Hvor langt er der mellem jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

JustAnotherName

Hvor langt er der mellem jeres børn? - Jeg vil gerne have en tæt på vores datter så hun får en legekammerat..

Er der nogle der har børn tæt på hinanden der kan fortælle lidt om fordele ulemper?

Du skal gøre som DU FØLER, og ikke hvad alle vi andre kan konkludere!!!

Der er 20 måneder mellem mine to.
Og jeg vil selvfølgelig ikke sidde og påstå, at det ikke godt kan være hårdt med to så små børn ....men det tror jeg nu at det kan, uanset om man veneter et halvt år eller om der er 3 år imellem dem. Og alting bliver jo langsom nemmere og nemmere, for man vokser med opgaven som forældre, og børnene bliver også mere og mere selvhjulpne.
Jeg er MEGA glad for, at jeg valgte at få dem tæt. Den store er 2 år og 4 måneder idag, og den mindste er 8 måneder gammel, og allerede nu kan jeg se, at de begynder at have stor glæde af at have hinanden - mere og mere. Og det er jeg overbevist om, kun vil forøges efterhånden som de bliver ældre.

Jeg har aldrig fortrudt mit valg om, at få dem meget tæt aldersmæssigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Tdittmann

mellem de 2 første er der 22 mdr. ( har aldrig fortrudt det)

og mellem 1 og 3. barn bliver der 7 år og 5 mdr. og mellem 2. og 3. barn bliver der 5 år og 7 mdr.

Anmeld

4. februar 2010

lion

Jeg vil sige det er op til en selv, hvor lang tid der skal være mellem ens børn. Jeg har altid gerne ville ha få år mellem mine da dere r 4 år mellem mig og min lillebror og mig og min søster og vi har ikke altid haft gavn af hinanden og min bror og søster er lidt som hund og kat og kan ikk rigtig sammen.

Hvor lang tid der vil være mellem mine børn er an på hvornår Julius bliver født, men Cassandra er 1½ år(3 feb.) og jeg har termin d. 19 feb.

Anmeld

4. februar 2010

Heidi.

Der er næsten 3 år, Frederikke er fra 4 september 03 og Phillipa er fra 21 august 06.. det er en god alder imellem syntes jeg:)

Anmeld

4. februar 2010

TbCp

Eva skriver:

Tror du skal passe på med at få dem tæt bare for at de skal være legekammerater, det handler vidst mere om sind end alder.

Jge har tre knægte og der er 5½ år mellem de to første og 3år og 3 mdr. mellem de to mindste....og de har meget glæder af hinanden og så kan de skændes så det brager....

Knus Eva..

Det er jeg helt enig i.

Har en søster der er 7 år ældre end mig, min lillesøster var 9 år yngre end mig og min lillebror er 16 år yngre end mig.
Jeg har/havde et kanongodt forhold til dem alle 3 hvor alderen ingen betydning havde!

Anmeld

4. februar 2010

Vidunderligeunger

Eva skriver:

Tror du skal passe på med at få dem tæt bare for at de skal være legekammerater, det handler vidst mere om sind end alder.

Jge har tre knægte og der er 5½ år mellem de to første og 3år og 3 mdr. mellem de to mindste....og de har meget glæder af hinanden og så kan de skændes så det brager....

Knus Eva..

helt enig... dit barn udvikler jeg aller mest fra det bliver født til det er 3 år - og derimellem er det bedst ikke at udsætte han/hun for for meget stress i form af søskende  

Der kommer ikke engang tale om en søskend til mit kommende barn før jeg er HELT færdig med uddannelse om 5 år.. 

Anmeld

4. februar 2010

pusling30

Mellem nr 1 og nr 2 er der 15 md, og mellem nr 2 og nr 3 er der 2 år og 4 md. De er alle 3 drenge og de kan lege sammen ligeså vel som de kan slås. . Men de er alle 3 glade for hinanden og hjælper hinanden..

Anmeld

4. februar 2010

ekzunz

Man skal gøre som man føler for! Alle kan fortælle dig historier om hvorfor du skal gøre lige præcis som dem og hvorfor det bare har været det bedste. Men det der er rigtig for mig er jo ikke nødvendigvis rigtigt for dig.

Vi har børn i flere hold, 1. hold er der 18 mdr. imellem og da de var 8 og 10 år kom 2. hold med 15 mdr. imellem. De leger mest sammen med de søskende de er tættest på, men de har helt vildt meget glæde af hinanden allesammen og de store leger rigtigt meget med de små. Selvfølgelig handler det meget om sind, men jeg tror også at det handler rigtigt meget om hvordan man er som familie. Så derfor synes jeg at man skal følge sit hjerte og ikke lade sig skræmme af at det enten er for hårdt arbejde hvis de er for tæt, eller at de ikke får glæde af hinanden hvis der er for stor aldersforskel.

Anmeld

5. februar 2010

Signe1704

Der er 13 måneder mellem min bror og mig. Det har der været rigtig mange fordele ved. Som børn havde man altid en at lege (eller skændes   ) med. Da vi begyndte at gå til fester havde vi samme venner og kunne følges hjem. Vi gav altid hinanden råd om hvilket tøj man skulle tage på og sådan. Det var ret hyggeligt.

Jeg ser helt klart flere fordele end ulemper.

Jeg har selv tre børn. Den ældste er 11 år og de to små er 2,5 år og 6 måneder. Jeg kan allerede nu se at de små får glæde af hinanden. De har alle tre glæde af hinanden, så det skal ikke forstås somom den store slet ikke er med i "fællesskabet". Men de små kan lege sammen på en anden måde.

Som forældre er det svært med så stor aldersforskel at tilgodese alles behov ved f.eks. ferier, udflugter med mere. Det er lettere når de er jævnaldrende.

Det er også en ekstra udfordring at tackle de forskellige aldre. Den store er lidt pre-teenager og har nogle helt andre behov end de små.

Jeg synes ikke det er så hårdt at der er kort i mellem - fordelene opvejer helt klart ulemperne for os. Der er selvfølgelig rigtig hårdt når de er syge samtidig.

Så hvis det er det i har lyst til synes jeg i skal kaste jer ud i det.

Jeg håber selv at få et hold mere om 5 års tid. Og helst kun med godt et år mellem. Men manden skal lige være med på idéen

Anmeld

5. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Min datter er 6 år, min bonus søn er 4 år, sammen med min køreste venter vi vores første fælles barn - har termin om 1 1/2 måned.

Så reeelt er der 6 år og 4 år imellem de "biologiske" børn.

Jeg synes man skal gøre hvad man føler for, men det med en legekammerat, det er den MEGET dårlig begrundelse, for fordi man er søskende er det ikke ens betydende med fryd og gammen og hygge og leg for dem.

Jeg har en lillesøster og der er 2 år i mellem, vi havde super meget glæde af hinanden og har det i dag stadig. Har et hold kusiner, som der er 1 1/2 år imellem, og aldrig har jeg set et søskendepar hade hinanden så meget. De slåssede, nev, bed skændtes osv. de haret ok forhold i dag, men ikke sådan et super tæt knyttet forhold.

Så det kan gå begge veje.......

Dernæst vil jeg sige at jeg nu selv har ventet 6 år med at få den næste, og har virkelig nydt det. Nydt at opleve hvert sekund af min datters liv, og ikke skulle "dele" det med en søskende. For 1 1/2 år siden fik hun så en "bonus" lillebror, hvilket man ikke helt kan sammen ligne med en baby, da han var 2 1/2 på det tidspunkt o jo ikke tog opmærksomheden i forhold til det et nyfødt barn gør:0)

Knus

Christina

34+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.