Skal lave lagkage hvor er det bedst at starte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

nilletøz

Ja som overskriften lyder skal jeg lave 2 1/2 lagekage til min søns 1år føselsdag lørdag, men er usikker på hvornår jeg skal gå i gang.? Der skal være skildpaddecrem, ananacrem, rutebilcrem og mmf. Havde tænkt på at gå i gang i morgen aften efter vi har spist....

Håber der er nogen der lige kan hjælpe!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

tumle81

'har du prøvet det før?

I morgen aften er ihvertfald slet slet ikke for sent. det tager lang tid at forberede de forskellige cremer, lægge kagen sammen, smøre den op for til sidst at ordne mmf og evt figurer/pynt.

Jeg kan snildt bruge en hel aften eller to på en enkelt kage, men jeg er heller ikke så skrap til det som mange af de andre herinde...

knus Kathrina

Anmeld

4. februar 2010

starsofheaven

tumle81 skriver:

'har du prøvet det før?

I morgen aften er ihvertfald slet slet ikke for sent. det tager lang tid at forberede de forskellige cremer, lægge kagen sammen, smøre den op for til sidst at ordne mmf og evt figurer/pynt.

Jeg kan snildt bruge en hel aften eller to på en enkelt kage, men jeg er heller ikke så skrap til det som mange af de andre herinde...

knus Kathrina

hvorda laver i figurer/pynt? og hvordan får i mffén til at se så fin ud på kager.. de ser helt glatte og fine, mit bliver ogs glat men ser "mat" ud.. hvorfor?

Anmeld

4. februar 2010

nilletøz

nilletøz skriver:

Ja som overskriften lyder skal jeg lave 2 1/2 lagekage til min søns 1år føselsdag lørdag, men er usikker på hvornår jeg skal gå i gang.? Der skal være skildpaddecrem, ananacrem, rutebilcrem og mmf. Havde tænkt på at gå i gang i morgen aften efter vi har spist....

Håber der er nogen der lige kan hjælpe!!!

Nej det har jeg ikke... det er første gang så er jomfru på det område..!!

Ok jeg skal måske gå noget tideligere i gang??

Jeg har bare købt købe bunde, og færdiglavet mmf, da jeg ikke har prøvet det før...

Anmeld

4. februar 2010

tumle81

starsofheaven skriver:

hvorda laver i figurer/pynt? og hvordan får i mffén til at se så fin ud på kager.. de ser helt glatte og fine, mit bliver ogs glat men ser "mat" ud.. hvorfor?

Jeg prøver at være kreativ og lave div. pynt, ikke så mange figurer endnu. mangler nok en del at det rigtig gode værktøj. Det er vist bare med at prøve sig frem, og måske en fordel at øve og øve og øve...

For at gøre den helt glat og blank tror jeg bare man skal pensle den med lidt vand... Ved det ikke, min er også mat, men synes nogle gange faktisk at det er pænere...

Anmeld

4. februar 2010

tumle81

nilletøz skriver:

Jeg har bare købt købe bunde, og færdiglavet mmf, da jeg ikke har prøvet det før...

Jeg mener bare at alle cremerne har godt af at stå i køleskab en times tid inden de lægges mellem kagebundene for lige at sætte sig først...

Det er selvf klart nemmere når du har købt alle tingene, det er nok en god ide når det er første gang. Så skal man ikke spekulere på om det bliver godt.

Glæder mig til at se resultatet :-)

Knus kathrina

Anmeld

4. februar 2010

DkzMariia

nilletøz skriver:

Jeg er ikke så erfarren selv. Har blot lavet en enkelt kage men, Toblerone cremen bliver bedst hvis den bliver lavet dagen før - kender ikke til skildpadde cremen eller den med rutebiler, men vil tro det er samme princip. Ved toblerone cremen varmer du fløden op i en kasserolle, og brækker tobleronen i stykker og lader det smelte deri - ved svag varme. Stiller det i køleren og dagen efter putter det i kagen. Herefter skal det stå og "sunde sig" i kagen før du smørre den op og putter MMF på. Jeg ville nok også starte lørdag, men i god tid. Sådan ved 9tiden med at lave cremerne. Og så hen på eftermiddagen piske toblerone cremen og ligge kagen sammen, på køl et par timer og så smørre den og komme MMf + pynt på. Og så på køl indtil servering lørdag.

Anmeld

4. februar 2010

nilletøz

tumle81 skriver:

Jeg mener bare at alle cremerne har godt af at stå i køleskab en times tid inden de lægges mellem kagebundene for lige at sætte sig først...

Det er selvf klart nemmere når du har købt alle tingene, det er nok en god ide når det er første gang. Så skal man ikke spekulere på om det bliver godt.

Glæder mig til at se resultatet :-)

Knus kathrina

Tror faktisk jeg vil gå ud nu og lave de cremer, så kan de stå til i moregn aften..

Ja synes det var nemmer at købe det hele færdiglavet første gang,
og hvis det lykkes, ja så kan jeg jo kaste mig ud og lave det helt fra bunden af...

Tro mig jeg glæder mig også, til at se resultatet... :O)

Anmeld

4. februar 2010

nilletøz

DkzMariia skriver:

Jeg er ikke så erfarren selv. Har blot lavet en enkelt kage men, Toblerone cremen bliver bedst hvis den bliver lavet dagen før - kender ikke til skildpadde cremen eller den med rutebiler, men vil tro det er samme princip. Ved toblerone cremen varmer du fløden op i en kasserolle, og brækker tobleronen i stykker og lader det smelte deri - ved svag varme. Stiller det i køleren og dagen efter putter det i kagen. Herefter skal det stå og "sunde sig" i kagen før du smørre den op og putter MMF på. Jeg ville nok også starte lørdag, men i god tid. Sådan ved 9tiden med at lave cremerne. Og så hen på eftermiddagen piske toblerone cremen og ligge kagen sammen, på køl et par timer og så smørre den og komme MMf + pynt på. Og så på køl indtil servering lørdag.

Nej det er jeg heller ikke, har ikke prøvet det før...

Men som jeg har skrevet til DkzMariia så vil jeg gå ud og laver dem nu, også kan de stå til i morgen når jeg skal lave kagen....

Håber det lykkes for mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.