Første jordemoder konsultation.. Kan det virkelig passe -->

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.694 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

LilyMarleen

At når hun mærker på ens mave, at hun nærmest går igennem maven og ka "kilde" mig på rygsøjlen- Det gjorde så sindsygt ondt, da hun skulle mærke hvor stor min livmoder var. At jeg næsten var ved at tude. Hun maste virkelig hendes klamme fingre ned i maven på mig.. Hvis det var at jeg ikke allerede troede at der var noget galt, så ville jeg da komme til det efter den her oplevelse. !

Er der andre der har oplevet det ?? Er det heeeelt normalt ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Umiddelbart lyder det meget almindeligt......... Og det bliver værre jo større maven bliver:0( Og især når de skal mærke i slutningen af graviditeten om barnet sidder fast med hovedet......

Er gravid for 2 gang og når jeg kommer til jordemoder og vi kommer til at jeg skal ligge på briksen, kan jeg pludselig huske at det er noget så ubehageligt.

Men husk at det er tilladt at sige at det gør ondt og er ubehageligt:0)

Christina

34+3

Anmeld

4. februar 2010

DK

Nu er der jo ingen billeder af dig, så jeg ved jo ikke hvordan du ser ud.  Men jeg ved at min kraftige veninde også blev trykket meget på maven. Hvis man har lidt ekstra på sidebenene kan det være svært for jordemoderen at mærke livmoderen, når man ikke er så langt henne og så bliver de nødt til at trykke hårdt/grave med fingrene efter barnet. Det var i alt fald det min veninde forklarede.

Hvis det er meget ubehageligt for dig, så spørg da jordemoderen næste gang om hvorfor hun gør det så hårdt, og fortælle hende at det gør ondt på dig!!

Knus

Anmeld

4. februar 2010

LilyMarleen

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Umiddelbart lyder det meget almindeligt......... Og det bliver værre jo større maven bliver:0( Og især når de skal mærke i slutningen af graviditeten om barnet sidder fast med hovedet......

Er gravid for 2 gang og når jeg kommer til jordemoder og vi kommer til at jeg skal ligge på briksen, kan jeg pludselig huske at det er noget så ubehageligt.

Men husk at det er tilladt at sige at det gør ondt og er ubehageligt:0)

Christina

34+3

Jeg er virkelig glad for at læse, at det ikke kun er mig, den er gal med!... Jamen så har jeg da noget at se frem til fremover

Anmeld

4. februar 2010

lululupo

ja sådan var det også for mig, sagde også til hende at det var lidt voldsomt, men er nødt til det sagde hun, og bare rolig der sker ikk noget ved det....

Anmeld

4. februar 2010

Tulle28

LadyRanda skriver:

At når hun mærker på ens mave, at hun nærmest går igennem maven og ka "kilde" mig på rygsøjlen- Det gjorde så sindsygt ondt, da hun skulle mærke hvor stor min livmoder var. At jeg næsten var ved at tude. Hun maste virkelig hendes klamme fingre ned i maven på mig.. Hvis det var at jeg ikke allerede troede at der var noget galt, så ville jeg da komme til det efter den her oplevelse. !

Er der andre der har oplevet det ?? Er det heeeelt normalt ??

Jeg havde PRÆCIS samme oplevelse sidst - det var SÅ ubehageligt!!! Jeg lå virkelig og måtte koncentrere mig om at tage dybe indåndinger og forsøge at slappe af - og tænkte hold da op, det her er bare jordmoderen, hvordan skal det så ikke gå når jeg skal føde??? Synes ellers ikke jeg normalt er pivet, men det der var virkelig ubehageligt. Så rart at se at det ikke kun er mig der har prøvet det!

Knus Tulle 30+5

Anmeld

4. februar 2010

Gaya

Ihh jeg synes det var så rart da jeg var til første jordemoder konsultation.......og synes det var dejligt da hun skulle "mærke" min livmoder.......nærmest som en blid massage......

Kan være det var fordi hun var studerende.......så er hun ikke blevet så hård endnu......;o)

Kh Lene

Anmeld

4. februar 2010

LilyMarleen

DK skriver:

Nu er der jo ingen billeder af dig, så jeg ved jo ikke hvordan du ser ud.  Men jeg ved at min kraftige veninde også blev trykket meget på maven. Hvis man har lidt ekstra på sidebenene kan det være svært for jordemoderen at mærke livmoderen, når man ikke er så langt henne og så bliver de nødt til at trykke hårdt/grave med fingrene efter barnet. Det var i alt fald det min veninde forklarede.

Hvis det er meget ubehageligt for dig, så spørg da jordemoderen næste gang om hvorfor hun gør det så hårdt, og fortælle hende at det gør ondt på dig!!

Knus

Jeg er har en smugle på side-benene, det kan da være at det har noget med det at gøre.

Jeg tror også at jeg spørger hende næste gang, inden jeg lægger mig op, jeg er bare ikke helt den type der ka lide at sige sådan nogen ting.

Anmeld

4. februar 2010

Tulle28

LadyRanda skriver:

Jeg er har en smugle på side-benene, det kan da være at det har noget med det at gøre.

Jeg tror også at jeg spørger hende næste gang, inden jeg lægger mig op, jeg er bare ikke helt den type der ka lide at sige sådan nogen ting.

Nej det tror jeg ikke nødvendigvis - jeg er ret så spinkel, og troede derfor at det måske kunne være pga. det, det var så ubehageligt...

Anmeld

4. februar 2010

LilyMarleen

Tulle28 skriver:

Jeg havde PRÆCIS samme oplevelse sidst - det var SÅ ubehageligt!!! Jeg lå virkelig og måtte koncentrere mig om at tage dybe indåndinger og forsøge at slappe af - og tænkte hold da op, det her er bare jordmoderen, hvordan skal det så ikke gå når jeg skal føde??? Synes ellers ikke jeg normalt er pivet, men det der var virkelig ubehageligt. Så rart at se at det ikke kun er mig der har prøvet det!

Knus Tulle 30+5

Ja det er lidt befriende at kunne komme ud med tingene her, og se om andre har det på samme måde.. (Vi er ikke helt ved siden af os selv så )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.