saltlakrids og danskvand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.394 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

msax

Det er det lægen har beordret mig til at og drikke.

Jeg har længe gået og været halvsvimmel og SKIDE træt og har tænkt at det nok bare en lidt hårdere at være gravid denne gang end sidst.

Men efter at jeg to morgener i træk har været så svimmel at det har sortnet for mine øjne, ringede jeg til lægen og fik en tid til måling blodtryk og blodprocent. Og ja, mine bange anelser var sørme rigtige. Mit blodtryk var 105/70 hvilket er meget lavt og blodprocenter var 7,0 hvilket også er temmelig lavt.

Jeg blev beordret til at spise saltlakrids, peanuts og drikke masser af dansk vand. Det skulle måske kunne hjælpe på blodtrykket. Mmm - jeg elsker saltlakrids, men det er bare ikke det samme, når man skal spise dem som om de var på recept. Men efter lægens ord, var jeg en tur i Netto igår og købe lakridser til den helt store guldmedalje - følte mig som om jeg var på total slikrov.

Til blodtrykket skal jeg blive ved med at spise mine tre tabletter hemojern som jeg har gjort siden jeg var gravid med Mille. Men han beordrede mig også til at spise grønne ting (broccoli, grøn peber, agurk...) Der kan jeg også godt leve med. Men ting smager bare bedre når man spiser det af lyst og ikke "pligt".

Idag har jeg ikke været "sort-for-øjnene-svimmel" og det er rart. Men om det er lakridserne fortjeneste ved jeg ikke endnu.

SMIL fra Mette der er 14+0 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Vinker

Nøøøj er du allerede 14 uger henne

Okay, de lægelige råd har jeg ikke lige hørt om før, men det er da ikke de værste ting at skulle spise og drikke, men kan godt følge dig i det du skriver med at det ikke er helt det samme når det er af pligt man skal indtage det.... Men hvis det hjælper dig så er det jo super

Anmeld

3. februar 2010

TbCp

Uhhh det kunne jeg godt leve med jeg elsker saltlakrids. Jeg har så fået omvendt at vide, jeg må ikke spise for meget af det fordi jeg har for HØJT blodtryk

Anmeld

3. februar 2010

Vinker

Jeg kom lige til at tænke på at jeg ellers har hørt at man ikke må spise lakrids når man er gravid da det kan give svangerskabsforgiftning

Anmeld

3. februar 2010

msax

min kære doktormand sagde at det ikke ville kunne skadebarnet. Men tror måske det er hvis man har for højt blodtryk at man skal holde sig fra dem - da endnu højere blodtryk ikker er sundt for baby - og måske kan give svangerskabsforgiftning.

Jeg tror jeg forholder mig til lægens ord, men vil da helt sikkert vende min blodtryk men en jordmor når jeg skal op til sådan en om 2 en halv uge.

Anmeld

3. februar 2010

Vinker

msax skriver:

min kære doktormand sagde at det ikke ville kunne skadebarnet. Men tror måske det er hvis man har for højt blodtryk at man skal holde sig fra dem - da endnu højere blodtryk ikker er sundt for baby - og måske kan give svangerskabsforgiftning.

Jeg tror jeg forholder mig til lægens ord, men vil da helt sikkert vende min blodtryk men en jordmor når jeg skal op til sådan en om 2 en halv uge.

Jeg har også kun hørt det med svangerskabsforgiftning fra en som har det fra hendes søster som har det fra hendes læge.... Så det er sådan lidt mund til mund....

Jeg ville også selv vælge at tro på min læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.