Motion i 7. måned - hvor meget, hvor lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Snuffler25

Harj piger

Er bare lidt nysgerrig - jer der er ca. i 7 måned. eller som har været gravide før - hvor meget eller hvor lidt motion dyrker/dyrkede i?

Jeg er 30+4 uger henne nu og er begyndt at blive mere træt og tung i det synes jeg. Har ellers lige haft en god periode, hvor jeg fik svømmet en masse og gået ture osv, masser af energi. Men lader til det vender lidt den anden vej nu. Jeg har derudover fået ret ondt i skambenet, var ved læge igår - hun sagde det normalt, men at det er startet lidt tidligt for mig og virker til at være lidt værre end de fleste oplever det som (gør ondt bare jeg ska ha bukser af..) og ja, kan forvente det bliver værre jo længere jeg kommer hen, da han bliver tungene derinde hehe

Dyrkede/dyrker i motion på dette tidspunkt? Hvis ja- hvor meget, hvor lidt, hvilken slags?

Knus fra Mette som savner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

LR85

Hej med dig.

Jeg har haft mit 'point of no return' i dag.

Jeg har ikke dyrket det vilde motion under graviditeten, bare almindelige gåture dagligt og den normale rengøring og lign.

Men i dag ville manden og jeg gå en tur rundt i fælledparken, hvilket ikke plejer at være et problem (tempoet er selvfølgelig blevet sænket lidt efterhånden som graviditeten er gået.)

I dag skulle jeg holde pauser flere gange, måtte ned og sidde på snefyldte bænke da vi var halvvejs og flere bænke i træk. Jeg blev virkelig overrasket da jeg følte min træthed i kroppen er kommet fra den ene dag til den anden i meget voldsom grad.

Jeg var helt færdig da vi kom hjem og måtte bare smide mig ind af døren og over på sofaen et par timer.

Jeg vil så gerne holde fast i mine gåture, da det jo er vigtigt at holde motionen lidt oppe, men jeg må nok give lidt efter og erkende at jeg altså ikke kan de samme ting.

Håber du også kan indfinde dig med det, da det jo er et klart signal fra kroppen, men at du stadig har mod på at lave lidt.

Louise 37+5

Anmeld

4. februar 2010

luckas-mor

hej

jeg har dyrket motion via. ridning til jeg var i 33+2 der stoppede jeg da det ikk var forsvarligt mere (mente jeg selv) og pga vildt mange bækken smerter
har så svømmet indtil nu hvor der kun er 14dg tilbage da min jdm frarådet det--
ellers forsøger jeg stadig på det meste a rengøringen, vralter nogle ture og passer mine heste så godt jeg nu kan efter jeg så har fået bækkenløsning

kram natascha 38+3

Anmeld

4. februar 2010

Michala

Jeg føler mig som en af de heldige, der ikke har mange komplikationer under graviditeten, så jeg træner stadig flere gange om ugen med høj intensitet, selvom jeg har termin på tirsdag. Synes faktisk det er nemmere nu hvor hun står fast, så hun ikke tumler så meget rundt når jeg står på crosstraineren i fitnesscenteret. Har tænkt på hvor mange andre der dyrker meget motion mod slutningen, og om jeg er heldig at jeg stadig kan, da jeg synes mange skriver om træthed og smerter jo tættere de kommer på terminen.

Michala 39+2

Anmeld

4. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Michala skriver:

Jeg føler mig som en af de heldige, der ikke har mange komplikationer under graviditeten, så jeg træner stadig flere gange om ugen med høj intensitet, selvom jeg har termin på tirsdag. Synes faktisk det er nemmere nu hvor hun står fast, så hun ikke tumler så meget rundt når jeg står på crosstraineren i fitnesscenteret. Har tænkt på hvor mange andre der dyrker meget motion mod slutningen, og om jeg er heldig at jeg stadig kan, da jeg synes mange skriver om træthed og smerter jo tættere de kommer på terminen.

Michala 39+2

Hey havde det lige som dig... Fik lavet nyt program hver mdr og var med til div hold bla step - body toning - mave baller lår osv..

Har også et fysisk arbejde - nattevagter/ tilkaldervagt - skæve/tunge løft og vrid mm.

Tror det handler om at lytte til sin egen krop.

Anmeld

4. februar 2010

Riwe

Jeg svømmede 1 km min. 1 gang om ugen og gik til graviditets yoga 1 gang om ugen indtil ca. 1 måned før termin - der blev det jul og jeg havde travlt med eksamen og kunne ikkel ige overskue så meget mere. Men cykle gjorde jeg næsten helt til slut - i et meget pensionistagtigt tempo og så gik jeg mange ture sammen med min mand, eller cyklede med når han løb en tur.

Tror det hjalp mig til fødslen at være i rimelig form.

Anmeld

5. februar 2010

Tulle28

Harj piger

Er bare lidt nysgerrig - jer der er ca. i 7 måned. eller som har været gravide før - hvor meget eller hvor lidt motion dyrker/dyrkede i?

Jeg er 30+4 uger henne nu og er begyndt at blive mere træt og tung i det synes jeg. Har ellers lige haft en god periode, hvor jeg fik svømmet en masse og gået ture osv, masser af energi. Men lader til det vender lidt den anden vej nu. Jeg har derudover fået ret ondt i skambenet, var ved læge igår - hun sagde det normalt, men at det er startet lidt tidligt for mig og virker til at være lidt værre end de fleste oplever det som (gør ondt bare jeg ska ha bukser af..) og ja, kan forvente det bliver værre jo længere jeg kommer hen, da han bliver tungene derinde hehe

Dyrkede/dyrker i motion på dette tidspunkt? Hvis ja- hvor meget, hvor lidt, hvilken slags?

Knus fra Mette som savner

Er 30+6 idag og går stadigvæk til spinning, body pump, stram op hold og træner selv - cross trainer og styrketræning. Derudover går jeg i svømmehallen ca. 1 gang og svømmer 1 km om ugen og går til yoga.

Jeg kan godt mærke at jeg er lidt mere træt end jeg plejer sidst på eftermiddagen, men synes det giver god energi at komme ned og træne - så håber jeg kan fortsætte længe endnu

Anmeld

5. februar 2010

Snuffler25

Tak for jeres svar Flittige piger!! Synes det er rigtig flot klaret

Får lidt dårligt samvittighed over jeg ikke selv laver mere end jeg gør, men gør mit bedste. Har lang vej til og fra arbejde, så det er noget med at tage afsted kl. 6.45 morgen og lander hjemme 17.30.. så de aftener hvor jeg tager i svømmehallen, bliver klokken ca. 19-19.30 jeg er hjemme og så er man brugt. Men jaja, undskyldninger er der nok af Bliver lidt nemmere når barsel kommer - så er spørgsmålet bare hvor meget man så ka til den tid

Håber alt vil gå vel med min fødsel osv, selvom jeg ikk er i tip top form  er ik så stolt af mig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.