??

Ved ikke om det er meget normalt eller ej, men må hellere liiiige høre. :-)

Han prutter enormt meget, næsten hver gang han bliver ammet. Synes egentlig han er okay til at bøvse, lidt besværligt nogen gange og tager lang tid, men kommer da altid lidt... Synes det er SÅ hårdt at se han har ondt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

FrkT

Nu er jeg jo absolut ikke ekspert, men for mig lyder det som om han har noget forstoppelse/hård mave eller lignende.

Anmeld

4. februar 2010

Knudsen

Ja, det kan det sagtens være..  Det er der nogle børn der reagerer på. Det kan muligvis klares med et andet mærke d-dråber. Ellers prøv at holde pause i nogle dage.

Vores søn havde rigtig meget luft i maven, da han var helt lille. Det hjalp med mylicon dråber, som fået på apoteket i håndkøb. Men det skal lige godkendes af læge eller sundhedsplejerske..

Det kan også hjælpe at cykle med hans ben..

Anmeld

4. februar 2010

SHERO

FrkT skriver:

Nu er jeg jo absolut ikke ekspert, men for mig lyder det som om han har noget forstoppelse/hård mave eller lignende.

Han har afføring 5-7 gange om dagen, det der er riiigelig gang i tarmene... :-D også derfor det virker så underligt...

Anmeld

4. februar 2010

Knudsen

Ammer du eller får han flaske??

Hvis du ammer kan han IKKE få forstoppelse, men hvis han får flaske kan det sagtens være det..

Anmeld

4. februar 2010

SHERO

Knudsen skriver:

Ja, det kan det sagtens være..  Det er der nogle børn der reagerer på. Det kan muligvis klares med et andet mærke d-dråber. Ellers prøv at holde pause i nogle dage.

Vores søn havde rigtig meget luft i maven, da han var helt lille. Det hjalp med mylicon dråber, som fået på apoteket i håndkøb. Men det skal lige godkendes af læge eller sundhedsplejerske..

Det kan også hjælpe at cykle med hans ben..

Tror jeg lige jeg vil høre min SP om... Hvis det bliver ved må jeg prøve at skifte dråberne...

Jeg ammer fuldt ud, men heller ikke forstoppelse der er problemet... han laver mere end rigeligt hehe :-D

Anmeld

4. februar 2010

N&J

Tullen85 skriver:

Min søn på 19 dage virker som om han har ondt i maven og haft det de sidste par dage. Han bliver helt rød i hovedet, presser og trækker benene til sig... Jeg spekulere lidt i om det måske kan være d-dråberne der gør det, for startede dagen efter han begyndte at få dem...

Nogen der har nogen erfaringer med dette??

Ved ikke om det er meget normalt eller ej, men må hellere liiiige høre. :-)

Han prutter enormt meget, næsten hver gang han bliver ammet. Synes egentlig han er okay til at bøvse, lidt besværligt nogen gange og tager lang tid, men kommer da altid lidt... Synes det er SÅ hårdt at se han har ondt...

Nikita fik ondt i maven når jeg spiste nogle specielle ting, faktisk var der mange ting der gik i mælken, jeg prøvede simpelthen at tage d-dråberne fra hende og det hjalp ikke, da jeg så begyndte at tænke over det med kosten, så gik det meget bedre, derudover så masserede jeg hendes mave og lavede cirkelbevægelser med hendes ben..

Jeg tror at nogle børn har godt af at man skifter over til abc dråber (mener jeg de hedder), men for andre så har det du spiser altså betydning..

Held og lykke med ham.. 

Anmeld

4. februar 2010

SHERO

NikitasMoar skriver:

Nikita fik ondt i maven når jeg spiste nogle specielle ting, faktisk var der mange ting der gik i mælken, jeg prøvede simpelthen at tage d-dråberne fra hende og det hjalp ikke, da jeg så begyndte at tænke over det med kosten, så gik det meget bedre, derudover så masserede jeg hendes mave og lavede cirkelbevægelser med hendes ben..

Jeg tror at nogle børn har godt af at man skifter over til abc dråber (mener jeg de hedder), men for andre så har det du spiser altså betydning..

Held og lykke med ham.. 

Jah det har jeg også spekuleret over, har også prøvet at lade være med at spise nogen ting i håb om det virkede, b.la. mit sødstø på min morgenmad, det giver jo nogen voksne dårlig mave så tænkte det måske var det. Men passer bare så godt med hvornår han startede på d-dråberne, dagen efter vi startede med dem og så frem til i dag... Må forsøge lidt mere med kosten, og så krydse fingre for det snart går væk.. :-)

Anmeld

4. februar 2010

N&J

Tullen85 skriver:

Jah det har jeg også spekuleret over, har også prøvet at lade være med at spise nogen ting i håb om det virkede, b.la. mit sødstø på min morgenmad, det giver jo nogen voksne dårlig mave så tænkte det måske var det. Men passer bare så godt med hvornår han startede på d-dråberne, dagen efter vi startede med dem og så frem til i dag... Må forsøge lidt mere med kosten, og så krydse fingre for det snart går væk.. :-)

Jeg endte med virkelig at måtte holde mig væk fra mange ting, alt for stærkt mad, hvidløg, løg (alt hvad min mave reagerede på, reagerede hendes også på), juice.. det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, altså der sker ihvertfald ikke noget ved at prøve, jeg kunne mærke på Nikita 1-2 dage efter jeg havde spist noget om det påvirkede hendes mave.. 

Ved godt at det ikke er sjovt at stå med sådan en lille en, samtidig med at de har ondt i maven, det er så hjerteskærende.. 

Anmeld

4. februar 2010

Mussen2

Jeg holdte en lillepause med D-dråberne af samme årsag. Følte det hjalp lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.