Tandlægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

qp

Hej de damer

Jeg skriver her da jeg forleden dag talte med en veninde som bor i Esbjerg Kommune - (jeg selv bor i Kbh). Hun talte om, at hendes snart 2 årige søn snart skulle til tandlæge igen...

Jeg blev lidt paf, for det har jeg overhovedet sleeet ikke tænkt på!! Hun fortalte mig, at det heller ikke var noget hun havde tænkt på, men der var kommet en indkaldelse til tandlæge i forbindelse med hans 1 års fødselsdag, 1,5 år og nu igen i forbindelse med, at han snart bliver 2 år.

Er det noget i andre kender noget til? Jeg har aldrig hørt om dette før og ved heller ikke om det er "normal praksis" i Kbh kommune.

Vh qp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Bettemus

qp skriver:

Hej de damer

Jeg skriver her da jeg forleden dag talte med en veninde som bor i Esbjerg Kommune - (jeg selv bor i Kbh). Hun talte om, at hendes snart 2 årige søn snart skulle til tandlæge igen...

Jeg blev lidt paf, for det har jeg overhovedet sleeet ikke Dtænkt på!! Hun fortalte mig, at det heller ikke var noget hun havde tænkt på, men der var kommet en indkaldelse til tandlæge i forbindelse med hans 1 års fødselsdag, 1,5 år og nu igen i forbindelse med, at han snart bliver 2 år.

Er det noget i andre kender noget til? Jeg har aldrig hørt om dette før og ved heller ikke om det er "normal praksis" i Kbh kommune.

Vh qp

Du kan læse lidt om det her

http://www.tandlaegeforeningen.dk/Pressen/Arkiv_Pressemeddelelser/Boern%20skal%20til%20tandlaege%20som%201%20aarige.aspx

Anmeld

4. februar 2010

Sees

Jep, det gør de også her i Århus kommune.

Først fik vi et tilbud om at komme forbi da han var 6 måneder.
Og så kommer der en indkaldelse igen når han bliver 1 år, 1½ år, 2 år, og efter det en gang hvert år indtil barnet starter i skole

Anmeld

4. februar 2010

lion

Jeg har her hjemme gået og ventet på en indbydelse til tandlægen til min datter.

Men det var fordi jeg vidste den ville komme. Jeg har en veninde i Randers hendes dreng fik en indbydelse til tandlægen hurtig og han havde ingen tænder der.

Men når man bor i Kbhs kommune, får man en indbydelse til tandlægen når dit barn er 1½ år. Så Cassandra skal til tandlægen d. 18 feb. kl. 9.

Anmeld

4. februar 2010

kiroo

de skal til tandlægen som små, og nogen gange vudere tandlægen at de gerne vil se barnet igen inden for et halvt år. nu bor jeg i rødovre og der er det med børnehaven at de tager på tandlæge besøg eller også besøger tandlægen børnehaven. men du kan altid ringe til tandlægen. nummeret til vores børnetandlæge står i den barnets bog jeg fik af SP..

Anmeld

4. februar 2010

Sara.

MetteLetten skriver:

Jep, det gør de også her i Århus kommune.

Først fik vi et tilbud om at komme forbi da han var 6 måneder.
Og så kommer der en indkaldelse igen når han bliver 1 år, 1½ år, 2 år, og efter det en gang hvert år indtil barnet starter i skole

Hvor hører du til i Århus...

for her ved mig i Århus Centrum får man et brev om tandbørstning osv når barnet er 6 mdr.... og så først igen når barnet er ca 2½ til at komme ind og se tandlægen, prøve at sidde i stolen, og hvis barnet går med til det kigge på tænderne.....

Anmeld

4. februar 2010

Sees

lærkes_mor skriver:

Hvor hører du til i Århus...

for her ved mig i Århus Centrum får man et brev om tandbørstning osv når barnet er 6 mdr.... og så først igen når barnet er ca 2½ til at komme ind og se tandlægen, prøve at sidde i stolen, og hvis barnet går med til det kigge på tænderne.....

bor ude i Harlev.
Det kan da godt være det er sådan - Dette var bare info fra SP.
Men Emil er jo heller ikke så gammel. Vi har jo kun været afsted en gang

Anmeld

4. februar 2010

Sara.

MetteLetten skriver:

bor ude i Harlev.
Det kan da godt være det er sådan - Dette var bare info fra SP.
Men Emil er jo heller ikke så gammel. Vi har jo kun været afsted en gang

Okay kan være det er sån ved tandlægerne i Harlev

Jeg bor helt i Århus Centrum... fik også brevet da min pige var et halvt år og så først igen nu til 2½ års besøg (der står i brevet det mest er for at hun kan se hvad en tandlæge er og ikke for at de skal kigge på hendes tænder...)

Anmeld

4. februar 2010

Sees

lærkes_mor skriver:

Okay kan være det er sån ved tandlægerne i Harlev

Jeg bor helt i Århus Centrum... fik også brevet da min pige var et halvt år og så først igen nu til 2½ års besøg (der står i brevet det mest er for at hun kan se hvad en tandlæge er og ikke for at de skal kigge på hendes tænder...)

Ja, det kan da godt være at det er forskelligt fra by til by.

Det kan også været det har ændret sig her på det seneste - Min SP er lidt gammeldags, og ikke heeeelt med på "noderne"

Anmeld

4. februar 2010

qp

lion skriver:

Jeg har her hjemme gået og ventet på en indbydelse til tandlægen til min datter.

Men det var fordi jeg vidste den ville komme. Jeg har en veninde i Randers hendes dreng fik en indbydelse til tandlægen hurtig og han havde ingen tænder der.

Men når man bor i Kbhs kommune, får man en indbydelse til tandlægen når dit barn er 1½ år. Så Cassandra skal til tandlægen d. 18 feb. kl. 9.

Åhh jamen så burde der snart komme en

1000 tak alle sammen - så blev jeg dét klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.