Pasteuriserede æg ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Vinker

Sidder lige og kigger på en lækker opskrift på gammeldags fastelavnsboller og der står at der skal 1 æg i cremen - har læst noget med at man selv kan pasteurisere æg ved at koge dem kort.... men er lidt i tvivl om hvordan...

Nogen der har prøvet det ??

Synes nemlig der er ret dyrt at købe dem der er pasteuriseret - især når man så både skal købe den bakke med æggeblommer og den med æggehvider...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Dictes mor

Det har jeg ikke prøvet, men bliver cremen ikke bagt inden i bollerne, for så behøver du jo ikke bruge pasteuriserede?

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

Majastina skriver:

Det har jeg ikke prøvet, men bliver cremen ikke bagt inden i bollerne, for så behøver du jo ikke bruge pasteuriserede?

der står bare i opskriften at man ska bruge past. æg, men nu har jeg så lige læst under opskriften at en har skrevet og spurgt om man behøver at bruge past. æg til cremen hvortil Arla svarer at det ikke er nødvendigt...

Se så blev jeg jo så klog  

Anmeld

4. februar 2010

ChatH

har aldrig prøvet selv at gøre det. men godt du fandt ud af det.

Anmeld

4. februar 2010

Dictes mor

Vinker skriver:

der står bare i opskriften at man ska bruge past. æg, men nu har jeg så lige læst under opskriften at en har skrevet og spurgt om man behøver at bruge past. æg til cremen hvortil Arla svarer at det ikke er nødvendigt...

Se så blev jeg jo så klog  

He he, okay, jamen så er der jo ingen ko på isen Send lige et par boller den her vej, når de er færdige

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

Majastina skriver:

He he, okay, jamen så er der jo ingen ko på isen Send lige et par boller den her vej, når de er færdige

jeg mener faktisk det er samme opskrift som jeg lavede sidste år, men husker ikke hvordan jeg gjore med cremen. ved bare at den ikke var købt....

hehe du ka da bare selv kom igang med at bage - jeg ved jo du også har en svaghed

Anmeld

4. februar 2010

Dictes mor

Vinker skriver:

jeg mener faktisk det er samme opskrift som jeg lavede sidste år, men husker ikke hvordan jeg gjore med cremen. ved bare at den ikke var købt....

hehe du ka da bare selv kom igang med at bage - jeg ved jo du også har en svaghed

Jeg har lige bagt gulerodsboller, så jeg har allerede guflet et par stykker der, men jeg må hellere lade fastalavnsbollerne vente, for ellers spiser jeg jo bare allesammen selv, så det er nok bedst med grovbollerne... Men mmmm tanken om fastalavnsboller, mmm... Jeg må nok hellere bage nogen

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

Majastina skriver:

Jeg har lige bagt gulerodsboller, så jeg har allerede guflet et par stykker der, men jeg må hellere lade fastalavnsbollerne vente, for ellers spiser jeg jo bare allesammen selv, så det er nok bedst med grovbollerne... Men mmmm tanken om fastalavnsboller, mmm... Jeg må nok hellere bage nogen

Jeg venter med at bage dem til i morgen for jeg skal i mødregruppe i aften så der skal jeg nok få alt muligt lækkert

Anmeld

4. februar 2010

Dictes mor

Vinker skriver:

Jeg venter med at bage dem til i morgen for jeg skal i mødregruppe i aften så der skal jeg nok få alt muligt lækkert

Åh ja endnu en fordel med en mødregruppe, jeg glæder mig til jeg kommer i sådan en.

Anmeld

4. februar 2010

Vinker

Majastina skriver:

Åh ja endnu en fordel med en mødregruppe, jeg glæder mig til jeg kommer i sådan en.

Pas på det er det rene ædegilde - eller det er vores i hvert fald

Men iiiih hvor har og har jeg haft meget glæde af min mødregruppe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.