I klemme i uddannelses systemet.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Loa

Står i den situation at jeg er igang med min kontoruddannelse, som jeg teknisk set skulle være færdig med til september, men da jeg så blev gravid, hvilket jeg selvfølgelig er glad for, betyder det så at jeg skal på barsel et år i den uddannelse. Det er så hvad det er, men jeg havde hele tiden indstillet mig på at jeg kunne nå at gå til eksamen med min fagprøve inden jeg skulle gå fra på barsel.

Men da jeg så snakker med min skole i denne uge, da vi har forberedelses uge til fagprøven, fortæller de at der er kommet nye regler fra 1 januar 2010, som gør at der maks må gå 3 måneder fra man består sin eksamen til man er reelt færdig med sin uddannelse, ergo betyder det at jeg først kan tage min eksamen næste år.

Og da jeg går på barsel fra juni 2010 til juni 2011 (går jeg ud fra) betyder det at jeg skal skrive min fagprøve i min barsel og ikke få de to skrive/hjælpe uger, som man ellers gør, da jeg har barsel der... Den eneste besked jeg får er, ærgeligt for mig.....

Syntes godt nok det er ærgeligt at sidde "fast" på den her måde.....

Nogen der har prøvet noget lign?

(Håber i kunne finde hoved og hale i alt det her )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

kolding1

man plejer at kunne søge dispensation, når der gælder særlige omstændigheder (som fx barsel) Prøv at spørge en studievejleder. Det lyder ikke som om den besked du har fået fra skolen er særligt positiv, men det lyder også som om, de ikke har tænkt sig at undersøge sagen ordentligt.

Hvor der er regler er der altid undtagelser!

Anmeld

8. februar 2010

Loa

kolding1 skriver:

man plejer at kunne søge dispensation, når der gælder særlige omstændigheder (som fx barsel) Prøv at spørge en studievejleder. Det lyder ikke som om den besked du har fået fra skolen er særligt positiv, men det lyder også som om, de ikke har tænkt sig at undersøge sagen ordentligt.

Hvor der er regler er der altid undtagelser!

Ja tror jeg skal ringe og snakke med skolen igen. Det er bare kun en på skolen der ved noget om de regler og hun er selvfølgelig sygemeldt pt.

Men så længe jeg får en uge efter min barsel til at lave opgaven og ikke skal lave den i min barsel, så overlever jeg næsten...  Selvom jeg afsindigt gerne ville have haft den overstået inden.......

Anmeld

8. februar 2010

kolding1

og er skolen helt sikre på at denne regel også gælder når din uddannelsespraktik er afbrudt af fx barsel? (eller sygdom)

Tænker på om ikke reglen er lavet for dem, der er tiltrådt "skævt" altså fx. 1. januar osv... (man plejer at starte 1.aug eller 1. sept. ikke?)

Anmeld

8. februar 2010

Loa

kolding1 skriver:

og er skolen helt sikre på at denne regel også gælder når din uddannelsespraktik er afbrudt af fx barsel? (eller sygdom)

Tænker på om ikke reglen er lavet for dem, der er tiltrådt "skævt" altså fx. 1. januar osv... (man plejer at starte 1.aug eller 1. sept. ikke?)

Jeg er startet 1. september i hvert fald...

Hende den ene som kender til reglerne siger det også gælder mig, men kunne godt være man skulle undersøge det sted, hvor reglerne er kommet fra.....

Dog har hun sendt alle papirene vedr. reglerne til min elevansvarlig på arbejdet, som siger, hun ikke kan se at der skulle være en måde jeg kunne undgå reglerne på. Så det kunne godt virke som om der ingen undtagelser er.

Syntes dog bare ikke det virker så logisk.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.