Feber!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

bredkjaer1

Min lille pige har fået sin tre mdr's vaccination i dag og er blevet syg..

Hvor meget feber må sådan en lille størrelse have og hvad kan man gøre for hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Cris

Jeg tror faktisk ikke, at du kan gøre noget ved det. Små babier og børn kan få meget høj feber, når de er syge og man bliver så bange for dem... Men der er ikke andet end at holde øjet for dem, så de ikke bliver for varme (hun skulle måske kun har en body på og en tynd tæppe) og være hurtige til at give dem tøj på, når de ikke længere er så varme... Og man skal huske at give dem rigelig væske. Du skal amme hende hippigere i nat eller give hende nogle ekstra små flasker.

Stakkels lille pige... der venter helt sikkert en lang nat for dig!

Anmeld

2. februar 2010

EliasMinDejligeSøn<3

puha skræmmer miig min dreng skal imorgen!

Anmeld

2. februar 2010

tristansmor

uha, det var da træls for din bette pige!

Bare hold ekstra meget øje med hende, mærke på hende sådan en gang i timen om hun har det for varmt.. Mere kan du vel egentlig ikke gøre!

god bedring med hende!

Anmeld

2. februar 2010

bredkjaer1

Hun tager det nu ret pænt synes jeg, men temperaturen nærmer sig 39. Hun er helt mat, det lille pus.

Har lavet noget sukkervand til hende, det var et hit

Er der nogle retningslinjer for hvornår man bør kontakte lægen mht til feber eller skal jeg gå efter hvordan hun virker?

Anmeld

2. februar 2010

bredkjaer1

:)--30/10/09--:) skriver:

puha skræmmer miig min dreng skal imorgen!

Selve prikkene var ikke slemme Enya sagde ikke en lyd, men kiggede bare ret anklagende på lægen

Havde fået at vide der var mange der blev syge af den, fordi de er begyndt at give influenza vac. sammen med, meen hvor er det hårdt at se hende syg og utilpas.

Anmeld

3. februar 2010

TbCp

bredkjaer1 skriver:

Hun tager det nu ret pænt synes jeg, men temperaturen nærmer sig 39. Hun er helt mat, det lille pus.

Er der nogle retningslinjer for hvornår man bør kontakte lægen mht til feber eller skal jeg gå efter hvordan hun virker?

Hvordan har hun det idag?

Som regel skal man kigge på barnet, vil det drikke? Kan du få kontakt med det? Så er det som regel ikke så slemt.

Men når man så kender årsagen til feberen, altså her vaccinen, så tror jeg ikke man skal gøre så meget ved det.... 

Anmeld

3. februar 2010

bredkjaer1

TbCp skriver:

Hvordan har hun det idag?

Som regel skal man kigge på barnet, vil det drikke? Kan du få kontakt med det? Så er det som regel ikke så slemt.

Men når man så kender årsagen til feberen, altså her vaccinen, så tror jeg ikke man skal gøre så meget ved det.... 

Hun har det meget bedre, har fået store smil og lidt pludren og feberen er nede på 38, så det går den rigtige vej, heldigvis

Anmeld

3. februar 2010

Halbschön

bredkjaer1 skriver:

Mht hvornår du skal kontakte lægen, når de små pus har feber..
Der er ikke en bestemt temp. for hvornår man skal, for et barn der har 38 i feber kan være rigtig syg, og en med 40 kan være super frisk.. Så kig på hvordan hun har det, DU ved bedst selv hvordan hun plejer at være... Er du usikker, så ring heller en gang for meget end en gang for lidt.. Men sørg for at hun ikke har det for varmt.
da mit lille pus fik vacc. her for tre uger siden fik han også feber om aftenen, jeg blev også urolig da det var første gang at han fik det. Jeg klædte ham af så han kun lå i en body og et par tynde strømper og så bare et dynebetræk over. Sørgede for at han fik nok væske - bare mælk fra mig. Han var som han plejede at være, snakkede, smilede osv.. Tog hans temp., som var lidt over 39..
Gjorde ikke yderligere ved det, fordi han stadig var som han plejede...

Men et godt huskeråd - kig hvordan barnet har det, det siger meget mere end temperaturen Og husk at temp., er højere om aftenen

Knus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.