Hjælp til Fyld..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

82Miraklet

Hej Piger....

Jeg har brug for en Ide til en lækker fyld sammensætning til mine lagkager her i weekenden....

Det må gerne være et meget friskt og lækkert fyld.

Jeg har hele tiden forholdt mig til Hindbærmousse og Skildpaddecreme/tobleronecreme... Men men men nu vil jeg gerne prøve noget nyt.... men syntes ikke jeg har lyst til at eksperimentere når det er til en fødselsdag med MANGE gæster...

Kom Piger meld tilbage...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Maria82 skriver:

Hej Piger....

Jeg har brug for en Ide til en lækker fyld sammensætning til mine lagkager her i weekenden....

Jeg har hele tiden forholdt mig til Hindbærmousse og Skildpaddecreme/tobleronecreme... Men men men nu vil jeg gerne prøve noget nyt.... men syntes ikke jeg har lyst til at eksperimentere når det er til en fødselsdag med MANGE gæster...

Knus

Jeg læser tit om at kage-kammeraterne snakker om cider-mousse!! Det lyder da rigtigt friskt! 

Når jeg putter frugt i kagerne, så blender jeg bare hindbærene(eller kiwi, jordbær, mango osv) og putter det på... Jeg laver det aldrig til mousse, for synes det bliver lidt tundt i det... Så det er altid bare det rene frugt hos mig!  Et lille fif kan iøvrigt være at lægge lidt kagecreme hele vejen rundt i kanten, for det bliver lidt tyndt, når det bare er moset bær!

Stine 27+0

Anmeld

3. februar 2010

Anasmor

Cidermousse og brombærmousse, superlækkert og ikke tungt som chokolade... opskrifterne er i "opskrifter" side 6... ( der skal 2 og ikke 1½ dl cider i )

Anmeld

3. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Limemousse er også rigtig lækkert og friskt Opskrift kan findes i opskrift oversigten.

Anmeld

3. februar 2010

82Miraklet

Anasmor skriver:

Cidermousse og brombærmousse, superlækkert og ikke tungt som chokolade... opskrifterne er i "opskrifter" side 6... ( der skal 2 og ikke 1½ dl cider i )

Ej det lyder bare super Lækkert....... MEN jeg er en spade til det med Husblads..... Så ved ikke helt om jeg tør...

Anmeld

3. februar 2010

Anasmor

Det er nu ikke så farligt ..

Her den rækkefølge jeg gør det i, og har endnu ikke haft problemer...

1: sæt husblas i blød, klip det evt i flere stykker så går det hurtigere...

2: blend bær (optøede og i stuetemperatur, lun dem evt lidt i microen for at de ikke er for kolde til husblassen), og kør dem igennem en sigte for at fjerne kerner.. ikke så lækkert at spise

3: rør bær godt med sukker indtil sukker er opløst

4: smelt husblas

5: rører nu  én tsk af gangen af bærblandingen ned i husblassen... gør dette 5-6 gange og vend resten af bærrene i husblassen...

6: stil bærblandingen på køl 5-10 min... til den tykner en smule, må endelig ikke blive for stiv

7: Pisk fløden

8: bland bærblanding og fløde

9: sæt på køl til den lige sætter sig, og smid den så derefter mellem kagebundene og lad den trække der i 6-7 timer...

-så er den perfekt til at smørre op og overtrække...

Når man blander bær og husblas på denne måde, så får husblassen ikke et kulde chok, og så trevler den ikke

Er sikker på at du også SAGTENS kan få det til at lykkedes..

Anmeld

4. februar 2010

82Miraklet

Anasmor skriver:

Det er nu ikke så farligt ..

Her den rækkefølge jeg gør det i, og har endnu ikke haft problemer...

1: sæt husblas i blød, klip det evt i flere stykker så går det hurtigere...

2: blend bær (optøede og i stuetemperatur, lun dem evt lidt i microen for at de ikke er for kolde til husblassen), og kør dem igennem en sigte for at fjerne kerner.. ikke så lækkert at spise

3: rør bær godt med sukker indtil sukker er opløst

4: smelt husblas

5: rører nu  én tsk af gangen af bærblandingen ned i husblassen... gør dette 5-6 gange og vend resten af bærrene i husblassen...

6: stil bærblandingen på køl 5-10 min... til den tykner en smule, må endelig ikke blive for stiv

7: Pisk fløden

8: bland bærblanding og fløde

9: sæt på køl til den lige sætter sig, og smid den så derefter mellem kagebundene og lad den trække der i 6-7 timer...

-så er den perfekt til at smørre op og overtrække...

Når man blander bær og husblas på denne måde, så får husblassen ikke et kulde chok, og så trevler den ikke

Er sikker på at du også SAGTENS kan få det til at lykkedes..

Tusind tusind Tak, tror jeg prøver !!!!

Det er kager til både lørdag og søndag så tænker jeg sagtens kan lægge dem sammen idag ??

jeg vil følge din anvisning slavisk !!!

Anmeld

4. februar 2010

quity

Maria82 skriver:

Hej Piger....

Knus

Jeg har lige lavet en kage med passions/appelsin mousse og skildpadde creme. Nøj det er lækkert. Passions/appelsin moussen synes jeg er meget frisk. Kan også let bruges som dessert synes jeg. Vedhæfter lige opskriftten.

Passions/appelsin mousse

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie

Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

Anmeld

4. februar 2010

82Miraklet

quity skriver:

Jeg har lige lavet en kage med passions/appelsin mousse og skildpadde creme. Nøj det er lækkert. Passions/appelsin moussen synes jeg er meget frisk. Kan også let bruges som dessert synes jeg. Vedhæfter lige opskriftten.

Passions/appelsin mousse

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie

Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

Mums, lyder godt nok også lækkert.... hvor meget rækker det til.... Syntes nemlig det lyder som en stor opskrift ??????

Knus

Anmeld

5. februar 2010

quity

Maria82 skriver:

Mums, lyder godt nok også lækkert.... hvor meget rækker det til.... Syntes nemlig det lyder som en stor opskrift ??????

Knus

Af passions/appelsin moussen var der til to lag i en lagkage og et lag skildpadde creme. Jeg tror der skal så meget husblas i fordi der er så megetsaft.

Glemte at skrive at jeg kun brugte ½ liter fløde og erstattede resten med 2 dl youghurt nautrel. Det giver en lækker konsistens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.