Spørgsmål vedr. Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Hejsa

Nu skal min kæreste og jeg til vores første fødselsforberedelses kursus i morgen på Kolding sygehus... Det er ikke et vi selv har betalt for, men et vi har fået tilbudt... 

Men er der nogen der ved hvad det sådan er man skal eller hvad der sker???

Knus Sabrina 36+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Gittemor09

Sabrina17 skriver:

Hejsa

Nu skal min kæreste og jeg til vores første fødselsforberedelses kursus i morgen på Kolding sygehus... Det er ikke et vi selv har betalt for, men et vi har fået tilbudt... 

Men er der nogen der ved hvad det sådan er man skal eller hvad der sker???

Knus Sabrina 36+1

jeg var kun afsted 1. gang til det.. for der fortalte hun hvad der skulle ske, og det synes jeg ikke lige for mig var interessant...

hun fortalte om barnet når det er kommet til verden, og så skulle man se nogle film fra fødsler...!!

det er ikke noget pust og pres som i "gamle" dage... det troede jeg nemlig det var..!!

men man kan jo så komme med alle de spørgsmål man har omkring fødsel, og det er jo en super ting...!!

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Gittemor09 skriver:

jeg var kun afsted 1. gang til det.. for der fortalte hun hvad der skulle ske, og det synes jeg ikke lige for mig var interessant...

hun fortalte om barnet når det er kommet til verden, og så skulle man se nogle film fra fødsler...!!

det er ikke noget pust og pres som i "gamle" dage... det troede jeg nemlig det var..!!

men man kan jo så komme med alle de spørgsmål man har omkring fødsel, og det er jo en super ting...!!

Jeg kan se der ikke står noget om vejrtrækning i min folder, men jeg havde en forestilling om vi alle skulle sidde i rundkreds og puste og stønne (Hehe) men det gør man ikke længere??

Så det der sker, er bare at vi hører på en jordmoder fortælle og se skal vi se en fødefilm??

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

Sabrina17 skriver:

Jeg kan se der ikke står noget om vejrtrækning i min folder, men jeg havde en forestilling om vi alle skulle sidde i rundkreds og puste og stønne (Hehe) men det gør man ikke længere??

Så det der sker, er bare at vi hører på en jordmoder fortælle og se skal vi se en fødefilm??

ved selvfølgelig ikke om det er det samme i hver by...!!

men det fik jeg afvide af en veninde der var på samme hold som mig (som var der alle gange) at de så film, og hørte jm fortælle om det..!!

Anmeld

4. februar 2010

Tulle28

Sabrina17 skriver:

Nej det gør man heller ikke der hvor jeg går. Jordmoderen sagde at "det skulle vi bare tage med jordmoderen den dag vi gik i fødsel på hospitalet" - men så tænker jeg, hvad hvis man er en af dem der nærmest føder på vej til hospitalet - er det så ikke meget godt at vide hvordan man skal gøre på forhånd??

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Gittemor09 skriver:

ved selvfølgelig ikke om det er det samme i hver by...!!

men det fik jeg afvide af en veninde der var på samme hold som mig (som var der alle gange) at de så film, og hørte jm fortælle om det..!!

Okay, nu må vi se om vi tager begge kurser med... Jeg var lidt i tvivl om jeg gad til det, når det som jeg synes er mest relevant er vejrtrækningen, ikke er med..... Men nu tager vi afsted i morgen og så må vi tage den derfra

Men tak for svaret i hvert fald !

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

Tulle28 skriver:

Nej det gør man heller ikke der hvor jeg går. Jordmoderen sagde at "det skulle vi bare tage med jordmoderen den dag vi gik i fødsel på hospitalet" - men så tænker jeg, hvad hvis man er en af dem der nærmest føder på vej til hospitalet - er det så ikke meget godt at vide hvordan man skal gøre på forhånd??

hehe det fik jeg sørme også afvide af min jordemoder....!!

og tænkte netop det samme...!! men man er ikke i tvivl om hvordan man skal gøre når man først ligger der... det var jeg ihvertfald ikke... men alligevel vil man da godt være lidt mere forberedt...!!

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

Sabrina17 skriver:

Okay, nu må vi se om vi tager begge kurser med... Jeg var lidt i tvivl om jeg gad til det, når det som jeg synes er mest relevant er vejrtrækningen, ikke er med..... Men nu tager vi afsted i morgen og så må vi tage den derfra

Men tak for svaret i hvert fald !

ja, jeg tog også lige afsted den første gang for at se det an... men jeg ville så ikke resten af gangene, da jeg ikke mente jeg ville blive klogere af det...

men velbekommen det skal du ikke takke for...

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Tulle28 skriver:

Jo, det er også det jeg tænker! Hmm Man ved jo ikke på forhånd hvordan ens fødsel går...

Men jeg har vendt den med min mor og brokket mig lidt (Hihi) Men hun sagde at vejrtrækningen er noget der kommer automatisk, når det gør ondt... Og at JM ikke kan fortælle en på forhånd hvordan det er bedst, for lige præcis DIG, at trække vejret... Men min mor har fortalt lidt om hvad der var bedst for hende dengang, så jeg har hørt lidt fra hende, men synes nu det er mærkeligt de ikke har det med alligevel.. Der er jo nogle kvinder der gerne vil have styr på ALLE ting inden.. (selvom det ikke altid går efter bogen, men du forstår?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.