Pasteuriserede æg ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Vinker

Sidder lige og kigger på en lækker opskrift på gammeldags fastelavnsboller og der står at der skal 1 æg i cremen - har læst noget med at man selv kan pasteurisere æg ved at koge dem kort.... men er lidt i tvivl om hvordan...

Nogen der har prøvet det ??

Synes nemlig der er ret dyrt at købe dem der er pasteuriseret - især når man så både skal købe den bakke med æggeblommer og den med æggehvider...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Heidi.

Vinker skriver:

Sidder lige og kigger på en lækker opskrift på gammeldags fastelavnsboller og der står at der skal 1 æg i cremen - har læst noget med at man selv kan pasteurisere æg ved at koge dem kort.... men er lidt i tvivl om hvordan...

Nogen der har prøvet det ??

Synes nemlig der er ret dyrt at købe dem der er pasteuriseret - især når man så både skal købe den bakke med æggeblommer og den med æggehvider...

Du kan købe dem hvor det er et helt æg.. Jeg har ikke prøvet selv at gøre det...

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

Heidi. skriver:

Du kan købe dem hvor det er et helt æg.. Jeg har ikke prøvet selv at gøre det...

Okay tak     har jeg bare aldrig bemærket at man kunne.

Anmeld

4. februar 2010

Heidi.

Vinker skriver:

Okay tak     har jeg bare aldrig bemærket at man kunne.

Okay :D men det kan man sagtensi i Føtex koster de 15 kr for 5 hele æg..

Anmeld

4. februar 2010

Ann-

når et æg har været 2 skeunder i kogende vand skulle der gerne være pastauriseret.. det er nemlig i skallen salmonellaen sidder..

men cremen kommer vel også med ind i ovenen??

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

december86 skriver:

når et æg har været 2 skeunder i kogende vand skulle der gerne være pastauriseret.. det er nemlig i skallen salmonellaen sidder..

men cremen kommer vel også med ind i ovenen??

Er det bare så simpelt? Lyder da fantastisk nemt og billigere!

Faktisk så har jeg lige læst under opskriften at en har spurgt om det er nødvendigt at bruge past. æg til cremen hvortil Arla selv svarer at det ikke er nødvendigt.... De skriver bare selv i opskriften at det skal være past. æg til cremen....

Men nå så blev jeg så klog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.