Glatte kanter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

CharlotteG

Hej alle I kreative kagekoner :-)

Har prøvet at lave nogle kager som jeg har overtrukket med MMF, men kan bare ikke få kanterne glatte, dvs at der kommer folder.

Hvordan gør i så i får MMFén glat i kanterne ?

Mange hilsen

Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

mariamiss6

CharlotteG skriver:

Hej alle I kreative kagekoner :-)

Har prøvet at lave nogle kager som jeg har overtrukket med MMF, men kan bare ikke få kanterne glatte, dvs at der kommer folder.

Hvordan gør i så i får MMFén glat i kanterne ?

Mange hilsen

Charlotte

Svært at forklare, da mine egne slet heller ikke bliver perfekte - desværre...

men hvis kagen er firkantet, er det en god idé at starte med alle hjørnerne først, og så siderne til sidst....

Anmeld

5. februar 2010

CharlotteG

mariamiss6 skriver:

Svært at forklare, da mine egne slet heller ikke bliver perfekte - desværre...

men hvis kagen er firkantet, er det en god idé at starte med alle hjørnerne først, og så siderne til sidst....

Hej Mariamiss6

Tak for dit fif om de firkantet kager. Det er nok ikke andet for end at jeg må øve mig.  Har prøvet at google det og fandt også en side hvor de overtrak en rund kage,og gud det så så let ud, men det er det desværre ikke.

Mange hilsen

Charlotte

Anmeld

5. februar 2010

mariamiss6

CharlotteG skriver:

Hej Mariamiss6

Tak for dit fif om de firkantet kager. Det er nok ikke andet for end at jeg må øve mig.  Har prøvet at google det og fandt også en side hvor de overtrak en rund kage,og gud det så så let ud, men det er det desværre ikke.

Mange hilsen

Charlotte

de runde kager er lidt lettere end de firkantede... det er næsten lige så let som det ser ud

det handler også lidt om at finde ud af at få lavet sin MMF elastisk nok, så den ikke bare knækker, hvis man trækker lidt i den til siderne af kagen.

Og så skal man også liiiiige finde ud af hvor tyk eller tynd man kan rulle MMF'en ud...

jeg har desværre ikke selv helt styr på det endnu, og da slet ikke de firkantede, de driller mig evigt.....

Anmeld

5. februar 2010

CharlotteG

mariamiss6 skriver:

de runde kager er lidt lettere end de firkantede... det er næsten lige så let som det ser ud

det handler også lidt om at finde ud af at få lavet sin MMF elastisk nok, så den ikke bare knækker, hvis man trækker lidt i den til siderne af kagen.

Og så skal man også liiiiige finde ud af hvor tyk eller tynd man kan rulle MMF'en ud...

jeg har desværre ikke selv helt styr på det endnu, og da slet ikke de firkantede, de driller mig evigt.....

Mine de runde driller også.  

Nå men jeg skal lave lagekage igen i morgen. så må jeg prøve igen. Øvelse gør mester.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.