Det er det lægen har beordret mig til at og drikke.
Jeg har længe gået og været halvsvimmel og SKIDE træt og har tænkt at det nok bare en lidt hårdere at være gravid denne gang end sidst.
Men efter at jeg to morgener i træk har været så svimmel at det har sortnet for mine øjne, ringede jeg til lægen og fik en tid til måling blodtryk og blodprocent. Og ja, mine bange anelser var sørme rigtige. Mit blodtryk var 105/70 hvilket er meget lavt og blodprocenter var 7,0 hvilket også er temmelig lavt.
Jeg blev beordret til at spise saltlakrids, peanuts og drikke masser af dansk vand. Det skulle måske kunne hjælpe på blodtrykket. Mmm - jeg elsker saltlakrids, men det er bare ikke det samme, når man skal spise dem som om de var på recept. Men efter lægens ord, var jeg en tur i Netto igår og købe lakridser til den helt store guldmedalje - følte mig som om jeg var på total slikrov.
Til blodtrykket skal jeg blive ved med at spise mine tre tabletter hemojern som jeg har gjort siden jeg var gravid med Mille. Men han beordrede mig også til at spise grønne ting (broccoli, grøn peber, agurk...) Der kan jeg også godt leve med. Men ting smager bare bedre når man spiser det af lyst og ikke "pligt".
Idag har jeg ikke været "sort-for-øjnene-svimmel" og det er rart. Men om det er lakridserne fortjeneste ved jeg ikke endnu.
SMIL fra Mette der er 14+0 idag
Anmeld