bredkjaer1 skriver:
Hun tager det nu ret pænt synes jeg, men temperaturen nærmer sig 39. Hun er helt mat, det lille pus.
Har lavet noget sukkervand til hende, det var et hit
Er der nogle retningslinjer for hvornår man bør kontakte lægen mht til feber eller skal jeg gå efter hvordan hun virker?
Mht hvornår du skal kontakte lægen, når de små pus har feber..
Der er ikke en bestemt temp. for hvornår man skal, for et barn der har 38 i feber kan være rigtig syg, og en med 40 kan være super frisk.. Så kig på hvordan hun har det, DU ved bedst selv hvordan hun plejer at være... Er du usikker, så ring heller en gang for meget end en gang for lidt.. Men sørg for at hun ikke har det for varmt.
da mit lille pus fik vacc. her for tre uger siden fik han også feber om aftenen, jeg blev også urolig da det var første gang at han fik det. Jeg klædte ham af så han kun lå i en body og et par tynde strømper og så bare et dynebetræk over. Sørgede for at han fik nok væske - bare mælk fra mig. Han var som han plejede at være, snakkede, smilede osv.. Tog hans temp., som var lidt over 39..
Gjorde ikke yderligere ved det, fordi han stadig var som han plejede...
Men et godt huskeråd - kig hvordan barnet har det, det siger meget mere end temperaturen

Og husk at temp., er højere om aftenen

Knus!
Anmeld