Oliemaling og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.840 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

smokin

Jeg ved jo at man ikke må male vægge osv når man er gravid, men hvad med sine kreative udfoldelser med oliemaling?

Jeg keder mig bravt herhjemme og vil gerne male lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Celia

Hej...

Jeg maler selv meget, og kan næsten helt savne det i tiden. Jeg ved man skal passe på med at lytte til for mange skrøner, så jeg rådførte mig hos lægen, og selv om det er Acryl maling jeg normalt bruger synes hun ikke jeg skulle bruge for meget tid med det. Men der er nok også forskel på om man står og maler i et indelukket lokale, eller om der er mulighed for at lufte ud, og så lade være med at stå i "osen" i flere timer.

Håber du kan bruge det til noget...

Anmeld

3. februar 2010

siw84

tror oliemaling er noget af det væreste.. (uden at virke for klog) tror hvis man skal bruge noget er vandbaseret det bedste.. der er ikke nær så mange kemi. i som meget andet... men ellers ville jeg forslå ar udfolde sig kreativt på andre måder end lige det

knus siw 36+4

Anmeld

4. februar 2010

Hyner

Da jeg er udlært maler burde jeg jo vide lidt om det... 

Oliemaling  -hold dig væk både pga dampe men også hvis du vil få det på huden..

Vandbasseret -kan bruges i mindre omfang, da det også har nogle kemi`er som ikke er godt for foster. Der er nemlig spaciel malinger til gravide og de må jo ikke være lavet for sjov..

Men Igen, det er jo nok noeget andet når man går i det hver dag..

Ellers så gør hvad du selv føler for- jeg blev totalt dårlig i sidste graviditet pga malingdunsten...

Henriette -håber det kunne bruges

Anmeld

4. februar 2010

smokin

Hyner skriver:

Da jeg er udlært maler burde jeg jo vide lidt om det... 

Oliemaling  -hold dig væk både pga dampe men også hvis du vil få det på huden..

Vandbasseret -kan bruges i mindre omfang, da det også har nogle kemi`er som ikke er godt for foster. Der er nemlig spaciel malinger til gravide og de må jo ikke være lavet for sjov..

Men Igen, det er jo nok noeget andet når man går i det hver dag..

Ellers så gør hvad du selv føler for- jeg blev totalt dårlig i sidste graviditet pga malingdunsten...

Henriette -håber det kunne bruges

Tusind tak for dit svar, jeg tror bare jeg holder mig i skindet indtil Malou kommer ud. Nu er der jo også kun 17 uger 

Jeg må prøve at udfolde mig på en anden måde. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan

Anmeld

4. februar 2010

Hyner

Zette skriver:

Tusind tak for dit svar, jeg tror bare jeg holder mig i skindet indtil Malou kommer ud. Nu er der jo også kun 17 uger 

Jeg må prøve at udfolde mig på en anden måde. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan

Det var da så lidt... Det er jo med at hjælpe hvor man kan... Men kender det udemærket godt at være lidt rastløs... Jeg har selv 15 uger tilbage og jeg mangler seriøst også en hobby..

Især i disse dage hvor det ikke rigtig er vejr til at færdes ude i sikker tilstand..

Så kommer du i tanker om en fiks hobbyidè er du da velkommen til at give den videre

Knus

Anmeld

4. februar 2010

smokin

Hyner skriver:

Det var da så lidt... Det er jo med at hjælpe hvor man kan... Men kender det udemærket godt at være lidt rastløs... Jeg har selv 15 uger tilbage og jeg mangler seriøst også en hobby..

Især i disse dage hvor det ikke rigtig er vejr til at færdes ude i sikker tilstand..

Så kommer du i tanker om en fiks hobbyidè er du da velkommen til at give den videre

Knus

Jeg har overvejet svømning for gravide, men det er jo kun en gang om ugen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.