Det er bare en rigtig kedelig situation 
Jaah..... Der er desværre ikke meget du kan gøre til eller fra. Det er jo deres hverdag, deres liv og deres problemer. Og det er selvfølgelig helt forfærdeligt for alle parter ....især mor og børn, som ikke selv har valgt eller ønsket at det skulle ske. Det er jo udelukkende faren der har truffet en beslutning, som koster på moren og børnenes præmisser. De er jo alle i sorg.
Og der følger mange følelser i kølvandet ....hele følelsesregisteret vel egentlig.
Men du gør jo hvad du kan, ved at tilbyde din hjælp, og lade hende vide, at du er der for hende.
Men hold dig ikke tilbage fra at tilbyde dig igen ...og måske igen.
For det KAN være svært, at bryde sammen og bede om den hjælp man behøver, når man står i hendes situation, tror jeg, Hun skal jo både være stærk for drengene, og hjælpe dém igennem dette, og samtidig har hun også sélv fået rygget tæppet væk under fødderne.
Hun er sikkert både vred, såret, ked af det, frustreret, forvirret, lettet, gal, trist og en helt masse andre følelser. Eller også risikerer hun at "lukke helt ned" og bare køre videre helt robot-agtigt, og ikke tillade sig selv føle noget og få det beabejdet.
Jeg er sikker på, at man godt kan bruge et kram, én at græde ud hos, én at hælde al sin galde ud til og én at få vendt og drejet og snakket med tingene om. En ven som er der for hende - og det håber jeg hun har! (hun har jo ihvertfald dig)
Men ja, når forældre skilles, så er det desværre børnene der står i midten.
Det er så grimt og smertefuldt! Og endnu værrere at de lige fik set deres forældre i slåskamp oveni. Jeg håber de alle hver især får fundet en måde at komme igennem det på
....Man skal jo nok komme videre, men helst uden ALT for dybe ar på sjælen!
Anmeld